var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15431;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","67"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15431","0","מדוע גם לוקח וגם מוכר?","19/11/11 19:54","כב חשון","תשע"ב","19:54","קותי","שתשנה המשנה מוכר עובר חמורו פטור ולא קונסים אותו למרות שמוציאה מקדושה
ונדע בעצמנו שלוקח בודאי לא קונסים אותו ופטור","217","","4548","True","True","False","","969","89.139.161.172","0","0","בכורות|ב ע"א",""),new Message("15480","15431","מעמד לוקח (קונה) שונה ממעמד מוכר","21/11/11 10:40","כד חשון","תשע"ב","10:40","יהודי_קדום","המוכר יכול לחזור בו - ומתי ולמאי תיקנסיה? אולי יבטל המכירה כדין? ואם כך לא נוכל להמשיך ללמוד על דין לוקח וכו'. ללוקח לא עומדת זכות ה ט.ל.ח. ש"מקחו בידו..." וכו' וראה ב"מ מט:, שם נ:,","233","","4546","True","True","False","","145","79.183.230.2","0","15431","בכורות|ב ע"א",""),new Message("15490","15480","יעויין בתוס'","21/11/11 14:42","כד חשון","תשע"ב","14:42","המכריע","שאלו שני דינים נפרדים ומקורותיהם שונים. מוכר עובר הוא פטור מפני שותפות עכו"ם בעובר בשעת לידה, ולוקח עובר הוא מפני שותפות עכו"ם באם, עי' היטב בתוס'.","199","","4546","True","True","False","","142","212.179.87.180","0","15431","בכורות|ב ע"א",""),new Message("15492","15490","ואני לתומי חשבתי","21/11/11 17:40","כד חשון","תשע"ב","17:40","יהודי_קדום","שודאי וודאי אין דרישה בשאלה היפה לפשט הנלמד והידוע אלא משהו כעין חידה. אני סקרן לדעת את דעתו של קותי. אם אכן הרחקתי לכת - נפלתי!","233","","4546","True","True","False","","161","79.183.230.2","0","15431","בכורות|ב ע"א",""),new Message("15518","15490","להבנתי תוספות דן בנוסח המשנה","22/11/11 11:34","כה חשון","תשע"ב","11:34","קותי","מדוע לא שנה הלוקח והמוכר בפשטות ותירץ שלכל אחד מקור אחר ולכן בעל המשנה שימר את הפרדת המקורות גם במשנה הוכחה נוספת לקשר ההדוק הגלוי והסמוי בין תורה שבכתב לתורה שבעל פה

אבל אין אלו הטעמים שמביאה הגמרא בצריכותא

תלמוד בבלי מסכת בכורות דף ב עמוד א

דאי תנא לוקח, ה"א: משום דקא מייתי לה לקדושה,אז מה ? נותנים לו פרס? לעניות דעתי לא קונסים אותו כי היה ראוי לקנוס אותו כדי שלא יעשה עסקה שבפועל אינה מניבה חיוב בבכורה
אבל מוכר דקא מפקע לה מקדושה, אימא ליקנסיה, קמ"ל.

הרי תוספות הוכיח שמן התורה לא מתקיימים התנאים לבכורה גם אצל לוקח וגם אצל מוכר
והיה ראוי לקנוס כמו שקונסים במקרים אחרים בבכורות כי התברר שאנשים עושים טריקים
באה התורה ואמרה בישראל ואשר אינו בישראל אין קונסים.

לעניות הבנתי גם שאר המשנה עוסקת בקנסות מעין אלו
לא היה לי פנאי למצוא לי חבר להבנה הזאת","217","","4545","True","True","False","","190","89.139.180.211","0","15431","בכורות|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);