var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15519;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15519","0","גמל משמש","22/11/11 13:55","כה חשון","תשע"ב","13:55","עלי","בדף היום מובאת צורת שימוש הגמל, שהוא הגרוע שבכל בעה"ח, שרובם משמשים פנים באחור, חוץ משלשה - אדם, וכן נחש ודג ( שבעצם אינו משמש כלל אלא מזריע מחוץ לגוף ), והגמל - אחור באחור. ולכאורה לא נתבאר הנפ"מ מגילוי זה.
ברם בפרשת השבוע האחרון - חיי שרה - מובאים שני פסוקים הנוגעים לגמלים, אשר לכאורה אין להם פשר וחשיבות אשר בגללה נכתבו :
"וַיֵּצֵא יִצְחָק לָשׂוּחַ בַּשָּׂדֶה, לִפְנוֹת עָרֶב; וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא, וְהִנֵּה גְמַלִּים בָּאִים. סד וַתִּשָּׂא רִבְקָה אֶת-עֵינֶיהָ, וַתֵּרֶא אֶת-יִצְחָק; וַתִּפֹּל, מֵעַל הַגָּמָל.", ולא נתבאר ומה אכפת לנו שיצחק ראה גמלים באים, מדוע לא כתוב שראה שיירה באה ? ומה אכפת לנו שרבקה נפלה מעל הגמל יותר מאשר אילו נכתב ו"תפל" בלבד, הרי ברור שאם רכבה על גמל שגם נפלה מגמל ולא מעז ?
וד"ל...
מי יסביר זאת ?","209","","4546","True","True","False","","1206","212.117.142.227","0","0","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15527","15519","לגבי הגמל ראה בשוטנשטיין שמביא את","22/11/11 20:59","כה חשון","תשע"ב","20:59","קותי","מבן יהוידע שבדק את הדבר אצל בעלי גמלים ואמרו לו שזה אינו נכון
אם כך מה ההסבר?

בתוספתא מסכת בבא קמא (ליברמן) פרק ג

ר' אחא או גמל שהיה אוחר בין הגמלים ונמצא גמל מת שם חייב בידוע שזה המיתו

כנראה שהכוונה שגמל בא על גמל שלא כדרך הטבע ולכן מת הגמל המותקף
ראיתי בזמנו מאמר על הביטוי "אוחר" אולי בלשוננו וכך הוא מעמיד את העניין

למעשה יצחק ראה את מה שכתוב קודם
בראשית פרק כד

(סא) וַתָּקָם רִבְקָה וְנַעֲרֹתֶיהָ וַתִּרְכַּבְנָה עַל הַגְּמַלִּים וַתֵּלַכְנָה אַחֲרֵי הָאִישׁ וַיִּקַּח הָעֶבֶד אֶת רִבְקָה וַיֵּלַךְ: ואת זה התורה לא רצתה לכתוב שוב כאשר יצחק נשא את עיניו
וזה היה תמוהה מאוד שנשים ירכבו על גמלים רבקה תפשה את התמיהה ולכן הפילה עצמה מעל הגמל
טעם הרמבם לפטר חמור ולא בעלי חיים אחרים הוא שאבותינו היו רועי צאן ולא נזקקו לבהמות אחרות פרט לחמור ולכן נצטוו רק על פטר חמור ולא סוסים וגמלים לכן רכיבת אשה על גמל היתה משהו לא ראוי .","217","","4546","True","True","False","","273","89.139.180.211","0","15519","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15529","15527","תקשורת","22/11/11 22:19","כה חשון","תשע"ב","22:19","עלי","נלענ"ד ששימוש הזכר והנקבה פנים אל פנים או לאחור וכו' מבטא תקשורת זוגית. כשם שהקב"ה מתקשר ליצוריו כך גם מתקשרים היצורים זה לזה - הזכר ונקבה, הקב"ה מדבר עם האדם פנים בפנים ולכן כך גם אדם לאשתו, וכן הלאה.
אולי הגמל משמש אחור לאחור בגלל שדבשתו מפריעה לו...אבל החשוב לענייננו הוא שיצחק ראה גמלים באים, ומן הסתם זיהה שמדובר בגמלים שלו ושל אאע"ה שהם זמומים שלקח אליעזר להביא לו אשה, ועיין בדעת רבנן בבר"ר עה"פ, שכשם שבגמלים יש סימן טהרה וסימן טומאה ואין להם תקשורת זוגית, ראה בזה מין סימן והבין שאליעזר הביא לו אשה מחרן אבל שיצא ממנה צד טהרה (=יעקב ) וצד טומאה (=עשו ), וכן שלא תהיה 'תקשורת' ביניהם, וכיון שהביט מן הסתם בבקורת על העניין הרגישה גם רבקה בכך ולכן 'נפלה' מעל הגמל, כלומר חשה בבקורת על הצד השלילי שיצא ממנה והתביישה בו ולכן כסתה פניה. ( כמובן זו הסתכלות שמצויה בחז"ל על דרך הרמז בלבד ).","209","","4546","True","True","False","","215","213.151.63.141","0","15519","בכורות|ח ע"א",""),new Message("15552","15529","שים לב שדה מוקשים לפניך","23/11/11 07:51","כו חשון","תשע"ב","07:51","קותי","מושג הזוגיות הוא מושג מודרני שניזון מעולם תרבותי שונה לחלוטין
ראה הפטרת שבוע קודם על הזוגיות של דוד ובת שבע דרך אגב כיצד מוגדרת זוגיות כאשר יש לך 18 נשים
בספר בראשית מופיעים הרבה סוגי "זוגיות" וזה הספר היחיד בתורה שבו מדברים על אהבה אנושית בין איש לאשתו בין אב לבנו בין אם לבנה בשאר החומשים זאת אהבה טרנסצנדנטאלית

לפי התרשומת הקודמת אין צורך להכניס את הדבשת לעניין גמל אינו משמש אחור לאחור
חוץ מזה כבר אמר רבי יוחנן האהבה דוחקת את הבשר

הרמז שמצאת נחמד אבל הוא לא קבע את טיב הזוגיות זו נגזרה מהאישיות של רבקה ויעקב והרקע התרבותי שלהם","217","","4545","True","True","False","","207","89.139.180.211","0","15519","בכורות|ח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);