var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=15614;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("15614","0","מדוע מין במינו אינו חוצץ?ו","25/11/11 16:13","כח חשון","תשע"ב","16:13","קותי","כוהן שעומד על רגלי חברו עבודתו פסולה
חוץ מזה אין זה מין (בכור) המינו (לא בכור) בודאי שיחצוץ
האם המין נקבע ע"י המציאות או הסטוטו ההלכתי?","217","","4543","True","True","False","","1151","89.139.180.211","0","0","בכורות|ט ע"ב",""),new Message("15628","15614","בגדרי מין במינו","27/11/11 02:37","א כסלו","תשע"ב","02:37","דוד כוכב","רגלי חבירו אינם מינו של הכהן העובד, זהו כהן אחר שאינו עובד עתה עבודה זו.
ואילו שתי הבהמות הן ולדות הנולדות מרחם האם, כך שלענין זה אינן חוצצות זו לזו.","125","","4541","True","True","False","","163","95.86.107.141","0","15614","בכורות|ט ע"ב",""),new Message("15635","15614","זו שאלת התוס' בזבחים","27/11/11 17:27","א כסלו","תשע"ב","17:27","המכריע","בדף קי. והם עונים שאין זה מדין חציצה אלא מדין אין דרך שירות בכך. ובכל המקומות שמצינו מין במינו זה לפי המציאות כמו עלי לולב בין ידו ללולב וכדומה.","199","","4541","True","True","False","","165","212.179.87.180","0","15614","בכורות|ט ע"ב",""),new Message("15641","15635","יפה. אבל רמבם בביאת מקדש פ"ה הי"ז","27/11/11 22:18","א כסלו","תשע"ב","22:18","קותי","כותב משום חציצה
במפתח יש הפניות שאינן תחת ידי
אולי אפשר לתרץ שאדם יש לו דעת ואפילו מיעוטו ומקפיד עליו, חוצץ
במיוחד במקרה זה שחברו הוא המקפיד שדורך על רגלו.","217","","4541","True","True","False","","170","89.139.180.211","0","15614","בכורות|ט ע"ב",""),new Message("15644","15641","וכך הוא גם בגמרא","28/11/11 01:20","ב כסלו","תשע"ב","01:20","דוד כוכב","לשון הרמב"ם הלכות ביאת המקדש פרק ה הלכה יז:
"כל העוסק בעבודה מעבודת המקדש צריך שיהיה עומד על הרצפה, ואם היה דבר חוצץ בינו ובין הקרקע כגון שעמד על גבי כלים או בהמה או על רגלי חבירו פסל".

ובמסכת זבחים דף כד ע"א:
"עומד על גבי כלים, על גבי בהמה, על גבי רגלי חבירו - פסול. מנלן? דתנא דבי רבי ישמעאל: הואיל ורצפה מקדשת וכלי שרת מקדשים, מה כלי שרת - לא יהא דבר חוצץ בינו לבין כלי שרת, אף רצפה - לא יהא דבר חוצץ בינו לבין הרצפה. וצריכא, דאי אשמעינן כלי, משום דלאו מינא דבשר נינהו, אבל בהמה דמינא דבשר הוא אימא לא; ואי אשמעינן בהמה, דלא מינא דאדם הוא, אבל חבירו דאדם הוא אימא לא, צריכא".
דברי הגמרא "מנלן" נסובים גם על 'רגלי חברו'. והתשובה היא שזה חציצה. וכן בהמשך הזכירו לעניין זה גם את רגלי חברו.

לכן מה שכתב תוספות מסכת זבחים דף קי ע"א: "מין במינו אינו חוצץ - והא דאמרינן לעיל (דף טו:) גבי רגל חבירו פסול אין דרך שירות בכך", צריך לפרש דבריו, שכיון שאין דרך שירות בכך, אינו יכול להחשב למינו של המשרת, ולכן הוי חציצה (לעומת זאת דרך לידה בשני ולדות כאחד, ואינו חציצה).","125","","4540","True","True","False","","112","95.86.107.141","0","15614","בכורות|ט ע"ב",""),new Message("15652","15644","יפה מאוד אבל","28/11/11 10:44","ב כסלו","תשע"ב","10:44","קותי","הרמב"ם כנראה חושב שמין במינו חוצץ ראה הלכות ביכורים שהבעלים אוחז בשפת הכלי והכהן בתחתית הכלי
בניגוד לרש"י שסובר בכי תבוא שהכהן שם ידו תחת יד הבעלים ומניף
אם תוספות סוברים כמו רש"י הרי שישנן שתי שיטות שונות לחלוטין","217","","4540","True","True","False","","178","89.139.180.211","0","15614","בכורות|ט ע"ב",""),new Message("15656","15652","התוספות דנים בזה בכמה מקומות","28/11/11 16:35","ב כסלו","תשע"ב","16:35","המכריע","ביניהם בקידושין דף לו עמ' ב' ד"ה מכניס. וראה שם מקור נוסף לדיון הזה, ממנחות צד.","199","","4540","True","True","False","","156","212.179.87.180","0","15614","בכורות|ט ע"ב",""),new Message("15662","15652","דעת הרמב"ם","29/11/11 02:19","ג כסלו","תשע"ב","02:19","דוד כוכב","לפי החילוק הנ"ל כהן ובעלים דומים בהחלט לעובד על גבי רגלי חבירו, כי כל אחד תפקידו ועבודתו אינה ממין עבודת השני. אבל בעלמא, מין במינו ממש, אינו חוצץ.
תדע, שלהדיא כתב הרמב"ם בהלכות שופר וסוכה ולולב פרק ז הלכה יב:
"אגד את הלולב עם ההדס והערבה והבדיל בין הלולב ובין ההדס במטלית וכיוצא בה הרי זה חוצץ, הבדיל ביניהן בעלי הדס אינו חוצץ, שמין במינו אינו חוצץ".
וכן במסכת זבחים דף קי ע"א:
המקריב קדשים [ואימורים בחוץ חייב]. אמאי? והאיכא חציצה! אמר שמואל: כשהפכן. ור' יוחנן אמר: אפילו תימא שלא הפכן, והא מני? רבי שמעון היא, דאמר: אפילו העלו על הסלע - חייב. רב אמר: מין במינו אינו חוצץ.
ופירש רש"י: והאיכא חציצה - שהבשר אינו ראוי להקטרה חוצץ בין אימורין למערכה ודכוותיה בפנים לאו העלאה היא דרחמנא אמר (ויקרא א) על העצים אשר על האש וקס"ד דמתני' רבי יוסי היא דאמר אינו חייב עד שיעלה לראש המזבח כהקטרת פנים. כשהפכן - החלבים למטה.
וסָתַם הרמב"ם בהלכות מעשה הקרבנות פרק יט הלכה ח:
"כל דבר שחייבין על העלאתו בחוץ כיון שהעלה ממנו כזית בחוץ חייב".
ופסק כרב שהרי לא חילק כשמואל, וכן לא פסק כרבי יוחנן שהרי פסק כרבי יוסי ולא כרבי שמעון ברמב"ם הלכות מעשה הקרבנות פרק יט הלכה א – "אבל אם העלה על הסלע או על האבן פטור".
וא"ת הרי הלכה כרבי יוחנן לגבי רב ועוד ששמואל מסייעו. וי"ל דסבירא ליה שבסוכה רבא פסק כרב. א"נ שסברת רב הובאה במסכת בכורות ט ע"ב בשמו בסתמא בלא חולק. א"נ שהרי הוכיח תוספות מדברי רבי יוחנן עצמו שמין במינו לא חוצץ במסכת מנחות דף ז ע"א: "וכי מהדר ליה לקומץ לדוכתיה ליקדוש - ואף על פי ששירים מפסיקין בין קומץ לכלי מין במינו אינו חוצץ". ובהמשך הגמרא שם רבי יוחנן מקבל קביעה זו.","125","","4539","True","True","False","","163","213.151.43.232","0","15614","בכורות|ט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);