var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16074;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16074","0","מה שייך ריבוי למידת כלל ופרט?","20/12/11 19:56","כד כסלו","תשע"ב","19:56","שאינו יודע לשאול","... כל מום רע חזר וכלל כלל ופרט וכלל אי אתה דן אלא כעין הפרט מה הפרט מפורש מומין שבגלוי ואינן חוזרין אף כל מומין שבגלוי ואינן חוזרין
ואימא מה הפרט מפורש מומין שבגלוי ובוטל ממלאכתו ואינו חוזר אף כל מומין שבגלוי ובוטל ממלאכתו ואינו חוזר אלמה תנן נפגמה אזנו מן החסחוס ולא מן העור
כל מום רע ריבויא הוא


בתחילת הסוגיה מתבאר שהלימוד הוא "כלל ופרט כלל",
אך בעקבות קושיה של הגמרא, הרי שהגמרא מתרצת שיש כאן בעצם "ריבוי" [אותם מילים שהיו מקודם "כלל" נהפכו כעת ל"ריבוי"].
קשה לי - הרי "כלל ופרט וכלל" זה מהמידות של ר' ישמעאל, ואילו "ריבוי מיעוט וריבוי" זה מהמידות של ר' עקיבא - אז אם הגמרא הלכה בהתחלה בדרכו של ר' ישמעאל, אז איך קפצה פתאום לדרכו של ר' עקיבא?","48","","4519","True","True","False","","1331","77.126.45.104","0","0","בכורות|לז ע"א",""),new Message("16075","16074","אינו נוגע למחלוקת הנ"ל","20/12/11 21:19","כד כסלו","תשע"ב","21:19","כדי","כוונת הגמ' כאן במה שאמרה "ריבויא הוא", אינה לשיטת ר"ע, אלא הכוונה ככל לימוד של ריבוי בש"ס, היינו ממשמעות לשון הכתוב עצמו שמורה על ריבוי, כמו: כל, אף, גם וכיוצ"ב. וכן משמע מלשון רש"י כאן שכתב ז"ל: ריבויא הוא - דכתיב כל, ולא דיינינן ליה בכלל ופרט. ע"כ. ואי הייתה כוונת הגמרא לריבוי ומיעוט, לא היה צריך לכתוב שהריבוי ממילת "כל" אלא מעצם זה שכתוב "מום רע" באופן כללי (כמו למ"ד כלל ופרט). ותדע שכן הוא, שהרי בהיפוך הדף הביא רש"י את מחלוקת התנאים בעניין ריבוי ומיעוט וכלל ופרט, ואם כוונת הגמרא גם כאן לאותה מחלוקת, הו"ל לאיתויי הך פלוגתא הכא, א"ו כדאמרן. ופשוט.","249","","4519","True","True","False","","165","85.250.116.160","0","16074","בכורות|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);