var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16235;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16235","0","סכי שמש","28/12/11 13:07","ב טבת","תשע"ב","13:07","כדי","ובגמ': תני רב יוסף: סני שמש.
חשבתי לומר דאינו מגיה המשנה (וכעין שכתבו התוס' בגיטין סב: וב"ב פ: ובב"ק מט: וברש"ש שם), אלא שבא לפרש דהמשנה דיברה בלשון סגי נהור, ד'סכי' הוא לשון ראייה והתבוננות כמו "שהכל סוכין ביפיה' ו'שסוכה ברוה"ק' (מגילה יד.) וכן פירש"י בברכות (כט.). ע"ש. וא"כ לשון המשנה היא "רואי השמש" והיינו בלשון סגי נהור- שאינם יכולים לראות השמש.","249","","4505","True","True","False","","938","85.250.116.160","0","0","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16256","16235","יפה","29/12/11 05:38","ג טבת","תשע"ב","05:38","דוד כוכב","ויותר מפורש בויקרא רבה פרשת בהר פרשה לד, ז:
ר' חגי אמר סכי בי אסתכל בי, סכי בי מה הוינא ואסתכל בי מה אנא.","125","","4504","True","True","False","","134","95.86.105.232","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16265","16235","סיוע חלקי מתוס'","29/12/11 11:07","ג טבת","תשע"ב","11:07","המכריע","התוס' בעמ' ב' הקודם כבר הניחו שאינו מגיה המשנה וטרחו להסביר גם את הפירוש של סכי. אלא שהן פירשו מלשון חסוכי. וייתכן שלא עלה על דעתם לפרש בלשון סגי נהור משום דאין סיבה מיוחדת להפוך מצב זה שאינו מום גדול כל כך טפי משאר מומין. ומאידך יש לומר כדבריך דאחר שנהגו להפוך בסומא עצמו, וכאן יש לשון נופל על לשון, השתמשו בזה. אגב סומא עצמו קצ"ע מדוע לא נזכר במשנה רק בברייתא.","199","","4504","True","True","False","","166","85.130.221.217","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16271","16235","סכי שמש","29/12/11 12:49","ג טבת","תשע"ב","12:49","Almuaddib","לפי פירוש הרמב"ם למשנה, כנראה שמדובר בשורש סכ"ך, שכן מדבר על מי שמנסה לצמצם את חדירת אור השמש לעיניו.

בדומה לכך גם פירש ר"ע מברטנורא, והדבר פשוט.

בהתאם לכך, לא בא רב יוסף לפרש סגי נהור, אלא לפרש את המשנה בפשטות. מי שצריך למנוע חדירת אור לעיניו - עושה זאת משום שהוא רגיש לאור, שונא את האור החזק.","107","","4504","True","True","False","","162","81.218.141.168","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16267","16256","ואני חשבתי","29/12/11 11:57","ג טבת","תשע"ב","11:57","עלי","שסוככין בידיהם להסתיר את אור השמש המסנור.","209","","4504","True","True","False","","115","84.94.100.87","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16268","16265","בחיפוש מחיפוש מצאתי תרי תנאי דמסייעי לי","29/12/11 12:09","ג טבת","תשע"ב","12:09","כדי","הראשון הוא הגאון יעב"ץ שבאמת העיר ע"ד התוס' שציינת שפירושם רחוק, ולכן פירש ממש כמ"ש, והביא הך דמגילה 'שסוכה ברה"ק' (כצ"ל. ולא: ברפ"ק).
והשני הוא ר"ב אפשטיין בספרו תורה תמימה (בראשית פרק יא אות יד), שגם פירש כן (ע"פ ההיא דמגילה), ולא עוד אלא שכתב שהוא הפשט, ומזה תמה על התוס' למה לא פירשו כפשוטו. ושנה דבריו גם בספרו תוספת ברכה (יא, כט).","249","","4504","True","True","False","","154","46.116.96.209","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16269","16267","למרות","29/12/11 12:28","ג טבת","תשע"ב","12:28","כדי","שלכאורה היה ניתן להעיר על פירושך (שהוא מלשון סכך), שא"כ שתי הכפי"ן הן שורשיות ולהיכן נעלמה הכ"ף השנייה, מכל מקום, לאמיתו של דבר זו אינה קושיא, וכמו שמצינו "אילן המיסך על הארץ" (נזיר נד:), וכן המיסך רגליו שלדעת רש"י (יומא כח.) הוא גם מלשון סיכוך.","249","","4504","True","True","False","","168","46.116.96.209","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16270","16269","כ' דגושה תענה על שאלתך","29/12/11 12:46","ג טבת","תשע"ב","12:46","Almuaddib","","107","","4504","False","True","False","","121","81.218.141.168","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16272","16270","א"צ לזה, וכמ"ש.","29/12/11 12:49","ג טבת","תשע"ב","12:49","כדי","","249","","4504","False","True","False","","129","46.116.96.209","0","16235","בכורות|מד ע"א",""),new Message("16277","16271","אשרי שכוונתי לעיל לדעת הרמב"ם","29/12/11 18:40","ג טבת","תשע"ב","18:40","עלי","תודה.","209","","4504","True","True","False","","139","212.117.142.227","0","16235","בכורות|מד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);