var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1632;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","75"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","60"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1632","0","עיר הנידחת","06/03/10 20:46","כ אדר","תש"ע","20:46","עומר","יש לי מספר שאלות על קטע הגמ':

1) כשהגמ' אומרת על רב שהוא "זימנין דרש כך וזימנין דרש כך" - האם היא מתכוונת שהוא חזר בו? ואם כן - האם אנו יודעים מה האמירה האחרונה שהוא אמר?

2) הרמב"ם פוסק כר"ל, למרות שיש ברייתא שמסייעת לר"י, וכמובן ישנו הכלל המפורסם של "הלכה כר"י, חוץ מהני תלת (שלשה מקרים שמופיעים ביבמות לו:)". איך מסתדר הפסק הזה???

שבוע טוב!","59","","5181","True","True","False","","910","84.109.190.113","0","0","סנהדרין|טז ע"ב",""),new Message("1651","1632","תשובות","08/03/10 01:22","כב אדר","תש"ע","01:22","דוד כוכב","1) לפעמים הגמרא מבארת שאלו ואלו דברי א' חיים:
במסכת גיטין דף פו:
"זימנין אמר רב: תצא, זימנין אמר רב: לא תצא, הא כיצד? יש לה בנים - לא תצא, אין לה בנים - תצא".
מסכת בבא בתרא דף קמט.
"אמר רב יהודה אמר רב: אם עמד אינו חוזר. וזימנין אמר רב יהודה אמר רב: אם עמד חוזר. ולא פליגי: הא דאיתנהו לזוזי בעינייהו, הא דפרעינהו בחובו".

ולפעמים הוא הסתפק בכך, ובכל פעם נטתה דעתו לצד אחר.
שכן באותן פעמים זו סתירה, כגון שאומר אותה שמועה בשם חכם אחר:
במסכת שבת דף קח:
"דאמר רבי זירא, זימנין אמר לה משמיה דרב מתנה וזימנין אמר לה משמיה דמר עוקבא".
במסכת פסחים דף קיט:
"דרש רב עוירא, זימנין אמר ליה משמיה דרב, וזימנין אמר ליה משמיה דרב אסי: מאי דכתיב +בראשית כא+ ויגדל הילד ויגמל".
במסכת גיטין דף ז.
"דרש רב עוירא, זימנין א"ל משמיה דרב אמי, וזימנין אמר לה משמיה דרב אסי, מאי דכתיב: +נחום א'+ כה אמר ה' אם שלמים וכן רבים".
במסכת חולין דף פד:
"דרש רב עוירא, זימנין אמר לה משמיה דרבי אמי, וזימנין אמר לה משמיה דרבי אסי: מאי דכתיב +תהלים קי"ב+ טוב איש חונן ומלוה".

וראה במסכת שבת דף קטז. אין ולאו ורפיא בידיה.
ופירש רש"י: "אין ולא - זימנין אמר ליה אין, זימנין אמר ליה לא".
הרי שרש"י משתמש בלשון זו לתיאור מקרה שהסתפק ורפיא בידיה.

ובקיצור, כדי למצא את התשובה לשאלה כזו, מוצאים את כל המקומות בהם מופיע לשון זה, ומחפשים שם ראיות לפירוש הנכון.
כך גם דרכם של פרשני המקרא, למצא מקבילות לאותה לשון, ולהבין על פי ההקשר.

2) פרשני הרמב"ם הקשו את קושיתך, ומיצו את הסוגיה.","125","","5179","True","True","False","","214","95.86.69.165","0","1632","סנהדרין|טז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82739);