var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16330;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16330","0","דינים העולים לדף מז.","01/01/12 08:42","ו טבת","תשע"ב","08:42","המכריע","מז.

היו לו בנים בגיותו ונתגייר – לריו"ח בנו הראשון בישראל אינו בכור לנחלה, לר"ל בכור לנחלה.
והיינו לפי חכמים. אבל לפי ריה"ג מודה ריו"ח דבכורו בישראל הוא בכור לנחלה.
כשהיה גוי – בניו יורשין אותו (תוס' וצ"ע על רש"י ועי"ש בנתגייר הבן) אבל אין הבכור נוטל פי שנים.
כשמתגייר אין בניו הגויים יורשין אותו.
היו לו בנים בגיותו ונתגייר – לריו"ח קיים פרו ורבו, לר"ל לא קיים.

כשהאב כהן או לוי - הבן פטור מפדיון אף אם האם ישראלית.
לויה שילדה מעכו"ם – הבן פטור מפדיון, אף למ"ד מזהמין את הולד.
(איכא למ"ד שדינן בתר גוי ואינו ממזר ואיכא למ"ד בתר ישראל והוא ממזר, עי' רש"י ותוס').
כהנת שנתעברה מגוי – הבן חייב בפדיון.
לויה שנתעברה מישראל– לר"פ חייב בפדיון, לרבא פטור וכן הלכה למעשה.

לויה שנתעברה מגוי – לא נתחללה מקדושת לויה ונותנין לה מעשר (בביתה) ואוכלת.
כהנת שבא עליה גוי – נתחללה לגמרי (אף מקדושת לויה).
לויה וישראלית שבא עליה גוי – נתחללה שאסורה לינשא לכהן (ולאכול בתרומה אם נשואה לכהן).","199","","4510","True","True","False","","871","85.130.221.217","0","0","בכורות|מז ע"א",""),new Message("16364","16330","דינים העולים לדף מז עמ' ב'","01/01/12 15:22","ו טבת","תשע"ב","15:22","המכריע","מז:

כהן שמת והניח בן חלל ואחר ל' – פטור מפדיון.
מת בתוך ל' – לר"ח חייב ולרבה בר"ה פטור, ואיתמר משמיה דר"ל כר"ח.
(זמן פדיון בכור, מל' יום. כהן אבי חלל, מפריש ומשאיר לעצמו. לגוי אין חייס לבנו הגר).

ספק בן ט' לראשון או ז' לאחרון – אינו יורש כלל לא עם בני ראשון ולא עם בני אחרון.
והבא אחריו אינו בכור לנחלה בשתי המשפחות.
ואין מועיל בזה כתיבת הרשאה בינו לבין הבא אחריו לגבי חלק בכורה, כיון דלא הוכר מעולם.
הוכרו ונתערבו – מועיל הרשאה. כגון שתי נשים שילדו ונתערבו, וכל משפחה דוחה שניהם מנחלה,
יכולין לכתוב הרשאה ואז תובע מכל משפחה ממה נפשך.
לא הוכרו מעולם – לא מועיל הרשאה.

המפלת כמין אדם – תנן לעיל דפוטר את הבא אחריו מבכורה. וכמין בהמה וכו' פלוגתא דתנאי.
המפלת שפיא מלא מים או דם או גנינין – הבא אחריו בכור אף לכהן.
וכן המפלת כמין דגים חגבים שקצים רמשים או המפלת ליום ארבעים.

בכור יוצא דופן – אינו בכור לכו"ע לכהן דאינו פטר רחם.
ולנחלה, לת"ק אינו בכור דבעינן וילדו, ולר"ש בכור דיוצא דופן נחשב ילוד.
הבא אחר היוצא דופן – לנחלה לכו"ע אינו בכור דאינו ראשית אונו (ובפרט לר"ש דהראשון בכור לזה).
ולכהן, לת"ק אינו בכור אע"פ דפוטר רחם אינו בכור לוולדות, ולר"ש סגי דפוטר רחם.
יוצא דופן לדיני לידה – לר"ש אמו יושבת ימי טומאה וטהרה, משא"כ לרבנן שנאמר תלד.","199","","4510","True","True","False","","165","85.130.221.217","0","16330","בכורות|מז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);