var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16383;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16383","0","מה הסיבה ש"הלכה כדברי המיקל באבל"?","02/01/12 09:01","ז טבת","תשע"ב","09:01","שיננא","(לדעת שמואל)","146","","4501","True","True","False","","1067","84.228.197.193","0","0","בכורות|מט ע"א",""),new Message("16400","16383","אולי מבט פסיכולוגי שלא נעלם מחז"ל.","02/01/12 16:35","ז טבת","תשע"ב","16:35","קותי","אבלות באה בעקבות סיטואציה טראומטית
במצבים כאלו קורים מצבים של התמכרות ושקיעה באבל
ולכן הזהירו לא להתקשות על המת
ולכתחילה הראו חז"ל שגם ההלכה מקילה בעניין
ושלא יעלה על הדעת להחמיר ולהתאבל בשיעור מהדרין","217","","4501","True","True","False","","191","89.139.223.100","0","16383","בכורות|מט ע"א",""),new Message("16429","16383","ראה ב' טעמים כאן בסוף דברי הרמב"ן","02/01/12 22:16","ז טבת","תשע"ב","22:16","דוד כוכב","בספר תורת האדם שער האבל - ענין האבלות:

והאחרונים מחכמי הצרפתים ז"ל אמרו בתוספות דאפשר כשפסקו הלכה כדברי המיקל באבל לא מפני שהוא של דבריהם, אלא אפילו בשל תורה ואפילו בראשון פסקו כך, שאילו מטעם קולא של דבריהם יחיד במקום רבים הלכה כרבים כדמסקינן בפרק מי שהוציאוהו (מ"ו א') וכאן אפילו יחיד במקום רבים, אלא קולא הוא אף על פי שהוא בשל תורה, וכן הם מפרשים הלכה כדברי המיקל בעירוב אפילו הוא מן התורה למאי דס"ד התם. וזו ההשואה (נ"א ההוראה) מהם ז"ל אינה מכוונת אצלנו ואין לנו שם הלכה כדברי המיקל בעירוב אלא מפני שהוא של דבריהם, ולמה יהא הלכה כדברי המיקל באבל בשל תורה. ושמא מפני שאין דעתו של אדם אוננת מספק ולבו נמשך אחר השמחה.

כלומר,
א. משום שספיקא דרבנן לקולא.
ב. משום שאין תחושה של אבילות כשיש ספק אם היא חלה.","125","","4501","True","True","False","","140","213.151.62.73","0","16383","בכורות|מט ע"א",""),new Message("16503","16429","על איזו אבלות מדובר?","03/01/12 23:12","ח טבת","תשע"ב","23:12","קותי","אם הוא מתאבל כי כתוב להתאבל אז אין זו אבלות והמנחם אינו מקיים מצווה זה סתם משחק. .

אין מנחמים בשבת בגלל שהמנחם מצטער בצער האבל ואסור להצטער בשבת נמצאנו למדים שאם אין צער אין ניחומים ואז ממילא גם אין אבלות.

שמעתי פעם הרצאה מקצועית לגבי שיקום אנשים שסבלו מאובדן התברר שהדבר המשמעותי ביותר שפותח דרך לריפוי האובדן זאת ההרגשה שמישהו באמת מצטער בגללך

אני חוזר לנקודה שהעליתי בתחילה ההלכה אינה רוצה להיות סיבה להארכת האבלות

אז שנשמע בשורות טובות","217","","4500","True","True","False","","197","89.139.223.100","0","16383","בכורות|מט ע"א",""),new Message("16508","16503","יש דרך ביניים","04/01/12 01:27","ט טבת","תשע"ב","01:27","דוד כוכב","ההלכה להתאבל אינה אילוץ כפוי עבור מי שאינו מרגיש אבילות.
גם ההלכה להפסיק את האבילות אינה אמורה להתנגד להרגשה הטבעית.
ובמסכת מועד קטן דף כז ע"ב:
ואמר רב יהודה אמר רב: כל המתקשה על מתו יותר מדאי - על מת אחר הוא בוכה. ההיא איתתא דהות בשיבבותיה דרב הונא, הוו לה שבעה בני. מת חד מינייהו, הוות קא בכיא ביתירתא עליה. שלח לה רב הונא: לא תעבדי הכי! לא אשגחה ביה. שלח לה: אי צייתת - מוטב, ואי לא - צבית זוודתא לאידך מית. ומיתו כולהו. לסוף אמר לה: תימוש זוודתא לנפשיך, ומיתא.
ההלכה באה להדריך ולכוין את ההרגשה הטבעית כיצד לישמה באופן הנכון, ומתי צריך לרסנה.
צער האבילות אינו מפסיק סתם בפתאומיות ללא סיבה. ואעפ"כ אומרת ההלכה שצריך לחדול בהדרגתיות מנוהגי האבילות, דבר שבאופן רגיל די תואם וסנכרוני לרגש הטבעי.
האדם מכוין את רגשותיו איפוא ע"פ ההלכה. אומר הרמב"ן שכשאומרים לאדם, שמע, לא ברור שאתה עדין תוך ז' או תוך ל', כבר מרגיש הוא הקלה, וחש הוא שנפתח השער להתקדם לשלב הבא.","125","","4499","True","True","False","","121","213.151.62.73","0","16383","בכורות|מט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);