var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=16686;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","62"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","42"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("16686","0","משהו יכול להסביר לי את התפלפלות","13/01/12 22:46","יח טבת","תשע"ב","22:46","עם הארץ","בדפים האחרונים.
הבנתי שהעשירי הוא קדוש,ויש חשיבות באמירה של "עשירי", אבל מה כל התפלפלות על אופני היציאה של הטלאים מהדיר.
לא יותר פשוט לעשות פתח צר (שרק אחד יכול לעבור) , לבדוק טוב שאין אפשרות של
פתח אחר מהדיר, לשבת ליד הפתח עם הצבע האדום, ולצבוע את העשירי?
קטונתי מלהבין,","248","","4491","True","True","False","","1058","108.132.61.158","0","0","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16687","16686","מועד השליחה","14/01/12 19:32","יט טבת","תשע"ב","19:32","כדי","שפשפתי את עיניי ובדקתי שוב ושוב. האם אין טעות במועד שליחת ההודעה?? י"ח טבת ברבע לאחת עשרה בלילה?? משמע ההודעה נשלחה בעצם יום שב"ק??!!

גם אני קטונתי מלהבין.","249","","4490","True","True","False","","203","93.172.43.34","0","16686","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16692","16686","אכן יותר פשוט לעשות פתח קטן ","14/01/12 21:57","יט טבת","תשע"ב","21:57","דוד שפירא","אבל מי שלא עשה פתח קטן עליו יש את כל ההתפלפלויות.
גם במסכת קדושין יש כל מני התפלפלויות לגבי אדם שקדש אשה בכל מני לשונות מוזרים, וכן בעוד מקומות (זה הדוגמא הראשונה שעלתה לי לראש).
האם גם את זה קטונת מלהבין?","180","","4490","True","True","False","","283","31.44.129.104","0","16686","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16688","16687","תן דעתך גם על מיקום השליחה","14/01/12 19:48","יט טבת","תשע"ב","19:48","מנהל הפורום","השעה המוצגת בפורום היא השעה בישראל.
ולכן תיתכן מציאות של גולש שנמצא/מתגורר בחו"ל, ששולח את הודעתו כאשר אצלו יום חול ואילו בישראל שבת.

ראה כאן לדוגמא.
ויש עוד כמה וכמה גולשים בפורום שציינו בכרטיס האישי שלהם שהם מחו"ל.

אני מעריך שכאשר ל"עם הארץ" תצא השבת, הרי שהוא יאשר את כל הנ"ל.

אגב, התאריך בפורום מתחלף בחצות הלילה (לפי שעון ישראל), שזה נע בסביבות 4-6 שעות לאחר צאת הכוכבים (תלוי אם מדובר בקיץ או בחורף). לכן, הודעתי זו, למרות שנכתבה באור ל-כ' טבת, הרי שהיא מוצגת בפורום בתאריך יט טבת (בשעה 19:48).","49","","4490","True","True","False","","495","84.228.161.213","0","16686","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16694","16687","כנראה שיש טעות במחשבה שהיה כאן","14/01/12 22:06","יט טבת","תשע"ב","22:06","יהודי_קדום","חילול שבת ח"ו. פניתי בשאלה זו למנהל הפורום זמן קצר לאחר ההבדלה. קיבלתי תשובתו כעין זו שנתן להלן.

פניתי לכותב בפניה אישית ושאלתיו אם הוא בחו"ל.

העובדה שעדיין לא קיבלתי תשובה כנראה מוכיחה שיש טעות במחשבה שהיה כאן חילול שבת ח"ו.

הצעה (והיא ודאי אפשרית): בכל מקרה כגון זה יעשה זיהוי לשאלות שנשלחות מחו"ל .","233","","4490","True","True","False","","179","79.177.151.141","0","16686","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16704","16692","הוי דן את כל האדם לכף זכות","15/01/12 02:22","כ טבת","תשע"ב","02:22","עם הארץ","קטונתי מכולכם פה,אבל נראה לי ששכחתם את המשנה למעלה.
לא כולם גרים בבני ברק, שמעתם על ארה"ב.?
שבוע טוב!!!","248","","4489","True","True","False","","220","108.132.61.158","0","16686","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16706","16704","שבוע טוב צדיק!","15/01/12 02:47","כ טבת","תשע"ב","02:47","דוד כוכב","דרך המשנה והגמרא לעסוק במקומות רבים גם במקרים שאינם שכיחים כלל, ולו רק כדי לברר את ההגיון הפנימי שבהלכה.","125","","4489","True","True","False","","156","212.76.102.85","0","16686","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16707","16704","אכן הצדק איתך","15/01/12 02:56","כ טבת","תשע"ב","02:56","כדי","האמת היא שמחשבה כזאת הסתובבה במוחי טרם כתיבת ההודעה, אבל כנראה התדהמה עשתה את שלה. סוף דבר, טעיתי ובזאת שטוחה בקשת סליחתי ממי שנפגע.","249","","4489","True","True","False","","169","93.172.43.34","0","16686","בכורות|ס ע"א",""),new Message("16720","16707","לעצם השאלה","15/01/12 12:17","כ טבת","תשע"ב","12:17","כדי","עי' בתוס' כתובות (ד:) שכתבו ז"ל: כמה דברים אשכחן דלא שכיח ומיירי בהן הש''ס לדרוש ולקבל שכר, כדאמרינן בפרק המקשה (חולין ע.) בלעתו חולדה והוציאתו והכניסתו והקיאתו ויצא מאליו מהו, הדביק שני רחמים ויצא מזה לזה מהו, אף על פי שלא יבא לעולם. ע"כ. וע"ע בתוס' ב"ב (כג:). ועי' בגמ' דנדה (כו:) דבר שאינו שאלת כו'. ע"ש. ועי' ביבמות (קב:) ומי איכא כה"ג, וע"ש בתוס' שג"כ העירו מההיא דחולין. ועי' מנחות (לז.) או קום גלי כו' ע"ש.
ומצאתי בספר האשכול ח"ב (עמ' 49) שכתב גם דברים מעין אלו בשם רב שרירא גאון, וז"ל: וכן אמרו דברים שלא היו מעולם ולא יהיו, בלעתו חולדה; הדביק שני רחמים; והשיב, יש בדברים אלו משום דרוש וקבל שכר, ויש לחדד התלמידים. עכ"ל.
ועי' בברכות (לג:) ובנסמן שם. ובעירובין (נא.) ובכ"ד בדיק לן רבא. ועי' ר"ן נדרים (פט.) בשם ירושלמי.","249","","4489","True","True","False","","239","93.172.43.34","0","16686","בכורות|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);