var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17181;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","34"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","13")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17181","0","יציאת מצרים - נס שבחו"ל","29/01/12 07:23","ה שבט","תשע"ב","07:23","מתפעל","הגמרא מסבירה שלא אומרים הלל בפורים כי זה היה נס בחו"ל ורק על נס שבארץ אומרים הלל.

"רבי יצחק לפי שאין אומרים שירה על נס שבחוצה לארץ. מתקיף לה רב נחמן בר יצחק והרי יציאת מצרים דנס שבחוצה לארץ הוא ואמרינן הלל".

לא הבנתי קושיית הגמרא, הרי לפני כן קבעה הגמרא כלל שכאשר יש מועד שחלוק בקרבנותיו ושאסור במלאכה, יום כזה אומרים בו הלל.
ואם כן, בפסח שאומרים הלל כלל לא צריך להגיע לנס כלשהוא. יש לו את המרכיבים הללו וממילא אומרים בו הלל בדיוק כמו בסוכות ובשבועות.

רק בחנוכה שמותר במלאכה ואין בו קרבן הוצרכנו להגיע לנס.","148","","4473","True","True","False","","1088","94.188.248.67","0","0","ערכין|י ע"ב",""),new Message("17184","17181","זוהי קושיית הטורי אבן במגילה (יד.)","29/01/12 10:05","ה שבט","תשע"ב","10:05","כדי","ותירץ דכוונת הגמרא כאן היא על הלל שאומרים בליל פסח. ועי' כאן במהרי"ץ חיות במ"ש ע"ד.","249","","4473","True","True","False","","147","85.250.116.1","0","17181","ערכין|י ע"ב",""),new Message("17186","17184","יישר כח","29/01/12 11:43","ה שבט","תשע"ב","11:43","מתפעל","תירוץ המהר"ץ חיות אכן מרווח יותר, שמדובר בשחיטת הפסח שאז אמרו הלל בברכה.
ההלל של ליל פסח כפי תירוץ הטורי אבן הוא מנהג מאוחר יותר.

אמנם יש לדון האם ההלל שאומרים בשחיטת הפסח הוא מצד נס יציאת מצרים?

בעצם הם לא יצאו ביום י"ד כי אם למחרת לפנות הבקר, הלא כן?
וגם, מה הקשר בין שחיטת הפסח לנס יציאת מצרים בדוקא?","148","","4473","True","True","False","","183","94.188.248.67","0","17181","ערכין|י ע"ב",""),new Message("17187","17186","זוהי שקשה","29/01/12 12:15","ה שבט","תשע"ב","12:15","כדי","לענ"ד דווקא דברי המהרצ"ח קשים מצד מה שהקשת, ואוסיף נופך: הנה ע"כ לומר שאינו משום הנס דיצ"מ, דבפסחים (צה:) הלשון אפשר ישראל שוחטין את פסחיהם ונוטלין את לולבין ואין אומרים הלל. ומדכיילינהו בחדא, ש"מ דטעם אחד להם, ובלולב א"א לומר שקשור לנס, ומינה גם לשחיטת הפסח. ובאמת מבואר כן להדיא שם ברש"י שאינו מטעם הנס אלא מצד עצם המצוה, שכתב: דכיוון דדבר מצוה הוא טעון הלל. ע"כ. ועוד, שמבואר בתוס' פסחים (סד.) שרק הלויים היו אומרים את אותו הלל [ולכאורה לא כן משמע מדבריהם כאן בע"א דמקשו אמאי לא חשיב הך הלל, והא לא קתני אלא ימים שהיחיד גומר בהם. וי"ל].
ומה ששאלת על הטו"א שהלל בליל פסח אינו רק מנהג (והיא שאלת המהרצ"ח), עי' בשו"ת צפנת פענח (דווינסק ח"ב סי ח) שהראה שאינו מנהג מאוחר ויש לו סמך איתן בגמ' ובפוסקים.","249","","4473","True","True","False","","192","85.250.116.1","0","17181","ערכין|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);