var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17183;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","47"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17183","0","עריבות","29/01/12 10:02","ה שבט","תשע"ב","10:02","כדי","מקשינן בגמ' אדר"י דאמר על ז' עבירות נגעים באים, מהא דאמרינן דבגדי כהונה מכפרין על סוגי עבירות שונות, וביניהן מקצת מאותן ז' עבירות שבאים נגעים עליהם. ומשנינן: הא דאהנו מעשיו הא דלא אהנו מעשיו. ופירש רש"י דלא הוה קשיא אלא מלה"ר, כיוון דכפרת בגדי כהונה אינה אלא לעונש האחרים, וממילא ל"ק משאר עבירות, אבל בלה"ר לא אשכחן שיענשו אחרים.
והנה מלבד מה שהקשו התוס' משבועות (לט.) דעל כל העבירות נענש מי שיש בידו למחות, הנה עוד אפשר להקשות, דשיטת רש"י בכל הסוגיא דעונש שפיכות דמים שמוזכר כאן היינו על אחרים, וכן לגבי גילוי עריות. ולמסקנה, שפיכות דמים דלא ידיע מאן קטליה, עגלה ערופה מכפרת על אחרים, ואי ידיע מאן קטליה ואין התראה, בגדי כהונה מכפרין.
ובסנהדרין (מג:) אשכחן דפליגי ר' יהודה ור' נחמיה אי ענש על הנסתרות אחר שעברו את הירדן, דלר' נחמיה לא ענש לעולם על הנסתרות. ומקשי לר"נ, בחטא עכן אמאי איענוש ישראל, ומשני, דהוו ידעי ביה אשתו ובניו. עד כאן. וא"כ, ע"כ דסוגיין לא אתיא כר' נחמיה, דהא מוקמינן לשפיכות דמים דלא ידיע מאן קטליה, דהיינו נסתרות ואפ"ה צריך כפרה של עגלה ערופה. ואין לומר דשאני שפיכות דמים וגילוי עריות דבהו גלי קרא דנענשים האחרים אף בנסתרות, כדהביא רש"י מקראי, זה אינו דהתם בסנהדרין דרשינן מקראי דעכן בא על נערה מאורסה דהיינו עריות, ותו מאי מקשה לר' נחמיה אמאי איענוש, הא שפיר נענשו משום דהוי גילוי עריות, אע"כ דלר' נחמיה אף בגלוי עריות לא העניש על הנסתרות, ודון מינה לשפיכות דמים (דבחדא מחתא מחתינהו רש"י), וע"כ דלא אתיא כר' נחמיה.","249","","4481","True","True","False","","1037","85.250.116.1","0","0","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17190","17183","בענין כפרת המעיל","29/01/12 15:23","ה שבט","תשע"ב","15:23","המכריע","ראה נא מה שכתבתי בעניותי בפורום בזבחים פג בדרך דרוש דבר נחמד.","199","","4481","True","True","False","","152","212.179.87.180","0","17183","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17192","17190","קראתי בכל לב","29/01/12 17:21","ה שבט","תשע"ב","17:21","כדי","ואגב, כאשר דימיתי כן מצאתי, שהמרגלית היא בדף פח ע"ב כי שם מקומה.

ובהורמנא, מצווה להביא מן ההדיוט ואוסיף מעט מיני תרגימא:

כהמשך לרעיון שהעלית אומר שמצינו כמה פעמים בש"ס שהעכו"ם מתאפיינים בזה שהם קולניים לעומת הישראל, כמו בחולין (קלג:) סתם עכו"ם מפעא פעי, ובמכלתין (ו:) וטעמא דעכו"ם הוא דפעי הא ישראל דלא פעי וכו', ובעירובין (עה:) סתם עכו"ם אם איתא דאוגיר מיפעא פעי. ועי' בקידושין (עא:) שהשתיקה מעידה על ייחוס טוב. והעניין הוא על הדרך שדרכת, דכיוון שישראל בעצמותם הינם בעלי מעלה נכבדה והם כלולים מכל מעלות, לכן להם דומיה תהילה, ופלך השתיקה הוא ההגון להם. משא"כ העכו"ם שכלפי חוץ אולי נראים זהים, אך באמת נבראו חלולים חלולים, ועל כן, מטבע הדברים, מאופיינים בקולניות.
וזהו כלל גדול, שככל שהדבר גדול במעלה, כך יותר יאה לו השתיקה. דעי' בסנהדרין (כו:) דלחד דעה לכך נקראת התורה תושיה, משום שניתנה בחשאי, ועי' מו"ק (טז:) מה ירך בסתר אף ד"ת בסתר. וזהו כמובן למעלת ויתרון התורה ע"פ שאר מצוות. ובביצה (טז.) אמרו לגבי השבת, שלא כמו שאר המצוות שניתנו בפרהסיא, היא ניתנה בצינעא. ובזוה"ק בכמה מקומות ומהם בפרשת קרח (קעז:) דכהנים "מילה דלהון ועובדא דלהון ברזא ובחשאי". וכאמור, הסיבה היא דווקא לגודל מעלתם.","249","","4481","True","True","False","","202","85.250.116.1","0","17183","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17231","17192","ממש כדברי הנביא","30/01/12 10:06","ו שבט","תשע"ב","10:06","קותי","ירמיהו פרק יב

נָתְנָה עָלַי בְּקוֹלָהּ עַל כֵּן שְׂנֵאתִיהָ:
מצודת דוד ירמיהו פרק יב פסוק ח

נתנה עלי - מדברת למולי בקול רם וברמות רוח:

אבל קצת קשה כיצד היתה לקב"ה הווה אמינא לתת לחלולים חלולים את תורתנו הקדושה?

ועוד קשה שגם אם אנחנו לא הם זה לא אומר שאנחנו אנחנו.","217","","4480","True","True","False","","152","85.250.133.152","0","17183","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17232","17231","יתכן","30/01/12 10:38","ו שבט","תשע"ב","10:38","כדי","שבאמת גליא קמיה שאינם ראויים לה, אלא כדי שלא יהיה להם פתחון פה לעתיד לבא (עי' ע"ז ב:) רצה שההצהרה על כך תבוא מפיהם עצמם בבחינת הודאת בע"ד.

אנחנו לעולם אנחנו, גם אם לא בגלוי - בודאי בפנים, כמו שאמרו (סנהדרין מד.) דאע"פ שחטא ישראל הוא, ועי' יבמות (מז:) דאי הדר ביה וכו'. ובב"ר (פס"ה סי' כא) ריח בוגדיו. ישראל קדמו לעולם, מה שאומר שהשוני הוא שוני מהותי פנימי ועמוק.","249","","4480","True","True","False","","149","85.250.116.1","0","17183","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17242","17232","וכן להיפך","30/01/12 14:23","ו שבט","תשע"ב","14:23","דוד כוכב","ישראל חפצם בתורה, עד שאמרו נעשה ונשמע. ואעפ"כ כפה עליהם הר כגיגית, להראות שלא רק משום רצונם המקרי באותו רגע ניתנה להם תורה, ו"אין מצב" שיהיו ישראל בלא תורה. כך פירש המהר"ל בתפארת.","125","","4480","True","True","False","","106","213.151.51.155","0","17183","ערכין|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);