var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17193;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","65"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","46"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17193","0","איך הגענו עד הלום","29/01/12 19:15","ה שבט","תשע"ב","19:15","עם הארץ","אם הבנתי נכון, התורה מחייבת את האנס לתת 50 שקלים לאבי הנאנסת
ולשאת את הנאנסת לאשה.
לעומת זאת מדיניות העולם המערבי ואנחנו בתוכו, מרחיקה את האנס מהחברה וכולאת אותו בבית הסוהר.
התורה היא תורת אמת, והחוקים בה לא ניתנו סתם
מישהו יכול להסביר את ההגיון","248","","4481","True","True","False","","1040","108.132.61.158","0","0","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17197","17193","ההגיון פשוט מאוד","29/01/12 21:36","ה שבט","תשע"ב","21:36","קותי","מה תועלת להושיב הגנב בכלא וכי זה מחזיר לנגנב את רכושו?
עדיף שיחזיר או ימכר בעבד עברי
אותו דבר אנס מי ישא אותה לאשה? עדיף שישאנה (לרצונה כמובן) ולא יוכל שלחה כל ימיו. פשוט שותה בעציצו.

ואם מדובר באנס סדרתי אז יסדרו לו משכנתא.","217","","4481","True","True","False","","176","85.250.133.152","0","17193","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17293","17193","ההיגיון הפשוט - מדובר במקרה מיוחד","31/01/12 23:15","ז שבט","תשע"ב","23:15","עלי","איזו נאנסת תרצה להינשא לאנס אלא אם הוא חתנה המיועד אלא שהתגבר עליו יצרו ורצה לבוא עליה לפני שתינשא לו והיא התנגדה לכך ?
כמו במרבית המקרים גם כיום ( אם אינני טועה ), מרבית מקרי האונס מבוצעים ע"י אנסים המכירים ואולי קרובים לנאנסות.
הרי ברור שאין התורה מחייבת את הנאנסת להינשא לאנס. מדובר אפוא במקרה פרטי מיוחד כנ"ל, ואזי כשישוב בתשובה וישאנה כדת לרצונה - ומן הסתם כשירצה אותה לכך, מחייבת אותו התורה גם לפצותה ואת הוריה וגם להסכים שלא לגרשה בעתיד כחלק מתהליך התשובה שלו.
ברור שאם מדובר בסתם אנס פושע קרוב הדבר לרצח ויש לרשויות החוק גם על פי דין תורה לעונשו בעונש ראוי לו. אני סבור שאך בטעות חושבים שאם לא כתוב בתורה עונש נוסף או אחר אזי אין עונשים אותו יותר, הרי יש גם דין מלך ומדיניו של המלך שיורה על ענישה לשבר ידי רשעים כאלה, כפי צורך השעה, ואם מדובר בנערה מאורסה או אשת איש דינו חמור גם עלפי דין תורה.
תקנו אותי אם אני טועה.","209","","4479","True","True","False","","175","95.86.73.232","0","17193","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17208","17197","עוד קושיה או שניים","30/01/12 01:22","ו שבט","תשע"ב","01:22","הודו_כי_טוב","דברים כב
וְאִם-בַּשָּׂדֶה יִמְצָא הָאִישׁ, אֶת-הַנַּעֲרָ הַמְאֹרָשָׂה, וְהֶחֱזִיק-בָּהּ הָאִישׁ, וְשָׁכַב עִמָּהּ: וּמֵת, הָאִישׁ אֲשֶׁר-שָׁכַב עִמָּהּ--לְבַדּוֹ.

וְלַנַּעֲרָ לֹא-תַעֲשֶׂה דָבָר, אֵין לַנַּעֲרָ חֵטְא מָוֶת: כִּי כַּאֲשֶׁר יָקוּם אִישׁ עַל-רֵעֵהוּ, וּרְצָחוֹ נֶפֶשׁ--כֵּן, הַדָּבָר הַזֶּה.

1. האין פה סתירה בין שני הפסוקים לבין הנושא של ה 50 שקלים ?
שמות כב טו וְכִי-יְפַתֶּה אִישׁ, בְּתוּלָה אֲשֶׁר לֹא-אֹרָשָׂה--וְשָׁכַב עִמָּהּ: מָהֹר יִמְהָרֶנָּה לּוֹ, לְאִשָּׁה. טז אִם-מָאֵן יְמָאֵן אָבִיהָ, לְתִתָּהּ לוֹ--כֶּסֶף יִשְׁקֹל, כְּמֹהַר הַבְּתוּלֹת. {ס}

2. אי שם במסכת סנהדרין רשום שנערה רשום בכתיב חסר משום לרבות נער
בפרק המצוטט (דברים כב) הכתיב החסר הנ"ל מופיעה עוד הרבה איך למשל מוסבר
כל זה ושימו לב בבקשה שפעם אחד וסימנתי בצהוב ה-נערה מופיע בכתיב מלא
כב,יג כִּי-יִקַּח אִישׁ, אִשָּׁה; וּבָא אֵלֶיהָ, וּשְׂנֵאָהּ.
כב,יד וְשָׂם לָהּ עֲלִילֹת דְּבָרִים, וְהוֹצִא עָלֶיהָ שֵׁם רָע; וְאָמַר, אֶת-הָאִשָּׁה הַזֹּאת לָקַחְתִּי, וָאֶקְרַב אֵלֶיהָ, וְלֹא-מָצָאתִי לָהּ בְּתוּלִים.
וְלָקַח אֲבִי הַנַּעֲרָ, וְאִמָּהּ; וְהוֹצִיאוּ אֶת-בְּתוּלֵי הַנַּעֲרָ, אֶל-זִקְנֵי הָעִיר--הַשָּׁעְרָה.
כב,טז וְאָמַר אֲבִי הַנַּעֲרָ, אֶל-הַזְּקֵנִים: אֶת-בִּתִּי, נָתַתִּי לָאִישׁ הַזֶּה לְאִשָּׁה--וַיִּשְׂנָאֶהָ.
כב,יח וְלָקְחוּ זִקְנֵי הָעִיר-הַהִוא, אֶת-הָאִישׁ; וְיִסְּרוּ, אֹתוֹ.
כב,יט וְעָנְשׁוּ אֹתוֹ מֵאָה כֶסֶף, וְנָתְנוּ לַאֲבִי הַנַּעֲרָה--כִּי הוֹצִיא שֵׁם רָע, עַל בְּתוּלַת יִשְׂרָאֵל; וְלוֹ-תִהְיֶה לְאִשָּׁה, לֹא-יוּכַל לְשַׁלְּחָהּ כָּל-יָמָיו. {ס}
כב,כ וְאִם-אֱמֶת הָיָה, הַדָּבָר הַזֶּה: לֹא-נִמְצְאוּ בְתוּלִים, לַנַּעֲרָ.
כב,כא וְהוֹצִיאוּ אֶת-הַנַּעֲרָ אֶל-פֶּתַח בֵּית-אָבִיהָ, וּסְקָלוּהָ אַנְשֵׁי עִירָהּ בָּאֲבָנִים וָמֵתָה--כִּי-עָשְׂתָה נְבָלָה בְּיִשְׂרָאֵל, לִזְנוֹת בֵּית אָבִיהָ; וּבִעַרְתָּ הָרָע, מִקִּרְבֶּךָ. {ס}
מעניין שגם בשמות זה פרק כב וגם בדברים זה פרק כב","207","","4480","True","True","False","","206","46.117.14.249","0","17193","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17210","17208","נראה לומר","30/01/12 01:59","ו שבט","תשע"ב","01:59","שלמה שטרסברג","1. באונס שאינה אשת איש 50 כסף באשת איש מיתה
2. הגמרא בסנהדרין הכוונה לדף ע"ג. ושם הדרשה היא מדין אונס נערה המאורסה
ועיין בתוס' שם ד"ה נער ועוד עיין בגמרא כתובות מ: ביחס לשאר הדרשות של הכתיב החסר שבפסוק שמדבר בקטנה ועיין שם בגמרא מדוע הקנס. הכתיב מלא כי זה דווקא בגדולה ויש שם המשך בגמרא שנותן הסבר אחר ע"ש","205","","4480","True","True","False","","251","95.86.121.225","0","17193","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17212","17210","חידוד נוסף לקושיה הראשונה","30/01/12 03:09","ו שבט","תשע"ב","03:09","הודו_כי_טוב","שמות כב טו וְכִי-יְפַתֶּה אִישׁ, בְּתוּלָה אֲשֶׁר לֹא-אֹרָשָׂה--וְשָׁכַב עִמָּהּ: מָהֹר יִמְהָרֶנָּה לּוֹ, לְאִשָּׁה. טז אִם-מָאֵן יְמָאֵן אָבִיהָ, לְתִתָּהּ לוֹ--כֶּסֶף יִשְׁקֹל, כְּמֹהַר הַבְּתוּלֹת. {ס}

האם במילה יפתה לא מוסבר שזה לא בדיוק אונס ?","207","","4480","True","True","False","","175","46.117.14.249","0","17193","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17233","17212","ודאי. עי' כתובות (לט.) והלאה.","30/01/12 10:47","ו שבט","תשע"ב","10:47","כדי","","249","","4480","False","True","False","","119","85.250.116.1","0","17193","ערכין|טז ע"א",""),new Message("17334","17293","עיין כתובות לט ע"א ואילך","03/02/12 03:41","י שבט","תשע"ב","03:41","קותי","תלמוד בבלי מסכת כתובות דף לט עמוד א

גמ'. צער דמאי? אמר אבוה דשמואל: צער שחבטה על גבי קרקע. מתקיף לה רבי זירא: אלא מעתה, חבטה על גבי שיראין, הכי נמי דפטור? וכי תימא הכי נמי, והתניא, ר' שמעון בן יהודה אומר משום רבי שמעון: אונס אינו משלם את הצער, מפני שסופה להצטער תחת בעלה,

עולם המושגים שלנו שונה לחלוטין מהעולם של פעם

אם נחשפת פעם לרשמים בלתי אמצעיים של נישואי נערות שהיו מקובלים בעדות מסויימות (גם אצל אשכנזים לפני 150 שנים) אז גם המפגש הראשון עם בעלה לא היה שונה מאונס וזה מוצא את ביטוייו במקורותינו לעיל.

באפון בלתי מפתיע התורה רואה את האונס בעיניים מודרניות
דברים פרק כב

(כו) וְלַנַּעֲרָ לֹא תַעֲשֶׂה דָבָר אֵין לַנַּעֲרָ חֵטְא מָוֶת כִּי כַּאֲשֶׁר יָקוּם אִישׁ עַל רֵעֵהוּ וּרְצָחוֹ נֶפֶשׁ כֵּן הַדָּבָר הַזֶּה:
אבל ברמת הענישה הנומינאלית זה נשאר קרוב לעולם המושגים של האנשים באותו הדור.

אני מעריך שבפועל היה מאזן אימה מול משפחת הנערה מפני "הכזונה יעשה את אחותנו?"","217","","4476","True","True","False","","205","85.250.133.152","0","17193","ערכין|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82652);