var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17204;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17204","0","לא ישנה אדם מאומנותו ומאומנות אבותיו","30/01/12 00:50","ו שבט","תשע"ב","00:50","שלמה שטרסברג","אמר ר' יוחנן מנין שלא ישנה אדם מאומנותו ומאומנות אבותיו שנאמר {מלכים א ז-יג} וישלח המלך שלמה ויקח את חירם מצר בן אשה אלמנה הוא ממטה נפתלי ואביו איש צרי חרש נחושת ואמר מר אימיה מבית דן וכתיב {שמות לא-ו} אתו [את] אהליאב בן אחיסמך למטה דן

איך ניתן ללמוד מכך שחירם דבק באומנות אבותיו והיה כנראה מצטיין בתחומו שלא ישנה אדם מאומנותו ומאומנות אבותיו? וכי אם אין לו את הכישרון של אבותיו לא ישנה? ועוד אם רוצה להתפתח בתחום אחר או באומנות אחרת שנראה לו שהוא יותר מתאים לה יש בכך דופי? מה המשמעות בכלל של הביטוי לא ישנה וכי יש בכך איסור או חיסרון או פגם בכך שמשנה?","205","","4478","True","True","False","","1261","95.86.121.225","0","0","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17216","17204","לא מדובר באיסור","30/01/12 03:45","ו שבט","תשע"ב","03:45","דוד כוכב","אלא בכך שקיימת בכלל מעלה וחשיבות באומנות אבותיו.
ומדובר רק במי שהוא מסוגל למלאת מקום אבותיו.

ויש בזה גם הלכה, ברמב"ם הלכות מלכים פרק א הלכה ז:
"ולא המלכות בלבד אלא כל השררות וכל המינויין שבישראל ירושה לבנו ולבן בנו עד עולם, והוא שיהיה הבן ממלא מקום אבותיו בחכמה וביראה".","125","","4478","True","True","False","","129","213.151.51.155","0","17204","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17221","17204","מדובר בעצה טובה ממש.","30/01/12 04:17","ו שבט","תשע"ב","04:17","קותי","הרבה פעמים נתקלים שאדם משנה מאומנות אבותיו דווקא! למרות יש לו כישרון וסביבה מוכנה ותומכת והולך לרעות בשדות זרים ומשלם מחיר כבד הוא והסובבים אותו.

דברי רבי יוחנן מדברים במי שיש לו את הכישרון המשפחתי "אימיה מבית דן וכתיב {שמות לא-ו} אתו [את] אהליאב בן אחיסמך למטה דן "","217","","4478","True","True","False","","185","85.250.133.152","0","17204","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17226","17216","גם לומר שזו מעלה אינו מובן מדוע?","30/01/12 09:41","ו שבט","תשע"ב","09:41","שלמה שטרסברג","ההלכה ברמב"ם מתייחסת למינויים שיש בהם העדפה לבן ממשיך אבותיו אם הוא ראוי וכ'
מהגמרא לכאורה עולה שמצד הבן יש עניין שימשיך לאחוז באומנות אבותיו.

על כך שאלתי א. מה הראיה מחירם שם רק מסופר שהמשיך את אומנות אבותיו וכנראה
היה מוכשר בתחומו איך ניתן ללמוד מכאן שראוי וכ'
ב. ניסיתי להבין מהי המעלה הגדולה שאדם ממשיך דווקא את אומנות
אבותיו גם אם הוא מוכשר לכך ומוכשר גם לדברים אחרים שיכול להצליח
בהם לא פחות מה העניין דווקא באומנות אבותיו
ג. אם אומנות אבותיו הייתה ערכית יותר תורנית יותר וכ' אולי אני יכול
להבין אבל בסתם אומנות מאי נ"מ באיזה אומנות יתפרנס?","205","","4478","True","True","False","","227","95.86.121.225","0","17204","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17224","17221","אכן","30/01/12 04:43","ו שבט","תשע"ב","04:43","דוד כוכב","וראיתי יותר מפעם שבאו להתיעץ ברב מרדכי אליהו שאינם מצליחים במלאכתם, ושאלם במה עסקו לפני כן ואמר להם לשוב למלאכתם הקודמת.

וכך לשון גמרא דידן:
"שלא ישנה אדם מאומנותו ומאומנות אבותיו".
וכן במסכת קידושין דף ל ע"ב: "(קהלת ט, ט) רְאֵה חַיִּים עִם אִשָּׁה אֲשֶׁר אָהַבְתָּ, אם אשה ממש היא - כשם שחייב להשיאו אשה, כך חייב ללמדו אומנות".
וכתיב (משלי ה, יח) יְהִי מְקוֹרְךָ בָרוּךְ וּשְׂמַח מֵאֵשֶׁת נְעוּרֶךָ.","125","","4478","True","True","False","","109","213.151.51.155","0","17204","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17229","17226","אל תתפס לניסוח, אין כאן מחלוקת באמת","30/01/12 09:47","ו שבט","תשע"ב","09:47","Almuaddib","כאמור, זו הרי אינה הלכה אלא עצה טובה, ועצה - טובה לזמנה, למקומה, לנותנה ולמקבלה.","107","","4478","True","True","False","","122","81.218.141.168","0","17204","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17243","17226","שיר המעלות","30/01/12 14:38","ו שבט","תשע"ב","14:38","דוד כוכב","1) אין להעמיד את הענין כאילו יש עימות בין כשרונו האישי אל מול מסורת המשפחה. אדרבה, הכישרון המצוי במשפחה זו תואם את מלאכתם.

2) ואכן מי שברור לעין שכישוריו האישיים אינם תואמים מלאכה זו, אל לו להתעקש ולאחוז בה. אפילו בתורה - אין אדם לומד תורה אלא ממקום שלבו חפץ (מסכת עבודה זרה דף יט ע"א).

3) נוסף על הכישרון הראשוני הגלוי, אפשר שקיימת גם סגולה משפחתית, פחות גלויה לעין.

4) הדבקות במלאכת המשפחה יש בה גם תועלת לעצם הלכידות המשפחתית.
ואמרו חכמים שגם בנישואיו, מצוה שידבק אדם במשפחתו.

ירושלמי כתובות פרק א הלכה ה; וקידושין פרק ד הלכה ד:
"שיהא אדם דבק/מידבק בשבטו ובמשפחתו".

רבינו בחיי בראשית כד, ג:
"ועוד יש בפרשה זו אזהרה לאדם שישא אשה מבנות משפחתו ושידבק בקרובותיו, כי כן עשה אברהם שנאמר: כי אל ארצי ואל מולדתי תלך ולקחת אשה לבני ליצחק, וכן עמרם שכתוב בו: (שמות ב, א) "וילך איש מבית לוי ויקח את בת לוי", כי כשהבריות מזדווגות כל אחד ואחד אל מינו השלום מתקיים ומתרבה בעולם".","125","","4478","True","True","False","","158","213.151.51.155","0","17204","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17251","17243","המלצת הנישואין הזו, יש בה סכנה רבה וד"ל","30/01/12 16:26","ו שבט","תשע"ב","16:26","Almuaddib","ואל תתלה ברבנו אבן פקודה, גנטיקה לא היתה ידועה בזמנו, גם לא סכנות נשואי קרובים.","107","","4478","True","True","False","","142","81.218.141.168","0","17204","ערכין|טז ע"ב",""),new Message("17252","17251","אתה צודק לענין אחינים ובני דודים ראשונים","30/01/12 18:41","ו שבט","תשע"ב","18:41","דוד כוכב","בקרובי משפחה רחוקים יותר, ניחא.","125","","4478","True","True","False","","112","213.151.51.155","0","17204","ערכין|טז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);