var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1735;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","66"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","58"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","41")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1735","0","חומרת מיתות בי''ד השונות","29/03/10 15:52","יד ניסן","תש"ע","15:52","דוד כוכב",""שתי בתי קברות היו מתוקנין לבית דין; אחת לנהרגין ולנחנקין, ואחת לנסקלין ולנשרפין".

ביארו לקמן בדף מז.
"כשם שאין קוברין רשע אצל צדיק כך אין קוברין רשע חמור אצל רשע קל.
- וליתקון ארבע קברות!
- שני קברות גמרא גמירי לה".

אך עדיין צריך ביאור לטעם הדין, הרי סוף סוף יש כאן ארבע דרגות של רשעים.

אלא שמכאן ביאור למחלוקת שבתחילת הפרק הבא (סנהדרין דף מט: )
"ארבע מיתות נמסרו לבית דין:
סקילה, שריפה, הרג, וחנק.
רבי שמעון אומר: שריפה, סקילה, חנק והרג".

מפורסם היה שקיימות שתי דרגות חומרא.
הרג, וחנק - המיתות ה'רגילות'.
סקילה, ושריפה - המיתות שיש עמן 'הוקעה' על שום חומרת העוון.

אלא שסוף סוף צריך לדרג גם תוך זוגות אלו. נפקא מינה למי שנתחייב שתי מיתות.
ובזה נחלקו ת"ק ור"ש:
לת"ק סקילה חמורה משריפה והרג מחנק, משום שיש בהן ניוול הגוף.
ואילו לרבי שמעון שריפה חמורה מסקילה וחנק מהרג, משום שאין מיתתן פתאום, וסובל סמוך למיתתו.","125","","5156","True","True","False","","1040","77.127.202.52","0","0","סנהדרין|מו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82707);