var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17654;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17654","0","שורש המחלוקת ביחס לזמן התפילה","17/02/12 00:46","כד שבט","תשע"ב","00:46","שלמה שטרסברג","במשנה בדף כ"ו נחלקו ר' יהודה וחכמים ביחס לזמני תפילות שחרית מנחה ומוסף.
הגמרא בדף כ"ו: הסבירה ששורש המחלוקת נובע ממחלוקת ביחס לזמני הקורבנות השונים

ולכאורה עדיין יש לשאול מה שורש המחלוקת ביחס לזמן הקרבת הקורבנות? למה ר' יהודה סובר שתמיד של שחר קרב רק עד 4 שעות ואילו רבנן סוברים שקרב עד חצות ? וכן על זה הדרך ביחס לשאר הקורבנות

הגמרא הלכה רק שלב אחד אחורה אבל עדיין שורש המחלוקת נעלם מאיתנו","205","","4460","True","True","False","","1304","93.173.174.2","0","0","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17661","17654","יש הסבר בדף כז,א עיי"ש: מאן תנא וכו'","17/02/12 08:36","כד שבט","תשע"ב","08:36","הקטן","","228","","4460","False","True","False","","159","95.86.77.196","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17662","17661","יישר כוח אבל זה חלקי בלבד","17/02/12 09:17","כד שבט","תשע"ב","09:17","שלמה שטרסברג","הגמרא שם מבררת שנחלקו בהבנת הפסוק בבוקר בבוקר ביחס למן על אף ששם זה הובא כקושיה והתנאים היו צריכים כל אחד מהם להסביר את הפסוק שם מדוע אינו סותר את שיטתם לא בטוח שזה המקור לשיטתם עד כמה זמן בדיוק נקרא בוקר

ובכל מקרה הם נחלקו גם ביחס לתפילת מנחה ותפילת מוסף וגם שם יש לשאול מה המקור לכך שהקורבנות לכל שיטה הוקרבו דווקא עד זמן זה ולא אחר","205","","4460","True","True","False","","216","95.86.89.201","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17668","17662","רבי יהודה לשיטתו","17/02/12 10:26","כד שבט","תשע"ב","10:26","דוד כוכב","רבי יהודה מדוייק וספציפי יותר, לגבי הגדרת 'בוקר' למשל,
כמבואר באשכול זה.","125","","4460","True","True","False","","98","31.44.129.170","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17674","17668","וביחס למנחה ומוסף?","17/02/12 15:02","כד שבט","תשע"ב","15:02","שלמה שטרסברג","עדיין ביחס למנחה ומוסף לא ברור ממה נובע שורש המחלוקת בין התנאים","205","","4460","True","True","False","","161","95.86.89.201","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17675","17674","כנ"ל","17/02/12 15:16","כד שבט","תשע"ב","15:16","דוד כוכב","הוא מתרכז בפרק זמן מדוייק יותר.","125","","4460","True","True","False","","79","31.44.129.170","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("17678","17675","אבל מהיכן למד זמן זה דווקא?","17/02/12 16:32","כד שבט","תשע"ב","16:32","שלמה שטרסברג","מדוע מוסף עד 7 שעות ולא 9 שעות או 11 שעות שזה גם זמן מדויק?
וכן מניין ההגדרה המיוחדת של פלג המנחה אולי 11 שעות זמניות זה גם זמן מאוד מדויק מילא לרבנן שקיעה כסוף היום זה מובן אבל אם מחליט אחרת כזמן מדויק צריכה להיות סיבה מדוע דווקא זמן זה ולא אחר?","205","","4460","True","True","False","","238","95.86.89.201","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("22170","17678","דבר בעיתו מה טוב","28/08/12 00:31","י אלול","תשע"ב","00:31","שלמה שטרסברג","אני חוזר לראשונות ששאלתי בעבר אבל כיום זה הדף היומי ואנשים נמצאים יותר בסוגיה אשמח לשמוע רעיונות ביחס לשורש המחלוקת בזמני הקרבת הקורבן שזה שורש המחלוקת ע"פ הגמרא ביחס לזמן התפילה","205","","4267","True","True","False","","185","212.76.101.173","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("22176","17678","כתבת: 'שקיעה כסוף היום'","28/08/12 00:59","י אלול","תשע"ב","00:59","דוד כוכב","אך ראה ברש"י בדף כו ע"א: "עד הערב - עד חשכה".
וכן בתוספות בדף כו ע"ב: "וקשה למתניתין דפרק קמא דקאמר שאינו זמן תפלה עד צאת הכוכבים", כלומר ערבית - בזמן שמסתיים זמן מנחה.","125","","4267","True","True","False","","82","212.76.113.73","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("22182","22170","לטעם זמן פלג המנחה","28/08/12 01:51","י אלול","תשע"ב","01:51","דוד כוכב","ראה תוספות מסכת ברכות דף כו ע"ב ד"ה עד פלג המנחה. ופני יהושע שם.

ככלל רבי יהודה הולך אחר הזמן המדוייק בו הקריבו את הקרבנות, והדבר תלוי בחישובים שונים והרחקות. ונראה שלחכמים הזמן כללי יותר, בזמן שעקרונית הוא זמן השחר זמן המנחה ומוסף היום.

ולכאורה תמוה הכיצד ניתן לחלק בין המחלוקות השונות, ולפסוק רק בשחרית כרבי יהודה. ונראה שזה טעמו של רב שפסק כמותו גם במנחה.
ולרב הונא ורבנן (דף כז.) י"ל שמעיקר הדין הלכה כחכמים, וזה שהלכה כרבי יהודה בשחרית הוא רק כעין חומרה.","125","","4267","True","True","False","","117","212.76.113.73","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("22177","22176","ראה רבינו יונה ,ולשורש המחלוקת עדין קשה","28/08/12 01:17","י אלול","תשע"ב","01:17","שלמה שטרסברג","ראה רבינו יונה שמוכיח שאין לפרש עד יציאת הכוכבים אלא עד השקיעה

ולעצם העניין עדיין קשה ממה נובע שורש המחלוקת","205","","4267","True","True","False","","182","212.76.101.173","0","17654","ברכות|כו ע"ב",""),new Message("22187","22182","איך יודעים מה הזמן בו הקריבו את הקורבנות","28/08/12 02:25","י אלול","תשע"ב","02:25","שלמה שטרסברג","לפי מה החליטו עד מתי הוקרב כל תמיד? האם זה ויכוח הסטורי מה היה במקדש ללא שיש לנו מקורות על כך?

פלג המנחה זה לא זמן מדויק יותר מאשר שקיעת השמש או 9 , 10, 11 שעות זמניות

סליחה שאני מתעקש זו לא סתם התנצחות אני באמתמנסה להבין את שורש המחלוקת","205","","4267","True","True","False","","236","212.76.101.173","0","17654","ברכות|כו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);