var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17710;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17710","0","אם עביד לא מהני","19/02/12 20:37","כו שבט","תשע"ב","20:37","שלמה שטרסברג","אמר אביי כל מילתא דאמר רחמנא לא תעביד אם עביד מהני דאי סלקא דעתך לא מהני אמאי לקי רבא אמר לא מהני מידי והאי דלקי משום דעבר אמימרא דרחמנא הוא

לדעת רבא אדם ששוחט בשבת האם אסור לבשל ולאכול ביום ראשון שהרי זה נחשב כלא שחוט?","205","","4453","True","True","False","","1105","213.151.49.171","0","0","תמורה|ד ע"א",""),new Message("17711","17710","כבר נודעת בשערים","19/02/12 21:24","כו שבט","תשע"ב","21:24","כדי","סברת המהרי"ט בזה דלא אמרינן לא מהני אלא היכא שע"י זה יתוקן האיסור, וכאן לא יתוקן האיסור עי"ז, ולכן מהני. והביאו המנחת חינוך (מצוה ב ס"ק טו) ועוד.","249","","4453","True","True","False","","162","109.186.59.104","0","17710","תמורה|ד ע"א",""),new Message("17720","17710","דוגמאות קשות מכך הובאו:","20/02/12 09:04","כז שבט","תשע"ב","09:04","Almuaddib","וכי מי שמקדש את האסורה לו בלאו, אינה מקודשת? והרי למדנו שלא כך הוא. ושם ראינו חילוק ברור, שהרי המקדש את אמו - לא עשה ולא כלום, בעוד שהכהן שקידש גרושה - קידושיו תופסים.

על פניו ברור כי אין להבין את דברי רבא מילולית כפשוטם, וראה את שכתבו לעיל והבן, אלמלא קשים הדברים, לא היה רעק"א נדרש לנסות ליישבם, וכן אחרים.","107","","4452","True","True","False","","161","212.25.82.194","0","17710","תמורה|ד ע"א",""),new Message("17716","17711","גם בסוגיין","20/02/12 05:46","כז שבט","תשע"ב","05:46","דוד כוכב","כתב רבי עקיבא איגר סברה זו בדף ד ע"ב ד"ה והנה האחרונים, ושאח"כ ראה שגם המהרי(מ)"ט בשו"ת כתב כן.

אמנם לא קשה כלל לסברה שלא נחלקו אביי ורבא אלא רק במשמעות פסוק האומר לא תעשה דבר מסויים, אם הוא איסור בלבד או קביעה שלא יתכן לעשותו. והרי אין מקרא שלא לשחוט בשבת שיתפרש שהשחיטה לא תועיל. אלא האיסור הוא נטילת נשמה, והרי ניטלה. כסברה זו כתב בשו"ת רבי עקיבא איגר מהדורה תניינא בסוף סימן קמח והובא בחידושיו לדף ד ע"ב ד"ה [ו]מה דהקשה.
סייעתא לזה ממשמעות הגמרא שאין שום נ"מ בין אביי לרבא (רק דבר אחד לחד לישנא ברש"י). ומכך שמחלוקת זו אינה ביעל קגם אף שפסק הרמב"ם כרבי יאשיה דאתי כאביי.
ומ"ש רע"א שהתוספות לא סבר כך שהרי הקשה מנשבע, י"ל שבתירוצו חזר בו, שאיסור שבדה שאני משום שאינו מפורש בתורה שיתפרש דלא מהני.","125","","4452","True","True","False","","126","213.151.52.133","0","17710","תמורה|ד ע"א",""),new Message("17727","17711","לא הבנתי","20/02/12 18:21","כז שבט","תשע"ב","18:21","שלמה שטרסברג","וכי בכל הדוגמאות שהובאו בגמרא יתוקן האיסור? הרי אנו רואים הרבה דוגמאות שאפילו שלא יתוקן האיסור נזקק רבא לגזה"כ להסביר מדוע הועילו מעשיו?","205","","4452","True","True","False","","213","95.86.94.69","0","17710","תמורה|ד ע"א",""),new Message("17726","17720","זה מועיל רק בגלל גזה"כ","20/02/12 18:18","כז שבט","תשע"ב","18:18","שלמה שטרסברג","באמת רבא אמר שזה מועיל רק בגלל גזה"כ "לא יחלל את זרעו" משמע שללא פסוק באמת הייתי אומר שלא יועילו מעשיו
וכך אנו רואים בכל הדוגמאות שמקשים מהם על רבא הוא נזקק ליתור בפסוק שלימד אותו שבמקרה זה הועילו מעשיו משמע שבאמת רבא סובר שלולי גזרת כתוב אכן לא יועילו מעשיו","205","","4452","True","True","False","","266","95.86.94.69","0","17710","תמורה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);