var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17729;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17729","0","לשון ירושלמי בבבלי?","20/02/12 20:56","כז שבט","תשע"ב","20:56","שיננא","בגמרא:
... ואלא במאי קמיפלגי אביי ורבא בשינוי קונה ל''א בהני שינויי דשנינן ...

רש"י:
הכי גרסי' ל''א בהני שינויי דשנינן ובין האי לישנא ללישנא דשמיע לי בשינוי קונה ליכא מידי אלא זה ירושלמי וזה בבלי:


האם רש"י מתכוון שלשון התלמוד הירושלמי השפיעה וחדרה לתלמוד הבבלי?
הכיצד?
האם לא מוזר?
האם יש עוד מקרים בש"ס בהם ישנה לתופעה זו?
","146","","4456","True","True","False","","2308","84.229.109.236","0","0","תמורה|ו ע"ב",""),new Message("17732","17729","אין כל חדש תחת השמש","21/02/12 00:51","כח שבט","תשע"ב","00:51","כדי","הנה בב"ק (ו:) איתא על לשון המשנה: חב המזיק, חייב המזיק מיבעי ליה! ומשני: האי תנא ירושלמי הוא דתני לישנא קלילא. והנה מצאנו לשון ירושלמית שמשוקעת אף במשנה.

ולשאלתך - עוד תראה במסכתין הרבה הערות של רש"י בסגנון זה.
ויש להעיר בכיוצא בזה מלשון הגמרא בנדרים (ז.) שהשתמשה בביטוי "תיבעי לך" במקום "תיקו", וכתבו שם התוס': "ולשון נדרים משונה". ואולי כוונתם באמת לומר שהוא לשון ירושלמי, שהרי כידוע בירושלמי משתמש במינוח זה במקום "תיקו" אצלנו. וע"ש בהגהות הב"ח. ונוסיף שגם בנדרים (נא:) איתא לשון "תיבעי" במקום "תיקו", ולא העירו המפרשים שם כלום, וכנראה סמכו עצמם על המוקדם.
ויש עוד להוסיף שכעין דברי התוס' כתב גם הרא"ש בפירושו לנדרים (כט:). וע"ע בתוס' נזיר (כ.) ד"ה קתני. וברש"י נזיר (לב.) ד"ה אמר מר גם כתב כעין זה: אבל לשון ירושלמית כך היא. ע"כ. וע"ע בחידושי הרש"ש לזבחים (נ.).","249","","4455","True","True","False","","325","109.186.59.104","0","17729","תמורה|ו ע"ב",""),new Message("17802","17729","כוונת רש"י","26/02/12 02:16","ג אדר","תשע"ב","02:16","דוד כוכב","שזה היה הנוסח במערבא, כשם שהיו נוסחים במקומות שונים אחרים, כגון "בסורא מתנו הכי, בפומבדיתא מתנו הכי" כמוזכר במקומות רבים.

עוד כל כך בהודעה אחרת.","125","","4450","True","True","False","","110","95.86.78.185","0","17729","תמורה|ו ע"ב",""),new Message("18056","17729","ראה בגליון מאורות הדף היומי","07/03/12 12:04","יג אדר","תשע"ב","12:04","לינקוש","כאן בעמ' 2","58","","4440","True","True","False","","177","84.228.221.201","0","17729","תמורה|ו ע"ב",""),new Message("17737","17732","זו תופעה כללית","21/02/12 05:24","כח שבט","תשע"ב","05:24","איתן","זה לא רק במסכתות האלו, בנדרים שלשונו משונה ובמסכתנו, אלא זו תופעה כללית: אמוראי ארץ ישראל נזכרים בבבלי, אמוראי בבל - בירושלמי, הן בסוגיות בפני עצמם, והן בסוגיות "מעורבות". בחלקן - כך היה המעשה, שהשמועה עברה מהארץ לבבל ו/או להיפך, והם הגיבו זה על זה, ובחלקן - כשסידרו רב אשי ורבינא [ורבנן סבוראי] את התלמוד - שילבו את הדברים.
כדי להבחין בכל זה יש לשים לב מי הדוברים, האם בבליים או ארץ-ישראליים, [לעיתים - גם מאיזה ישיבות, סורא נהרדעא פומפדיתא וכו'], מאיזה תקופות, האם כתוב "אמר ליה" שמשמע שדיברו בינהם ושהוא עצמו אמר, או "אמר לך רבי פלוני" שפירושו שהגמרא מתרצת לפי שיטתו, וכן הלאה שאר דקויות מסוג זה.","123","","4455","True","True","False","","279","31.44.131.15","0","17729","תמורה|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);