var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17869;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17869","0","היתר גיזה","28/02/12 10:57","ה אדר","תשע"ב","10:57","כדי","בגמ' מייתינן תוספתא: האומר מה שבמעיה של זו עולה מותרת בגיזה ואסורה בעבודה משום כחוש עובר שבה.
ולכאורה צ"ע, דאמרינן בחולין (קלה.) דגיזה מכחשת הבהמה ע"ש, ומאי שנא הכא דאסרינן עבודה מטעם כחש העובר ושרינן גיזה. ונ"ל דדוחק לחלק גבי כחש דגיזה בין כחש האם לכחש העובר.","249","","4444","True","True","False","","941","46.116.90.107","0","0","תמורה|י ע"ב",""),new Message("17889","17869","מדוע דוחק?","28/02/12 18:44","ה אדר","תשע"ב","18:44","המכריע","האם מצטננת ומחוסרת הגנה בהינטל צמרה, אבל על העובר אין לזה השפעה, מה שאין כן עבודה באם.","199","","4444","True","True","False","","146","212.179.87.186","0","17869","תמורה|י ע"ב",""),new Message("17896","17889","לא כך,","28/02/12 22:24","ה אדר","תשע"ב","22:24","כדי","מהגמרא שם משמע שעצם פעולת הגיזה גורמת לכחש ולא המסתעף ממנה (ותדע שהוא כן, דאלת"ה הוי רק בגדר גרמא ולמה יאסר. וי"ל).
וזה לשון רש"י שם: מכחש - הגיזה הניטלת מכחשת הבשר ואסור לגוזזה. עכ"ל. ואי נימא כמו שכתב, לא אתיא לשון רש"י שפיר.

ועתה אמת אגיד, שכרגע נראה לי סיוע דווקא לחילוק זה (אך לא מטעמא דכבודו, וכנ"ל) מדף יא: דז"ל הגמ' שם: בעא מיניה אביי מרבא: הקדיש עורה מהו בעבודה? תא שמע: האומר מה שבמעיה של זו עולה מותרת בגיזה ואסורה בעבודה מפני כחוש עובר שבה. אמר ליה: כי קתני אסורה בעבודה, מדרבנן. אי הכי אפילו בגיזה נמי תיתסר! אמר ליה: עבודה דמיכחשא גזרי בה רבנן גיזה לא גזרי בה רבנן. עכ"ל.

והנה בשיטמ"ק שם (אות כה) הגיה כך: דמכחשא ולד גזרו בה רבנן, גיזה דלא מכחשא ולד לא גזרי. ע"כ. עין רואה שהוסיף המילים "ולד" לגמ', ומאי סני ליה בגירסא דידן. אלא נראה שאף הוא היה מתכווין כנגד סוגיא זו דחולין, וקשיא ליה כנ"ל, ומפרק לה כחילוק הנ"ל בין האם לולד, ולכן צבי והוסיף מדידיה מילת "ולד" להורות באצבע דדווקא לולד הוא דלא מכחיש, הא לאם כן, וכסוגיא דחולין.

ובטעם חילוק זה נראה שהוא משום דכחש דגיזה הוא זעיר ביותר, ואין בכוחו להשפיע על הולד אלא רק על האם.

וכאשר בינותי בספרים וראיתי שכבר הקשה כן הלב אריה בחולין שם, ותירץ דמה שאמרו שם שגיזה מכחישה, לא קאי למסקנה.","249","","4444","True","True","False","","175","46.116.90.107","0","17869","תמורה|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);