var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17930;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17930","0","גרסת מתיבתא פותרת קושיות","01/03/12 10:45","ז אדר","תשע"ב","10:45","אלי","בסוף דף י"א ע"ב הגמרא מביאה את ההתלבטות בדבר "היא שלמים וולדה חולין ושחטה בפנים מהו" הגמרא מסבירה שהשאלה היא למאן דאמר ולדי קדשים בהוויתן הן קדושים.
רש"י, ד"ה "שלמים וולדה חולין" אומר הקדיש בהמה מעוברת חוץ מעוברה. כלומר המדובר כאן הוא בהקדשה של בהמה מעוברת ולכן, לפי רבי יוחנן, אין כלל חשיבות לשאלה האם ולדי קדשים בהוויתן הן קדושים או במעי אימן הן קדושים (שכן, אליבא דר' יוחנן מחלוקת זו מתקיימת רק במקרה שהקדיש בהמה ואחר כך התעברה).
ואולם, הגמרא מייד מוסיפה: למ"ד ולדי קדשים בהוויתן הן קדושים מי הוי חולין בעזרה או לא". רש"י, מייד מסביר בד"ה הבא: "כלומר אדם שהקדיש בהמה ואחר כך נתעברה". כלומר עברנו כאן למקרה השני. איך זה מסתדר?

ובכן, במהדורה של מתיבתא, במקום המילה כלומר מופיעה המילה
או בדברי רש"י. (לא בפירוש) . ואכן בגוף הפירוש, מוסבר שזו היא התלבטות נוספת. הגמרא שואלת גם במקרה שהקדיש בהמה מעוברת וגם במקרה שהקדיש בהמה ואחר כך נתעברה. כך גם מוסבר בהערות במהדורה של שטונשטיין (עכ"פ בזו האנגלית).
חיפשתי בכמה מהדורות נוספות, ביניהן זו שמובאת באתר edaf ובזו המובאת ב"דבר מלכות" ולא מצאתי עוד עדות לנוסח זה ברש"י. גם אין הגהה של שיטה מקובצת במקום.

האם למישהו פתרונים, מהיכן הגרסא הזו שפותרת את הבעייה בדברי רש"י?","253","","4446","True","True","False","","1235","147.161.1.49","0","0","תמורה|יא ע"ב",""),new Message("17931","17930","כן","01/03/12 11:52","ז אדר","תשע"ב","11:52","כדי","ראשית, עי' בשיטמ"ק אות כו שכך הייתה גירסתו ברש"י.
ובאריכות, דיבר בזה בהגהות מהר"ב רנשבורג הנדפסות בסוף המסכת (דף לז: בדפוס ווילנא), שם כתב שהגיה כן מרש"י מדעתו ואח"כ מצא כן עוד בשני נוסחים שאחד מהם הוא דפוס ווינציא משנת רפ"ח. ע"ש. ועי' בחידושי הרש"ש.","249","","4446","True","True","False","","170","46.116.90.107","0","17930","תמורה|יא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);