var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=17972;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","48"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("17972","0","מה חידשה המשנה?","02/03/12 02:51","ח אדר","תשע"ב","02:51","איתן","המשנה הפותחת את פרק שני מביאה דינים והלכות הידועים לנו כבר, אם כן מה מקום לה ולמה נשנתה?

לדוגמא הבבא הראשונה שיחיד עושה תמורה ולא הציבור - כבר למדנו זה עתה במשנה הקודמת,
הבבא השניה על זכרים ונקבות - זה לא רק משנה אלו הפסוקים עצמם בתורה,
גם הבבא הרביעית על דחיית שבת וטומאה - נדונה בהרחבה בפסחים,
רק הבבא השלישית שקרבנות ציבור אם עבר יומו בטל קרבנו - באמת כמדומה שלא הוזכר במשנה עד כה, למרות שנדמה לי שהוזכר בגמרא,
אבל שלוש הבבות האחרות - מאי קא משמע לן?!

גם קהתי התקשה בזה, וכתב בפתיחת המשנה ש"המשנה מפרטת דינים שונים בהם יש הבדל בין יחיד לציבור", ע"ש, אבל לא נחה דעתי בדבריו.

לגמרא כנראה התשובה היתה כה פשוטה שאפילו לא העלו את השאלה, ולא עוד אלא שדקדקו במשנה הדק היטב, כאילו המקשן באמת חשב שכל מילה היא בדווקא, ואילו אני נבוך מכל זה.","123","","4441","True","True","False","","1024","212.76.126.69","0","0","תמורה|יד ע"א",""),new Message("17974","17972","ראה רש"י להלן","02/03/12 03:12","ח אדר","תשע"ב","03:12","דוד כוכב","רש"י מסכת תמורה דף טז ע"א:

"דקדוקי סופרים - מפרש בשקלים (דף ח) שעשו התורה ספירות ספירות כגון ט"ו נשים פוטרות צרותיהן י"ג דברים נאמרו בנבלת עוף טהור חמשה לא יתרומו שצירפו הדברים ומנאום יחד שלא ישתכחו ומאותן דקדוקין שעדיין לא צירפום נשתכחו בימי אבלו של משה".

מבוארת בזה דרך המשנה לקבץ הלכות בעלות מכנה משותף, גם אם נתבארו כבר במקומן.","125","","4441","True","True","False","","135","31.44.131.70","0","17972","תמורה|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);