var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18063;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18063","0","עובר ירך אמו; מקנה/מזכה – שלא בא לעולם","11/03/12 06:08","יז אדר","תשע"ב","06:08","דוד כוכב","מה ההבדל בין המחלוקות שבשני ענינים אלו?

על כך כאן.","125","","4436","True","True","False","","899","212.76.97.254","0","0","תמורה|כה ע"א",""),new Message("18073","18063","עוד בענין","11/03/12 16:45","יז אדר","תשע"ב","16:45","דוד כוכב","נאמר לי שגם ב"מתיבתא" יש התיחסות לשאלה זו. ונראה שההסבר שם דחוק יותר.","125","","4436","True","True","False","","92","212.76.97.254","0","18063","תמורה|כה ע"א",""),new Message("18077","18063","יש שני הבדלים בסיסיים שלא ציינת:","12/03/12 09:28","יח אדר","תשע"ב","09:28","Almuaddib","הראשון - העובר קיים בעולם.

עובר אינו דבר שלא בא לעולם, הוא קיים - במעי אמו.

השאלות לגבי עובר ירך אמו, מקבלות מראש את העובדה שיש עובר, השאלה רק אם הוא כבר ישות נפרדת בפני עצמה - כדברי רבי יוחנן - או שמא הוא חלק מאמו.

אין מחלוקת כי הוא קיים - קיים במעי אמו.


אין הדבר דומה למקרים "טהורים" של מקנה דבר שלא בא לעולם. למשל - מוכר את פירות הדקל בטרם גדלו (גיטין).

השני - יש להזכיר עוד כי במחלוקת האם אדם מקנה דבר שלא בא לעולם - יש עוד כמה אפשרויות - לא רק שהדבר עצמו לא בא לעולם, אלא שהמקנה או הקונה לא נמצאים בסיטואציה אפשרית. למשל - האומר לאשה הרי את מקודשת לי לאחר שימות בעלך, או לאחר שאתגייר.


וכמובן, אל לנו לשכוח כי גם המקנה דבר שלא בא לעולם - זו מחלוקת תנאים אם אפשר או לא.","107","","4435","True","True","False","","150","81.218.141.168","0","18063","תמורה|כה ע"א",""),new Message("18078","18077","זו בדיוק הבעיה","12/03/12 11:46","יח אדר","תשע"ב","11:46","דוד כוכב","בסוגיות עובר ירך אמו אכן משמע שהעובר הוא מציאות קיימת.
אולם בסוגיה הראשונה שציינתי בקיצור המתחילה במסכת קידושין דף סב ע"א, מבואר שהעובר נחשב ללא קיים בעולם, אלא אם כן ניכר ההריון וגם אז זו רק דעת רבי אליעזר בן יעקב.
וכן הלכה בדין המזכה לעובר שהוא לא קנה כי אינו נחשב ל'קיים' בעולם לענין זה.

את הדבר השני שציינת, הזכרתי בציון השני שלי, במשפט: "במספר סוגיות הוזכרה מחלוקת אמוראים אם המזכה לעובר קנה".

את מחלוקת התנאים בדבר המקנה דבר שלא בא לעולם שהזכרת לבסוף, הזכרתי גם אני במובאה השלישית.","125","","4435","True","True","False","","119","212.76.97.254","0","18063","תמורה|כה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);