var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18075;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18075","0","גיטו וידו באין כאחד","11/03/12 23:31","יז אדר","תשע"ב","23:31","amdavid","קישור מעניין בנושא","175","","4435","True","True","False","","1148","79.181.220.95","0","0","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18079","18075","האם יש דין בר מצר בעבד כנעני","12/03/12 14:59","יח אדר","תשע"ב","14:59","קותי","אם לעבד שני אדונים ואחד משחרר למה לא יתפוש חברו מדין בר מצר
ועוד הסתעפויות בדבר","217","","4434","True","True","False","","202","89.139.166.110","0","18075","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18080","18079","המצרן הקרוב ביותר המשוחרר כבר 'תפס' עצמו","12/03/12 15:11","יח אדר","תשע"ב","15:11","דוד כוכב","","125","","4434","False","True","False","","88","212.76.97.254","0","18075","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18084","18080","אז שיהיה גם בר מצר אם נמכר חציו","13/03/12 02:42","יט אדר","תשע"ב","02:42","קותי","","217","","4433","False","True","False","","160","89.139.166.110","0","18075","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18086","18084","אה"נ","13/03/12 03:14","יט אדר","תשע"ב","03:14","דוד כוכב","אם יש לו את הכסף, אפשר שהוא קודם לכל אדם.
אבל באופן שנמכר רק חציו נראה שאין הדין כן, כי אז זה יגרום לאלץ את רבו האחר לשחררו, ולמה יעשו את הישר והטוב לעבד על חשבון הישר והטוב כלפי רבו.","125","","4433","True","True","False","","110","95.86.119.125","0","18075","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18087","18086","הבעיה שלא הוזכר שהוא קודם","13/03/12 03:32","יט אדר","תשע"ב","03:32","קותי","אם אין לרבו יורשים
למה כל אחד יכול לעבוד בו לפני מיתת האדון ובכך לזכות בו
למה לא יקדום הוא?

לגבי נמכר חציו אפשר לתרץ שעבד בהפקירה ניחה ליה ולכן אין כאן הישר והטוב כלפיו
ולכן הישר והטוב של קבו עדיף.","217","","4433","True","True","False","","134","89.139.166.110","0","18075","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18088","18087","כמו שכתבת","13/03/12 04:09","יט אדר","תשע"ב","04:09","דוד כוכב","צריך הקונה לעבוד בו לפני מיתת האדון (מסכת קידושין דף כג ע"א), כי רק אז אין זוכה העבד בעצמו, כי לשם כך צריך הוא להחזיק את עצמו כבן חורין. אבל אם האדון מת קודם, אכן קדם העבד וזכה בעצמו.

הסברה במסכת גיטין דף יג ע"א שעבדא בהפקירא ניחא ליה היא דעת רבי מאיר, אך הלכה כחכמים שלעבד עדיף להשתחרר.
אבל זו סברה פשוטה, שאין מצוות ועשית הישר והטוב לאדם אחד כאשר זה פוגע באדם אחר. אין זה טוב כי אם רע, וזו מצוה הבאה בעבירה. מאי חזית דדמא דהאי גברא סומק טפי?!","125","","4433","True","True","False","","109","95.86.119.125","0","18075","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18095","18087","למה שעבודת מישהו בו, בחיי רבו, תועיל?","13/03/12 10:29","יט אדר","תשע"ב","10:29","Almuaddib","אין חזקה בלא טענה, והעובד בעבד בחיי רבו לא קנאו כלל, שכן אינו אלא גזלן, לעבד עדיין יש אדון - ועבודה בו אינה מעשה קנייני.","107","","4433","True","True","False","","120","81.218.141.168","0","18075","תמורה|כה ע"ב",""),new Message("18092","18088","נוצר מצב משונה מי שאינו בעלים עובד בו","13/03/12 08:54","יט אדר","תשע"ב","08:54","קותי","ובאיזה רשות מה פתאום שהוא יקדום לעבד עצמו?
האם יש כאן רגע של הפקר אז יזכה העבד לעצמו כמו שכתבת
הרי חזקה תלויה בלך חזק וקני מי אמר לזר לך חזק וקני?

לגבי ועשית הישר והטוב ועוד דברים שהם משום לפנים משורת הדין שזה בעצם הדין בית דין כן מורה על חשבון השני כך שזאת אינה סברה פשוטה

כמובן ועשית הישר והטוב היא היא הסברה הפשוטה כדברי קהלת
קהלת פרק ז

(כט) לְבַד רְאֵה זֶה מָצָאתִי אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים:","217","","4433","True","True","False","","151","89.139.166.110","0","18075","תמורה|כה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);