var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18104;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18104","0","המכריע - איפה הדינים העולים?","13/03/12 11:33","יט אדר","תשע"ב","11:33","מתפעל","לכל הדפים מדף י"ד עד עכשיו?

למה הפסקת את מנהגך הנאה?

העם צמא למים אין מים אלא תורה ואין לנו אלא ד' אמות של הלכה.","148","","4429","True","True","False","","1042","212.29.198.117","0","0","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18107","18104","הסיבה העיקרית","14/03/12 00:19","כ אדר","תשע"ב","00:19","המכריע","היא מיעוט הפנאי.
וזה חובר לכך שאין תגובות מהציבור, ואז אני חושב בליבי, למי אני עמל ומחסר את נפשי. כל סיכום כזה לוקח קרוב לשעתיים ממוצע. ואם התועלת לציבור כאן לא גדולה, באים הצרכים הדוחקים ונדחקים לסדר היום.
היו אפילו כמה דפים שאצלי כתבתי ולא טרחתי לשלוח...
כל זה מלבד החלום הנאה שיש לי להתנתק מהרשת לגמרי, וחוץ מהמייל הדבר היחיד שקושר אותי זה הפורטל, והשתיקה שלי כאן מסייעת לתהליך הגמילה...","199","","4428","True","True","False","","190","212.179.87.186","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18111","18107","המכריע,","14/03/12 01:04","כ אדר","תשע"ב","01:04","איתן","אל נא תעזוב אותנו. והיית לנו לעיניים!","123","","4428","True","True","False","","226","31.44.130.249","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18124","18107","לידיעת כת"ר של ה'מכריע' :","14/03/12 05:16","כ אדר","תשע"ב","05:16","יהודי_קדום","כל 'הדינים העולים' נלמדו ומועתקים אצלי ל IPAD ואף מעויינים שוב. הם הראשונים אותם אני מחפש כשאני נכנס לפורטל - ממש כך. סליחה שלא ציינתי עובדה זו עוד קודם.","233","","4428","True","True","False","","169","79.177.161.73","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18133","18107","כבוד הרב המכריע!","14/03/12 18:48","כ אדר","תשע"ב","18:48","יאירה","לא הייתי כאן בלילה ולא יכולתי להוסיף מאומה. לכן אני משלימה כעת. איתן כתב, שהיית כאן לעיניים. לענ"ד, אתה היית כאן לאור אין סוף!
הן ההודעות והן הסיכומים שלך חשובים ויעילים לנו. טרחתך המבורכת דומה לדברי הגמרא:

מסכת גיטין נז (:)
"...אלו תלמידי חכמים שממיתין עצמן על דברי תורה, כדר' שמעון בן לקיש, דאמר ר"ש בן לקיש: אין דברי תורה מתקיימין אלא במי שממית עצמו עליהם..."

הקב"ה אוהב אותך ואת שאר תלמידי חכמים, העוסקים בתורה, כדברי המדרש:

אליהו רבה (איש שלום) פרשה כו
"...כשם שהקב"ה יהי שמו הגדול מבורך לעולם ולעולמי עולמים אוהב את ישראל בכל מקומות מושבותיהם, אוהב תלמידי חכמים ביותר..."

אנו כולנו נשמח מאוד ונתעשר באופן רוחני אם כבודו יואיל בטובו לזכות אותנו בד"ת מופלאים, בסיפורי צדיקים ובביאורי סוגיות הגמרא וההלכה!
כתיב במדרש:
אליהו רבה (איש שלום) פרשה כח
"...מה אהל זה אי אפשר לו להתקיים (אלא) [בלא] יתידות בלא מיתרים, כך ישראל אי אפשר (לו) [להם] להתקיים בלא תלמידי חכמים, שנאמר וכל מיתריי נתקו, אל תקרי (ניתקו) כל מיתריי, אלא כל (מיתריי) [מתיריי] ניתקו, אלו חכמים שבישראל שמתירין את המותר ואוסרין להן את האסור, והווין להן לישראל כמיתרי עולם, לכך נאמר כל מיתריי ניתקו..."","192","","4428","True","True","False","","293","212.76.125.61","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18147","18107","אתה מקבל שכר על הדרישה מי אומר שתקבל שכר","15/03/12 07:17","כא אדר","תשע"ב","07:17","קותי","על הפרישה
מאחר שכבר התחלת "ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה"
נכון שראוי מאוד ואפילו חובה לאתגר אותך בתגובה ראויה
לצורך זה צריך להיות מכריע כנגדך
כרגיל אני מחפש ואם אני מוצא מה אני שמח להגיב
גם כדי שתדע שיש מי ששומע בצד השני.","217","","4427","True","True","False","","192","89.139.166.110","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18114","18111","אוי לי אם אומר אוי לי אם לא אומר","14/03/12 02:03","כ אדר","תשע"ב","02:03","כדי","אני קרוע.

מצד אחד הרב המכריע הוא מעמודי התווך של הפורום, מבחינה כרונולוגית וגם ובעיקר - מבחינה איכותית. חו"ב שידיו רב לו במלחמתה של תורה וכל דבריו נאמרים בשכל ישר ובטוב טעם בתוכן ובניסוח להפליא. לשונו עט סופר מהיר. אוצר בלום של תורה - גופיה, פארותיה, שורשיה פרפראותיה ואנקדוטאיה. אין ספק שפרישתו תהיה חסרון הניכר.

ומאידך, מה נענה אבתריה, שבחיקו טיעון קשה לפירכא, שברצונו להתרחק מהכיעור והדומה לדומה לו. ואיך אוכל להניאו מהצעד הברוך כשלעצמו, בעוד ליבי שלי גם אני אינו מניח מלנוקפי מעת לעת ומפקידה לפקידה על כך.

בנימה אישית אוכל לומר שאני מצרף עוד השלכה לפרישה - סתימת הגולל על מעייני הרב ברטלר.

שמך נאה לך. כאן הכרעה שלישית מכרעת, ויבוא השלישי ויכריע, ואיתמחי בעל הקורה להיכנס לעובייה ולהכריע על צד היותר טוב.

אין לי אלא לאחל - הכרעה טובה ומוצלחת!","249","","4428","True","True","False","","216","93.172.129.253","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18117","18111","אוי לי אם אכתוב ואוי לי אם לא אכתוב","14/03/12 02:57","כ אדר","תשע"ב","02:57","הודו_כי_טוב","גרסת בייתא
הרב המכריע מקבל כעת עותק לשם קומפילציה
אם אתם רוצים שישאר קודם כל אולי תקראו לו רב ?
הוא לא מחפש אחר כבוד אך אין סיבה שהוא לא יקבל אותו .
לכל אורך האשכול הזה לפחות בתחילתו לא ראיתי שקראתם לו כך .","207","doc","4428","True","True","False","","202","46.117.14.249","0","18104","תמורה|כז ע"א","0-doc"),new Message("18118","18114","אי מהא, לא תקשי","14/03/12 03:01","כ אדר","תשע"ב","03:01","דוד כוכב","ניתן להגדיר בדפדפן שיהיה ניתן לגלוש רק בפורטל הדף היומי.

ואין זה דומה לכיעור, כמו שאמרו במסכת מגילה דף ו ע"א: (זכריה ט, ז) וְהָיָה כְּאַלֻּף בִּיהוּדָה וְעֶקְרוֹן כִּיבוּסִי - אלו תראטריות וקרקסיות שבאדום שעתידין שרי יהודה ללמד בהן תורה ברבים".

ואגב, גם התמכרות לפורום, טעם לשבח יש בה, כמו שאמרו במשנה במסכת ברכות דף נד ע"א: "ואהבת את ה' אלהיך בכל לבבך וגו'. בכל לבבך - בשני יצריך, ביצר טוב וביצר הרע", (עתה ראיתי שבתוספתא איתא שדברים אלו אמר רבי מאיר, הוא הלא הדורש: בבראשית רבה "והנה טוב מאד - והנה טוב מות").
לכן אין לברך על גמילה זו "הגומל לחייבים", אלא "טובות".

מה גם שמובטחני שהרב המכריע נאה יקיים את שנאה דרש בשבח ישיבת בית מדרשינו זה, בסוף הודעה זו. (מחילה על החוצפה שב'דרישה'. אך זהו ההבדל בין לשון 'תחינה' ללשון 'תפילה' - שמתריס טענות כלפי מעלה, כמשה רבינו בשעתו).","125","","4428","True","True","False","","171","95.86.73.21","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18119","18114","רחוב בלפור בתל אביב","14/03/12 03:02","כ אדר","תשע"ב","03:02","הודו_כי_טוב","מעניין אך אותה חסידות שממוקמת 30 מטר ברחוב שנקין ליד בלפור מתמודדת
בלהתרחק מהמכוער
בכל מקום שאדם מתמודד בו זכה - סם חיים לא זכה סם מוות
כל טוב","207","","4428","True","True","False","","216","46.117.14.249","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18121","18117","מברכי אברך","14/03/12 03:52","כ אדר","תשע"ב","03:52","המכריע","אני מופתע לגמרי!!!

כזה מבול מחמם לב ועוד בכאלו שעות!!!

יישר כחכם ר' איתן והרב המכונה כדי, ור' דוד והודו ידידי.

ראשית, לא התכוונתי לאיזו מין הודעה דרמטית שכזו. סך הכל בתוך הדברים צירפתי את רצוני. (עכשיו כבר לא יהיה נעים לי להישאר...). בכל אופן לא התכוונתי מהיום למחר. חשבתי להחליש את נוכחותי עד שתתאדה מאליה באין רואים. ואני כבר עושה זאת בהדרגה זמן רב.

להרב כדי, קטונתי מאד מכל אשר כתבת עלי. נאים הדברים האלו ויותר מהם כלפי כותבם...
(אגב. דומני שההערה "למה לא עיין" שייכת לאשכול אחר).

לר' דוד. אכן אני מוגדר בתכנית כזו שאני נכנס רק כאן ולמייל. אבל יש לי קוד שאני יכול להכנס איתו לכל מקום. והדרך היחידה באמת להינצל היא לבטל את כל המנוי הזה. לולא המייל שאני כמעט מוכרח לו מכמה סיבות כבר מזמן הייתי מיטהר מכל העסק הזה.

אגב. יכולת למצוא דרשה יותר מפורטת שלי בשבח בית מדרשינו, שאמרתי אותה בביתך ונכתבה כאן.

ולהודו ידידי. הלא נאמר הרחק מפתח ביתה. מי שמוכרח להתקרב יכול וצריך להשמר אבל באיכא דרכא אחרינא נקרא רשע, והוכרע כאותו שלא הסכים שנעבור בפתח בית טומאה כי היכי דניכוף לייצרא ונקבל שכר.

ובאמת התואר שנטלתי לעצמי, כבר מספיק מכוער ואין צורך להוסיף עליו תוארי רבנות...
מה זה הדף שהבאת. נראה מענין ולא הבנתי את פשרו.","199","","4428","True","True","False","","610","85.130.221.217","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18127","18117","הודו לה' כי טוב שיש את הפורטל","14/03/12 07:21","כ אדר","תשע"ב","07:21","יהודי_קדום","בשורה השלישית מלמטה בקובץ המצורף צ"ל "כל מקום שנאמר השחתה אינו אלא ..."

...אולי לאחר הלקח בהקשר של הרב המכריע אני מוצא לנכון להראות שיש התייחסות לנכתב ","233","","4428","True","True","False","","161","79.177.161.73","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18120","18118","למה לא עיין","14/03/12 03:06","כ אדר","תשע"ב","03:06","כדי","בתוס' שם?
ובנוסף יעיין במ"ש בתגובה זאת.","249","","4428","True","True","False","","136","93.172.129.253","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18122","18120","דברי התוספות","14/03/12 04:32","כ אדר","תשע"ב","04:32","דוד כוכב","התוספות ושאר ראשונים שם כתבו שמקום עבודה זרה ממש אין ללמוד בו תורה אלא להחריבו.
אפשר שהוא הדין באתרי הרשת שיש בהם ע"ז ממש.
אך אין לאסור משום כך את כל הרשת, כשם שאין אוסרים את כל הטלפון והדואר.","125","","4428","True","True","False","","107","95.86.73.21","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18123","18121","ברוך תהיה","14/03/12 04:37","כ אדר","תשע"ב","04:37","דוד כוכב","מחילה על הווכחנות בענינים הפעוטים. אך דרך זו אינה יחידה, יש דרך נוספת, והיא למסור את הקוד לשומר שאין דעתו קלה, את הקוד הוא יכול להחליף.","125","","4428","True","True","False","","108","95.86.73.21","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18128","18121","בקשר לדף המצורף","14/03/12 07:28","כ אדר","תשע"ב","07:28","הודו_כי_טוב","לא מזמן היה פורים הרשתי לעצמי לטובת הפורום
ולטובת כבודו
להתחפש בשעת לילה מאוחרת
לכבודו , במחילה , בפורים עצמו לא היה לי זמן להתחפש .
כנראה שהתחפושת לא היתה מוצלחת כי לא הבנת .","207","","4428","True","True","False","","197","46.117.14.249","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18130","18121","התכוונת מן הסתם לדברים הנאים","14/03/12 07:50","כ אדר","תשע"ב","07:50","לינקוש","שהבאת כאן.

וכיהודה ועוד לקרא אצטף אף אני לדברי המברכים והשותים בצמא את דבריך.","58","","4428","True","True","False","","161","84.229.218.194","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18129","18127","אמן ותודה רבה","14/03/12 07:35","כ אדר","תשע"ב","07:35","הודו_כי_טוב","כפי שציינתי שלחתי את הקובץ גם לרב המכריע ולרב כוכב לצורך תיקוני דרך","207","","4428","True","True","False","","152","46.117.14.249","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18134","18127","ובכותרת של כבודו צ"ל "שיש הפורטל" ","14/03/12 19:05","כ אדר","תשע"ב","19:05","יאירה","ללא מילת יחס "את", המתייחסת, בדרך כלל, לשם עצם ולא לכינוי או שם הגוף!"
מי שאומר "יש לי את ה' פלוס שם עצם" אינו אלא טועה!
(אני מקווה, שכבודו לא כועס על הערתי)!","192","","4428","True","True","False","","298","212.76.125.61","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18135","18134","זה לא אותו דבר? ","14/03/12 21:41","כ אדר","תשע"ב","21:41","הודו_כי_טוב","","207","","4428","False","True","False","","174","46.117.14.249","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18136","18134","ויש עוד דיוק או שניים מעניינים:","14/03/12 21:52","כ אדר","תשע"ב","21:52","יהודי_קדום","נא לקרוא ברוח טובה (אמנם אפשר ביום זה גם בעצב):

אפשר לתקן לפּוֹרְטָן שהיא החלופה העברית לפורטל.

ו...איש (או אשה...) לא ישכנעו אותי לוותר על המילית "את" (שאמנם משמשת לציון מושא ישיר/מילת יחס) ולכתוב "... טוב שיש הפורטל" במקום "טוב שיש את הפורטל" .(... אולי כמו שלא ניתן היה לשכנע את בן-גוריון להוסיף את מילת היחס את ואת יוצא איטליה להמעיט ב"את")

המשפט "טוב שיש הפורטל" נשמע לי כאילו אתמול "אני עשיתה עלייה" (שגיאות מכוונות...)

אני מניח שכבר הבנת שלמדתי אצל גושן-גוטשטיין ולא אצל ה"חדשים" שלמיטב ידיעתי תיקונך תואם את דעתם.","233","","4428","True","True","False","","177","79.177.161.73","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18138","18135","זה לא אותו דבר אלא טעות לשונית.","14/03/12 22:38","כ אדר","תשע"ב","22:38","יאירה","","192","","4428","False","True","False","","217","93.172.173.82","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18137","18136","לענ"ד משמעות המילה "פוריטן"","14/03/12 22:36","כ אדר","תשע"ב","22:36","יאירה","היא: בן כת נוצרית, שצמחה בשלהי ימי הביניים באנגליה.
לא שמעתי על המילה הזאת כפירוש העברי למילה הלועזית "פורטל".
כבודו מוזמן לתרגם את המשפטים הבאים כפי שהם נשמעים:
1."ניתן היה לשכנע את בן גוריון להוסיף את מילת היחס "את"...
2. "...להמעיט את יוצאי איטליה..."
אלה משפטים נכונים מבחינת מילות יחס. כעת אתה יכול להשוות ביניהם לבין " יש לי את הספר" ולהבין שזאת תעוט...

"אני עשיתי עלייה ואחר כך עשיתי צבא" וגם "אמרתי את אותו הדבר" זהו סוג אחר של שגיעות נפוצות. ","192","","4428","True","True","False","","275","93.172.173.82","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18139","18137","פּוֹרְטָן היא חלופה לפורטל כפי","14/03/12 22:54","כ אדר","תשע"ב","22:54","יהודי_קדום","שקבעה האקדמיה ללשון העברית - ופשוט לי שתדעי לבדוק שם.

אני מקווה שהבנת שאמשיך להשתמש ב"את" אחרי "יש" למרות אי-התקינות הלשונית ואתך הסליחה...","233","","4428","True","True","False","","151","79.177.161.73","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18141","18139","הצעה","15/03/12 00:27","כא אדר","תשע"ב","00:27","דוד כוכב","לענ"ד שני הביטויים "יש את הפורטל" "יש הפורטל" לא מצלצלים טוב.
לכן אני הייתי משנה וכותב "הפורטל קיים", ושלום עלייך, נפשי.","125","","4427","True","True","False","","126","213.151.63.25","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18148","18139","ניתן להיתקל ב"יש את" במדרשים","15/03/12 09:20","כא אדר","תשע"ב","09:20","יאירה","וגם בפסוק הבא:
במדבר ה י
ואיש את קדשיו לו יהיו איש אשר יתן לכהן לו יהיה:

אבל מבחינת העברית העכשיווית צ"ל "יש ושם עצם" משום שהמילה "יש" מוגדרת כנשוא ושם העצם הינו הנושא ולא מושא ישיר, אליו מתייחסת המילה "את"!","192","","4427","True","True","False","","232","93.172.173.82","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18149","18141","אכן,זו הצעה טובה,","15/03/12 09:24","כא אדר","תשע"ב","09:24","יאירה","זה נשמע מצוין ומבטא אותה המשמעות!","192","","4427","True","True","False","","206","93.172.173.82","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18150","18141","הצעה נאה אך היא עוקפת את השאלה הלשונית","15/03/12 11:42","כא אדר","תשע"ב","11:42","יהודי_קדום","שהעולתה.","233","","4427","True","True","False","","115","79.177.161.73","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18151","18148","בבחינה ראשונית הפסוק שהבאת","15/03/12 11:47","כא אדר","תשע"ב","11:47","יהודי_קדום","אינו ממין העניין (למרות שנראה כתומך בגירסתי - שמבחינה לשונית אינה נכונה!!!): אנו מדברים על "יש" ו"את" ולא "איש את" שתחבירית שונה הוא.","233","","4427","True","True","False","","132","79.177.161.73","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18152","18151","לא התייחסתי ל"איש את"","15/03/12 12:46","כא אדר","תשע"ב","12:46","יאירה","אלא למילים המודגשות. כלומר: "את קדשיו לו יהיו".","192","","4427","True","True","False","","221","213.151.43.22","0","18104","תמורה|כז ע"א",""),new Message("18155","18152","צודקת. לא התייחסתי להדגשה. תודה.","15/03/12 23:33","כא אדר","תשע"ב","23:33","יהודי_קדום","","233","","4427","False","True","False","","83","95.86.88.202","0","18104","תמורה|כז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);