var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18229;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18229","0","אין מוקצה אסור אלא עד שיעבדו בו","22/03/12 07:49","כח אדר","תשע"ב","07:49","מתפעל","רש"י: "אין מוקצה אסור אלא עד שיעבדו בו שום דבר שיעשו בו שום עבודה לצורך כומרי עבודת כוכבים אבל משיעבדו בו שום עבודה לא מיתסר דתו לא מקרבי ליה".

כלומר, המוקצה שהיה אסור, ברגע שהוחלט שלא להקריבו לע"ז, הוא כבר לא אסור.

נשאלת השאלה הפשוטה, למה אין כאן דיחוי?

ועוד שאלה, ראיתי הסבר מדוע בהמה שעובדים אותה, לא נאסרת באכילה, כי ניתן לאסור רק מעשי ידי אדם ולא מעשי ידי הקב"ה. לכן אם משתחווים לשמש או להר וכדומה, זה לא נאסר וכן בהמה.
אם כך, מדוע עץ אשרה נאסר? מי לא עסקינן גם בעץ שגדל פרא בלי שאדם מסוים גידלו?","148","","4425","True","True","False","","1001","212.29.198.117","0","0","תמורה|כט ע"א",""),new Message("18239","18229","מוקצה ואשירה","22/03/12 12:51","כח אדר","תשע"ב","12:51","המכריע","א. לשאלתך הראשונה יש לומר דכל ענינו של המוקצה הוא משום דהוא מוכן לעבודה זרה, וברגע שהוא מבוטל נמצא למפרע דמעולם לא היה מוכן לכך. ואף דיתכן דאם יהיה נפ"מ על זמן העבר זה לא היתר גמור למפרע, מ"מ לגבי מכאן ולהכא סגי בהאי סברא שלא יהיה דיחוי.

ב. ולשאלתך השניה. אם לא קשה יפתח כבודו מס' עבודה זרה ויתחיל במשנה בדף מה ומפני מה אשירה אסורה מפני שיש בה תפיסת ידי אדם, וברש"י שאדם נטעו, ובסוגיא שם.","199","","4425","True","True","False","","160","212.179.87.186","0","18229","תמורה|כט ע"א",""),new Message("18242","18239","יישר כח, אולי זה דומה","22/03/12 15:28","כח אדר","תשע"ב","15:28","מתפעל","למום עובר ששם לא אמרינן דיחוי.

לגבי האשרה, יישר כח להפניה למשנה בע"ז, ב"ה שכיוונתי לשאלת המשנה.
בע"ה אעיין שם ביתר מתינות אבל מקופיא לא ראיתי שהגמרא דנה באילן סרק שגדל פרא ללא יד אדם. אולי אין דבר כזה שאילן צומח מבלי שמישהו בעולם נטעו?
אם יש כזו מציאות, אולי באמת עץ כזה לא יאסר.","148","","4425","True","True","False","","231","212.29.198.117","0","18229","תמורה|כט ע"א",""),new Message("18249","18242","זו כן סוגיא מפורשת!","23/03/12 00:30","כט אדר","תשע"ב","00:30","המכריע","שם בעבודה זרה מבואר שהמחלוקת בין ת"ק לריה"ג היא באילן שנטעו ולבסוף עבדו האם נחשב תפיסת אדם כיון שניטע על ידי אדם או כיון שניטע לפירות ולא מתחילתו לע"ז, אין זה נחשב תפיסת אדם ומותר, וכן גם ההלכה.

וכן דנו שם אם ניטע לפירות אבל גדעו אותו לשם עבודה זרה. ומנא דסרק ודאי מותר.","199","","4424","True","True","False","","155","212.179.87.186","0","18229","תמורה|כט ע"א",""),new Message("18256","18249","יישר כחך, תזכה להרבות תורה","23/03/12 13:40","כט אדר","תשע"ב","13:40","מתפעל","וירחיב גבולך בתלמידים.

שבת שלום.","148","","4424","True","True","False","","202","31.44.143.225","0","18229","תמורה|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);