var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18319;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18319","0","מפטם וסך חייב ב' חטאות","28/03/12 13:27","ה ניסן","תשע"ב","13:27","מתפעל","הגמרא מוכיחה מהסדר של התנא,

"הא קמ''ל מה קטרת לאו בפני עצמו וחייבים עליה כרת בפני עצמו אף מפטם שמן וסך נמי כיון דלאו בפני עצמו חייבים עליו בפני עצמה"

לא הבנתי מה הצורך להוכיח את זה מהסדר, הרי התנא מנה 36 כריתויות ואמר ר' יוחנן שהמנין בא להשמיע שחייב על כל אחד ואחד בנפרד ואם כן, גם אם היה שם אותם יחד, עדיין אנו יודעים שחייב על כל אחד, שזה החידוש של המנין.

ואגב, כשאמר ר' יוחנן בב' ע"ב שאם עשה כל הכריתויות בהעלם אחד, מה הכוונה העלם אחד? וכי ניתן לעשות את העבירות השונות עם העלם אחד?
אולי אפשר לומר שההעלם שלו היה שלא ידע שהוא יהודי. אבל ידע שליהודים אסור כל הלאווים הללו.","148","","4414","True","True","False","","1099","212.29.198.117","0","0","כריתות|ג ע"א",""),new Message("18320","18319","[ללא נושא]","28/03/12 18:53","ה ניסן","תשע"ב","18:53","כדי","מה שהוכיחה מהמשנה, זה לגבי צורת הלימוד שיהיה חייב כרת עכאו"א, שמהניסוח של המשנה משמע שהוא משום שלכ"א יש לאו מיוחד, וזהו כדברי ר"א.

ועי' בשיטמ"ק אות י. ודבריו צ"ב.","249","","4414","True","True","False","","164","85.250.90.131","0","18319","כריתות|ג ע"א",""),new Message("18327","18320","לא הבנתי דבריך","29/03/12 07:19","ו ניסן","תשע"ב","07:19","מתפעל","וגם לא הבנתי מה קשה לך בשיטמ"ק.

סך הכל גירסא במקום במיצעא, ביה מיצעא.

עוד יש להעיר למה כתוב העלם אחת, העלם זה זכר.","148","","4413","True","True","False","","192","212.29.198.117","0","18319","כריתות|ג ע"א",""),new Message("18328","18327","כוונתי","29/03/12 09:45","ו ניסן","תשע"ב","09:45","כדי","היא דזה שחייב כרת עכאו"א - זה פשיטא, רק מהדרינן אטעמא דמילתא. ומלשון המשנה יש סיוע לטעמו של ר' אלעזר - משום שחלוקים בלאוין.

אכן. התכוונתי לשיטמ"ק אות ט.","249","","4413","True","True","False","","154","85.250.90.131","0","18319","כריתות|ג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);