var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18376;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18376","0",""לא שמענו" - מה הכוונה?","02/04/12 22:00","י ניסן","תשע"ב","22:00","שאינו יודע לשאול","אמר רבי עקיבא שאלתי את רבן גמליאל ואת ר' יהושע באיטליס של עימאום שהלכו ליקח בהמה למשתה בנו של רבן גמליאל
הבא על אחותו ועל אחות אביו ועל אחות אמו מהו חייב אחת על כולן או חייב על כל אחת ואחת

אמרו לו לא שמענו אבל שמענו הבא על ה' נשיו נדות בהעלם אחת שהוא חייב על כל אחת ואחת (ורואה אני) שהדברים ק''ו:

לכאורה - כך אני מבין - "לא שמענו" - היינו שאין קבלה/מסורת בידינו.
אבל - מה זה משנה? וכי לא יכלו להפעיל את שיקול הדעת? (ואכן בהמשך דבריהם - הם כן הפעילו את שיקול הדעת בכך שלמדו ק"ו משמועה אחרת ששמעו).","48","","4414","True","True","False","","1051","77.126.76.28","0","0","כריתות|טו ע"א",""),new Message("18382","18376","תּוֹרָה צִוָּה לָנוּ מֹשֶׁה","03/04/12 01:24","יא ניסן","תשע"ב","01:24","דוד כוכב","מוֹרָשָׁה קְהִלַּת יַעֲקֹב (דברים לג, ד).

וכי ניתן לנחש את כל ההלכות?
ההלכות מושתתות על חכמה ובינה.
בינה היא הבנת דבר מתוך דבר. נחוץ איפוא ה"דבר" הראשון - החכמה, שממנו ניתן יהיה להסיק את הדבר הבא.

גם מתמטיקה לא ניתן לפתח בלא אקסיומות ראשוניות.","125","","4413","True","True","False","","103","95.86.109.74","0","18376","כריתות|טו ע"א",""),new Message("18425","18376","בודאי זה חשוב אם יש או אין מסורת","05/04/12 02:17","יג ניסן","תשע"ב","02:17","איתן","בודאי שחשוב אם יש מסורת. כשיש מסורת זה מוסמך, ואילו מול שיקול דעת אפשר לומר גם ההיפך. מופיע כמה פעמים בש"ס "אם הלכה - נקבל, ואם לדין - יש תשובה". ולכן אין מקום ליצור רושם שיש לך מסורת אם אין לך.
ע' למשל בסוגיית זקן ממרא (בפרק בן סורר בסנהדרין) שבמהלך הסוגיא היתה אמירה, שלא נשארה למסקנה, שיש הבדל אם ממרא על בית הדין מתוך מה ששמע מרבותיו או מתוך מה שאומר מעצמו.

ר' אלעזר, בשונה מרבן גמליאל ור' יהושע, לא אמר מעולם דבר שלא שמע מפי רבו. (מסכת סוכה). וכמות המקרים התיאורטיים שהם דנו היתה מאוד גדלה, שלוש מאות הלכות רק במגדל הפורח באויר.(נדמה לי שזה בסוף פרק ארבע מיתות בסנהדרין). כך שייתכן שחששו שלו לא היו מציינים זאת - יהיה מקום לטעות שיש להם מסורת.","123","","4411","True","True","False","","217","95.86.101.117","0","18376","כריתות|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);