var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18654;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","43"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18654","0","בהמה לאחר מיתה","18/04/12 10:21","כו ניסן","תשע"ב","10:21","מתפעל","הגמרא מחלקת בין בשר אדם לבשר בהמה.
באדם יש טומאה חמורה לאחר מיתה אבל אין טומאת אוכלין ובבהמה יש גם טומאה חמורה של נבלה וגם טומאה קלה, טומאת אוכלין.
שואלת הגמרא: "דכוותה גבי בהמה לאחר מיתה, אי בשר מטמא טומאה חמורה, ואם דם מטמא טומאה חמורה".
כלומר, מדוע אתה אומר שבהמה שונה מאדם, הרי גם בבהמה אם מדובר לאחר מיתה אזי אין אפשרות של טומאת אוכלין כי יש על הבשר ועל הדם טומאה חמורה של נבלה וממילא אין שום נפקא מינא לטומאת אוכלין.

לכאורה קשה, הרי בבהמה יש אפשרות שתהיה לאחר מיתה בלי טומאת נבלה, באופן ששחטו את הבהמה.
ואם כן הנה לנו ההבדל הגדול בין אדם לבהמה. באדם אין אף פעם אפשרות שלאחר מיתה לא יטמא טומאה חמורה (אלא אם כן מדובר בפחות מכשיעור וכפי שתירצה הגמרא)
ואילו בבהמה בהחלט שייך לאחר מיתה בשחוטה.

עוד יש להעיר בסוגיא זו שמעמידים בחצי זית נבלה וזית וחצי של חולין המשלים לכביצה שאז יש טומאה קלה ולא טומאה חמורה, למה לא נאמר שיש כאן ביטול ברוב של החצי זית נבלה וממילא נצטרך הכשר.","148","","4392","True","True","False","","1046","212.29.198.117","0","0","כריתות|כא ע"א",""),new Message("18685","18654","אין זו חומרה","19/04/12 03:58","כז ניסן","תשע"ב","03:58","דוד כוכב","בבשר אדם אין אפשרות שלא תהיה טומאה אחר מיתה, לא משום חומרה עקרונית מבחינת דיני טומאה, אלא משום שאין בו מקבילה ל"שחוטה". כי שחיטה היא המתה המכשירה לאכילה, ואז, אין הבשר טמא כי הוא נחשב לאוכל - לא לבשר נבלת בהמה. ואילו בשר אדם לא ניתן להפוך לאוכל בשום אופן.

ביטול ברוב קיים רק בתערובת - כאשר אין ניכר מקומו של האיסור.","125","","4391","True","True","False","","98","95.86.94.189","0","18654","כריתות|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);