var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18709;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","42"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18709","0","האם הלכות הן הדעות/ עמדות?","20/04/12 13:22","כח ניסן","תשע"ב","13:22","אור הנשמה","ת"ר (ויקרא יט, לב) "מפני שיבה תקום" יכול אפילו מפני זקן אשמאי? תלמוד לומר "זקן" - ואין זקן אלא חכם שנאמר (במדבר יא, טז) "אספה לי שבעים איש מזקני ישראל". רבי יוסי הגלילי אומר אין זקן אלא מי שקנה חכמה שנאמר (משלי ח, כב) "ה' קנני ראשית דרכו". יכול יעמוד מפניו ממקום רחוק? תלמוד לומר "תקום והדרת" - לא אמרתי קימה אלא במקום שיש הידור. יכול יהדרנו בממון? תלמוד לומר "תקום והדרת" - מה קימה שאין בה חסרון כיס, אף הידור שאין בו חסרון כיס. יכול יעמוד מפניו מבית הכסא ומבית המרחץ? תלמוד לומר "תקום והדרת" - לא אמרתי קימה אלא במקום שיש הידור. יכול יעצים עיניו כמי שלא ראהו? תלמוד לומר "תקום... ויראת" - דבר המסור ללב נאמר בו (ויקרא יט, יד) "ויראת מאלהיך". רבי שמעון בן אלעזר אומר מנין לזקן שלא יטריח? ת"ל "זקן... ויראת". איסי בן יהודה אומר מפני שיבה תקום - אפילו כל שיבה במשמע.

כמה הלכות יש בברייתא הזו? האם יש 3 הלכות כלומר 3 דעות/עמדות?

1. רבי יוסי הגלילי שהולכים אחר החכמה
2. איסי בן יהודה שהולכים אחר השנים(כך על פי שיטת הרי"ף)
3. תנא קמא כי שני הדברים דרושים. יש לחקור מה בדיוק היחס בין חכמה לשנים

מהיכן מתחילה כל הלכה והלכה בברייתא הזו?

איזה מדרש הלכה מציג כל הלכה ?
האם מדרש הלכה הוא הדיון סביב אותה הלכה ? (דרש ההפך מפשט?)

תודה ושבת שלום","263","","4391","True","True","False","","879","77.125.145.170","0","0","קידושין|לב ע"ב",""),new Message("18710","18709","תשובה חלקית","20/04/12 15:46","כח ניסן","תשע"ב","15:46","דוד כוכב","לשון הפסוק בויקרא יט, לב:
מִפְּנֵי שֵׂיבָה תָּקוּם
וְהָדַרְתָּ פְּנֵי זָקֵן
וְיָרֵאתָ מֵּאֱלֹהֶיךָ אֲנִי ה'.


אין סתירה בין דעות התנאים, וכולן הלכה.
מהחלק הראשון - מִפְּנֵי שֵׂיבָה תָּקוּם - למדים את חובת כיבוד המבוגר, גם אם אינו חכם.
ומהחלק השני - וְהָדַרְתָּ פְּנֵי זָקֵן - למדים את חובת כיבוד החכם, גם אם אינו זקן.


מדרשי ההלכה, המכילתא הספרא והספרי, מציגים ברייתות ובהן דרשות של הלכות הנלמדות מתוך דיוק בפסוקים. ברייתות כאלו מובאות גם בגמרא, בצמידות לנושאים שבסוגיות.","125","","4391","True","True","False","","115","95.86.94.189","0","18709","קידושין|לב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);