var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1871;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1871","0","כלך מדברותיך אצל נגעים ואהלות!","19/04/10 13:38","ה אייר","תש"ע","13:38","דוד כוכב",""אמר לו רבי אלעזר בן עזריה: עקיבא, מה לך אצל הגדה? כלך מדברותיך אצל נגעים ואהלות!".
זו הגירסא במסכת חגיגה דף יד. וכך הכריע הרמב"ם בפירוש המשנה לרמב"ם בהקדמה למסכת כלים, ע"פ בראשית רבה.
והפירוש: לֵךְ (כמו בשבת דף קמה: ) והולך את דְּבָרֶיךָ (כמו בדברים לג, ג) לעניני נגעים ואהלות.

הקשה ר' צדוק הכהן מלובלין בפרי צדיק פרשת שמות אות י
"איך יתכן לומר כן לרבי עקיבא שנכנס לפרדס, ובודאי היה חלקו בסתרי ורזי התורה, ואיך יאמר לו מה לך אצל הגדה?"

דומה לזה הקשה בשו"ת מנחת יצחק חלק ג סימן לח
"הלא אגדה היא חלק מתורה שבעל פה, משנה תלמוד הלכות אגדה, יש זוכה למקרא, ויש למשנה, ויש לתלמוד, ויש להגדה, ויש זוכה לכולן (מ"ר ויקרא פט"ו), ומדוע יגרע ר' עקיבא, שנאמר לו מה לך אצל אגדה?"
ותירץ שם:
"אין שום רשות למי שחנן אותו השי"ת דיעה לאסוקי שמעתא אליבא דהלכתא, להסתלק עצמו מזה, וטען טענה נצחית, מה לך אצל אגדה, כלך אצל נגעים ואהלות, ורצונו להראות באצבע, על הבעיות הקשות מאד".

כלומר שרק יחידי סגולה נחונו בכישורים לעסוק בדברים הקשים של נגעים ואהלות, ואין ראוי שיכלו זמנם בדברים קלים יותר, כדברי הגדה.
וכן המשמעות בפירוש המשנה לרמב"ם שם.

וכך עולה גם מדברי שו"ת משנה הלכות חלק ג סימן קד
"אין דרכי לכתוב בדברי אגדה מחמת חוסר הפנאי, וכבר אמרו עקיבא מה לך אצל הגדה כלך אצל נגעים ואהלות".","125","","5142","True","True","False","","2367","95.86.93.122","0","0","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("1890","1871","יש חילוק","20/04/10 15:53","ו אייר","תש"ע","15:53","אהרון","נראה לי שיש חילוק בין רזי התורה לדברי אגדה,ועדיין צריך תלמוד.","131","","5141","True","True","False","","137","89.139.50.152","0","1871","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("1898","1890","לר' צדוק דלעיל דברי הגדה הם רזי התורה.","21/04/10 00:30","ז אייר","תש"ע","00:30","דוד כוכב","מלבי"ם במדבר יא, ז
האגדות יש בהם פנימיות וסודות נעלמים.

שו"ת רב פעלים חלק א יורה דעה סימן נו
כל דברי האגדות המה כגחלי אש מלאים סודות נשגבות.

שו"ת אבני נזר חלק יורה דעה סימן תנד ד"ה מ) אך
באגדה גנוזים רוב הסודות כמ"ש האר"י ז"ל.","125","","5140","True","True","False","","221","212.76.118.52","0","1871","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("1901","1898","חלק הפשט שבאגדה","21/04/10 00:37","ז אייר","תש"ע","00:37","אהרון","הכוונה שבאגדות מוטמן חלק של נסתר,ובחלק הזה באמת התעסק ר"ע,אבל בודאי יש גם חלק של הפשט באגדתות,וע"ז קאי דברי הגמ' מה לך אצל הגדה","131","","5140","True","True","False","","137","89.139.50.152","0","1871","סנהדרין|סז ע"ב",""),new Message("1910","1901","הערה","21/04/10 14:17","ז אייר","תש"ע","14:17","משיב מאורות דף היומי","מצאנו כמה מקומות שדברי אגדה הם דברי מוסר ויראת ד' המתיישבים על הלב, ולאו דווקא סתרי תורה.

ע' תלמוד בבלי מסכת חגיגה דף יד עמוד א וכל משען מים - אלו בעלי אגדה, שמושכין לבו של אדם כמים באגדה.

וכן במסכת סוטה דף מ עמוד א

רבי אבהו ור' חייא בר' אבא איקלעו לההוא אתרא, רבי אבהו דרש באגדתא, רבי חייא בר אבא דרש בשמעתא, שבקוה כולי עלמא לרבי חייא בר אבא ואזול לגביה דר' אבהו, חלש דעתיה. אמר ליה: אמשל לך משל, למה הדבר דומה? לשני בני אדם, אחד מוכר אבנים טובות ואחד מוכר מיני סידקית, על מי קופצין, לא על זה שמוכר מיני סידקית?

אולי מדובר בסוג זה של אגדה...","142","","5140","True","True","False","","279","85.130.130.141","0","1871","סנהדרין|סז ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);