var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=18774;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57"),new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","45")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("18774","0","ממתי זה לחם הפנים מוכשר לקבל טומאה","25/04/12 12:40","ג אייר","תשע"ב","12:40","JochaSchwartz","שלום לכולם,
המשנה כותבת ששתי הלחם ולחם הפנים מוכשרים לקבל טומאה רק משקרמו פניהם בתנור.
רש"י שם מסביר שזה מקביל לשחיטה - כשם ששחיטה מכשירה כך הקרמת הפנים מכשירה.
והשאלה היא כזאת: אני מבין שבשחיטה הבהמה לא מוכשרת לפני השחיטה - שהרי היא חיה. אבל למה בצק, שמעורבב במים, לא מוכשר כבר באמצעות המים?","266","","4393","True","True","False","","1058","132.64.33.178","0","0","מעילה|י ע"א",""),new Message("18775","18774","הכשר בהכשר נתחלף לך","25/04/12 13:44","ג אייר","תשע"ב","13:44","המכריע","הכשר לקבל טומאה על ידי ביאת מים אין עניינו למשנתינו. אכן הלחם יכול לקבל טומאה עוד לפני קרימת פניו בתנור.

כאן דנים על נושא אחר לגמרי. כשם שיש דין שאין חייבים כרת על אכילת פיגול רק אחרי שקרבו מתיריו, וכן נותר, כך אין חייב הטמא האוכל קדשים רק לאחר שנכנסו לדרגת קדושה מסויימת,

כמו כן קבלת טומאה מפסול יום ומחוסר כיפרוים אינה נוהגת אלא בקדשים בדרגה מסויימת, והיא שחיטה בזבח, וקרימת פנים בלחם.","199","","4393","True","True","False","","158","85.130.221.217","0","18774","מעילה|י ע"א",""),new Message("18776","18774","ברוך בואך. יש להבדיל בין","25/04/12 14:59","ג אייר","תשע"ב","14:59","יהודי_קדום","הכשרה באוכלין לקבלת טומאת אוכלין (בשבעה משקין) לבין הכשרה בקרבנות שיכולה להיות ליפסול או להתרה.

אני מניח שכוונתו למשנה בדף ט. ולא כמוצג בשאלתו ולכן אתייחס למשנה בדף ט. תחת ההערה הנ"ל.
ברשותו, למרות שלא מתבקש כך משאלתו, נרכז את הדינים הנלמדים מהמשנה ושייכים לשאלה:


שתי הלחם - מועלין בהם משהוקדשו,
יוצאים מדין מעילה ומתחייבים בפיגול נותר וטמא ומותרים לאכילה לזכרי כהונה בעזרה - משנזרק דם 2 הכבשים בכשרות. (2 הכבשים באים ושתי הלחם חייבים לבוא זה עם זה ושחיטת הכבשים מוסיפה על קדושת הקרבן שלהם קרבנות אחרים הבאים עם שתי הלחם לא מעכבים (פוסלים) את שתי הלחם.
נפסלים ("מוכשרים ליפסל") ע"י טבול יום או מחוסר כפורים - משקרמו בתנור (ויעוין בתוס' ח. ד"ה קרמו בתנור לדעה האומרת שהתנור הוא כלי שרת שיקדש את הלחם כשיהא ראוי להקרבה, היינו, אפוי="שיקרמו פניו" ואילו לדעה אחרת בשחיטת הכבשים.)
מ"מ כל עוד לא קרמו פני הלחם הוא קרוי "עיסה" ואי אפשר לשחוט את הכבשים עליהם.

לחם הפנים - - מועלין בהם משהוקדשו,
יוצאים מדין מעילה ומתחייבים בפיגול נותר וטמא - - משקרבו הבזיכין

ברוך בואך


.","233","","4393","True","True","False","","125","79.177.161.73","0","18774","מעילה|י ע"א",""),new Message("18780","18775","הערה לשואל JochaSchw:","25/04/12 16:56","ג אייר","תשע"ב","16:56","יהודי_קדום","אני כאן תלמיד והרב 'המכריע' רב וגדול ממני, כתבתי מה שכתבתי בהפסקות, כשהתחלתי לכתוב לא הופיעה תגובת הרב 'המכריע' ורק אחר שליחתה ראיתי תגובתו. ואין בדברים שכתבתי משום הרחבת דבריו או כיוצא בזה.","233","","4393","True","True","False","","130","79.177.161.73","0","18774","מעילה|י ע"א",""),new Message("18778","18776","תוספת לדברי הקודמים:","25/04/12 15:37","ג אייר","תשע"ב","15:37","יהודי_קדום","מהו "משקרבו הבזיכין" (שאז לחם הפנים יוצאים מדין מעילה ומתחייבים בפיגול נותר וטמא )?

יחד עם שתים עשרה החלות היו מניחים על השלחן בהיכל שתי כפות=בזיכין שבהם היתה לבונה. את הלבונה היו מורידים בכל שבת (יחד עם הלחם) ומקטירים אותה.
הקטרת הבזיכין היא שהתירה את אכילת הלחם לכהנים ומכשירה (!) את הלחם לחייב משום נותר או אם אכלוהו בטומאת הגוף. (הלחם נאכל לכהנים בשבת, במוצ"ש ועד עלות השחר של יום ראשון - כקדשי קדשים מעבר לכך הוא "נותר"). לאחר שירדו הלחם והבזיכין שוב מניחים חדשים.","233","","4393","True","True","False","","147","79.177.161.73","0","18774","מעילה|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);