var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19038;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19038","0","למה לא להשתמש בצבע","07/05/12 22:17","טו אייר","תשע"ב","22:17","עם הארץ","למדנו שאת העשירי מהדיר שיוצא להתעשר צבעו בצבע אדום.
על זה הדרך למה לא לצבוע ,את עופות העולה או החטאת וחסכת ממון של עם ישראל וכמו כן מיתה של עופות לחנם.
שמא אני טועה?","248","","4378","True","True","False","","979","108.132.146.77","0","0","קנים|כב ע"א",""),new Message("19043","19038","ומה נרויח אז?","08/05/12 03:55","טז אייר","תשע"ב","03:55","דוד כוכב","וכי לא נצטרך ללמוד את מסכת קינים? וכי נפסיד את המסכת עליה נאמר באבות ג' משנה יח: הֵן הֵן גּוּפֵי הֲלָכוֹת?

אל דאגה, כל העיסוק במסכת קינים הוא בחישובי הלכות שיתכן שמעולם לא קרו.
ודוקא הלימוד בכל האפשריות של הבלבולים, הוא הוא הסגולה שהם לא יקרו. כמובא בספרים.
בפועל, אכן ניתן וגם כדאי לסמן את הקן למנוע בלבולים.
ואתה, גם לכך לא תזדקק, כי תהיה עשיר, וגם מצורע לא תהיה, כך שבמקום קן תביא עתודים ופרים. בקרוב בימינו.","125","","4377","True","True","False","","144","212.76.103.240","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19049","19043","קבלתי את תשובתך","08/05/12 05:17","טז אייר","תשע"ב","05:17","עם הארץ","אם כך למה לא ניתן לפדות עופות כשם שפודים בהמות, שהרי למדנו שחטאות ועולות בהמה שהתערבבו מניחים אותם עד שיפול בהם מום ואחר כן ניתן לפדותם .
מדוע בעופות המשנה אומרת ימותו כולם?","248","","4377","True","True","False","","194","108.132.146.77","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19053","19043","ויש לשאול:","08/05/12 07:44","טז אייר","תשע"ב","07:44","יהודי_קדום","האם כפי שאומר הרב כוכב "בפועל, אכן ניתן וגם כדאי לסמן את הקן למנוע בלבולים" אינו הופך את הקן למפורשת?

אלא אם נאמר שלא פירשם (ולא סימנם) בשעת לקיחה שהדין הוא שרק בזמן לקיחה אז תיקרא קן מפורשת.

בכל מקרה נראה לענ"ד שעדיף להשאירה סתומה לעבודת הכהן מ"כדאי לסמן את הקן למנוע בלבולים".

אך העדיף ביותר כפי שהביא הרב כוכב להביא עתודים ופרים. בקרוב בימינו.","233","","4377","True","True","False","","128","79.177.146.173","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19050","19049","הכלל הוא","08/05/12 05:59","טז אייר","תשע"ב","05:59","דוד כוכב",""אין תמות וזכרות בעופות".
מום אינו פוסל בעוף, כך שאין למה לחכות.","125","","4377","True","True","False","","130","212.76.103.240","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19052","19050","בכ"ז יש לדייק לגבי תמות:","08/05/12 07:33","טז אייר","תשע"ב","07:33","יהודי_קדום","שאם העוף הוא מחוסר איבר - שאז ודאי אינו תם - הריהו פסול.","233","","4377","True","True","False","","108","79.177.146.173","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19056","19050","דכתיב (ויקרא כב) תמים זכר בבקר בכשבים","08/05/12 08:36","טז אייר","תשע"ב","08:36","יהודי_קדום","תמות וזכרות בבהמה ואין תמות וזכרות בעופות.

דהכי תנן במסכת מנחות (דף ק:) אבל העופות והלבונה והכלי שרת אין להם פדיון שלא נאמר אלא בבהמה.","233","","4377","True","True","False","","133","79.177.146.173","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19060","19052","מחוסר איבר אינו מצוי","08/05/12 13:43","טז אייר","תשע"ב","13:43","דוד כוכב","אין טעם להמתין עד שיאבד העוף איבר.
הסיכוי שזה יקרה, ושהוא גם ישאר בחיים, שואף לאפס.","125","","4377","True","True","False","","131","212.76.103.240","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19061","19053","שני אופנים בסימון","08/05/12 13:48","טז אייר","תשע"ב","13:48","דוד כוכב","ניתן לפרש, איזה לחטאת ואיזה לעולה, ולסמנם.
וניתן גם להשאיר את הקן סתום ולסמן את בני הזוג בסימון אחיד, להורות שבני זוג הם. בכך יִמָּנְעוּ הבילבולים של פריחה מקן לקן.","125","","4377","True","True","False","","87","212.76.103.240","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19062","19060","וכי זה מה שהביא הוא טעם האיסור?","08/05/12 17:34","טז אייר","תשע"ב","17:34","יהודי_קדום","וכי אם לפנינו עוף מחוסר איבר חי יהא מותר להקריבו ? ברור שמציאות כזו כן תיתכן ולכן הנימוק אינו יכול לענ"ד להיות "הסיכוי שזה יקרה, ושהוא גם ישאר בחיים, שואף לאפס" וגם לא הנימוק שלא ממתינים לעוף עד שיפול בו מום וכו'.

הטעם שעופות אין להם פדיון הוא " דהכי תנן במסכת מנחות (דף ק:) אבל העופות והלבונה והכלי שרת אין להם פדיון שלא נאמר אלא בבהמה" (רש"י הקדוש שם).

ברור שהטעמים שהביא הם כעניין המציאות אבל הם משניים לטעם הגמרא ועכ"פ לענ"ד הם מצטרפים אח"כ לטעם העיקרי.

הנימוק ש"אין תמות וזכרות בעופות" נדון הואיל ויש מומים הכשרין להקרבה בעופות ופוסלין בבהמה יעויין מנחות כה., זבחים פה:, ועוד וכןברש"י הקדוש בקידושין כד:, ד"ה 'הואיל וכשרין בעופות' "דכתיב (ויקרא כב) תמים זכר בבקר בכשבים תמות וזכרות בבהמה ואין תמות וזכרות בעופות ומיהו מחוסר אבר לא משום הקריבהו נא לפחתך (מלאכי א) וכן מום מגונה".","233","","4377","True","True","False","","399","79.177.146.173","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19063","19061","אין בכך תשובה לשאלתי ומה שהביא יסודי","08/05/12 17:45","טז אייר","תשע"ב","17:45","יהודי_קדום","ומחוייב הידיעה לפני השאלה ששאלתי. ואני מבין מכאן אינה כתובה להבנה נכונה.

אחזור על השאלה:
האם בדברים שהשיב לשואל "לסמן את הקן למנוע בלבולים" אינו הופך את הקן למפורשת?

בעצם תהא לולאה אין סופית:
סימון הקן, היינו הפיכתה למפורשת, מחזיר את שאלת השואל למקומה וממילא את תשובתו לשואל "ומה נרויח אז? וכי לא נצטרך ללמוד את מסכת קינים? " וחוזר חלילה","233","","4377","True","True","False","","129","79.177.146.173","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19068","19062","לא","08/05/12 23:32","טז אייר","תשע"ב","23:32","דוד כוכב","השאלה היתה למה לא להמתין שיפול בעוף מום.
עניתי, שמום בעוף לא יוציאנו לחולין.
הערת שאם יהיה מחוסר אבר כבר אי אפשר להקריבו.
עניתי שירעה עד שיסתאב שייך במום רגיל, אך אין טעם להמתין שיפול מום כל כך גדול.","125","","4377","True","True","False","","107","212.76.103.240","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19067","19063","בהחלט עניתי לשאלתו","08/05/12 23:28","טז אייר","תשע"ב","23:28","דוד כוכב","כתבת שהסימון יהפוך את הקן למפורשת.

עניתי שאין כוונתי לסימון שיהפוך את הקן למפורשת, אלא רק לסימון שיראה למי שייך קן זה, כדי שלא יתערבב בקיני אשה אחרת.","125","","4377","True","True","False","","102","212.76.103.240","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19069","19067","אין פדיון בעוף, שלא נאמר פדיון אלא בבהמה","09/05/12 00:56","יז אייר","תשע"ב","00:56","איתן","משנה מנחות ריש פי"ב (ק:), הובא בקהתי בתחילת מסכתנו.
והמשפט "לא נאמר פדיון אלא בבמה" הכוונה - בפרשת בחוקותי, כשהתורה פרטה דיני פדיון, בהם עסקנו בהרחבה בערכין - נאמר שם רק בהמה.","123","","4376","True","True","False","","215","212.76.108.158","0","19038","קנים|כב ע"א",""),new Message("19070","19067","נראה שהקורא את כל האשכול ישכיל","09/05/12 01:26","יז אייר","תשע"ב","01:26","יהודי_קדום","ויבין.
וזה עיקר.","233","","4376","True","True","False","","107","79.177.146.173","0","19038","קנים|כב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);