var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19087;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","43"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19087","0","מה רש"י מתרץ?","10/05/12 16:02","יח אייר","תשע"ב","16:02","דוד שפירא","אומרת הגמ': "תניא אמר רבי יוסי מנין לרביעי בקודש שפסול ודין הוא מה מחוסר כפורים שמותר בתרומה פסול בקודש שלישי שפסול בתרומה אינו דין הוא שיעשה רביעי בקודש" יש פה שאלה מתבקשת מה עם דיו?
אומר רש"י: "דין הוא שיעשה רביעי בקודש - ולא תימא דיו לבא מן הדין להיות כנדון ונימא הכי שלישי שפסול בתרומה דיו הוא שיהא פסול לקודש דאם כן בטיל ליה הא קל וחומר דשלישי בקודש לא איצטריך דלא מיבעיא דכי היכי דבתרומה אייתיניה בקל וחומר מטבול יום הכי נמי אתי קודש בההוא קל וחומר אלא אפילו מן התורה למדנוהו והיינו דקאמר למדנו שלישי לקודש מן התורה הילכך אי אמרינן דיו איפרך ליה ק"ו כו':"
שאלתי את עצמי הרי את דיו לומדים מהפסוק "ואביה ירק ירק בפניה" שלא אומרים שאביה ירק זה שבע ימים וקל וחומר לקב"ה שיהיה ארבע עשרה והרי יוצא שאמרינן דיו ואיפרך ק"ו.
אשמח לתשובה תודה.","180","","4371","True","True","False","","1258","31.44.142.166","0","0","סוטה|כט ע"ב",""),new Message("19088","19087","אצל מרים לא איפרך ק"ו","10/05/12 16:43","יח אייר","תשע"ב","16:43","עציוני","רש"י מסביר שלא אומרים דיו אם בכך נבטל את כל הלימוד של הק"ו.
אצל מרים אומרים דיו משום שהק"ו לא מתבטל - ידוע לנו (מהיכן? לא חשוב כרגע) שאם אביה ירק בפניה תיכלם שבעה ימים, ואנו לומדים בק"ו מאבא לקב"ה. אפשר היה לטעון שלקב"ה מגיעים יותר משבעה ימים, אך ה"דיו" מגביל את הלימוד לשבעה - כמו באב. ההגבלה הזאת לא עוקרת את הק"ו, שהרי עדיין למדנו ממנו דין מסויים (למדנו מאבא לקב"ה).
במקרה של טמא, אם נאמר דיו ונגיד שהשלישי רק פסול לקודש (ולא מטמא) אז לא למדנו שום דבר מהק"ו, שהרי דין זה ששלישי פסול לקודש כבר ידוע לנו ממקור אחר. לכן, הגבלת הק"ו באמצעות דיו מעקרת את כל הק"ו ולא מאפשרת ללמוד שום דבר, ולכן לא אומרים דיו.","159","","4371","True","True","False","","302","93.172.153.58","0","19087","סוטה|כט ע"ב",""),new Message("19089","19088","צודק אבל","10/05/12 17:38","יח אייר","תשע"ב","17:38","דוד שפירא","בעקרון התוספת ממרים לא חשבתי עליה כאשר למדתי את הגמרא אלא אח"כ עיקר השאלה היא מאיפה רש"י הביא את זה שאם הדיו גורם לכך שלא יהיו צריכים את הק"ו אז לא אומרים דיו?","180","","4371","True","True","False","","307","31.44.142.166","0","19087","סוטה|כט ע"ב",""),new Message("19090","19089","גמרא בבבא קמא","10/05/12 18:14","יח אייר","תשע"ב","18:14","עציוני","ב"ק דף כה:
ור''ט לית ליה דיו והא דיו דאורייתא הוא - דתניא: "מדין ק''ו כיצד {במדבר יב-יד} ויאמר ה' אל משה ואביה ירק ירק בפניה הלא תכלם שבעת ימים ק''ו לשכינה ארבעה עשר יום אלא דיו לבא מן הדין להיות כנדון"
כי לית ליה דיו היכא דמפריך ק''ו היכא דלא מפריך ק''ו אית ליה דיו
התם שבעה דשכינה לא כתיבי אתא ק''ו אייתי ארבסר אתא דיו אפיק שבעה ואוקי שבעה אבל הכא חצי נזק כתיב ואתא ק''ו ואייתי חצי נזק אחרינא ונעשה נזק שלם אי דרשת דיו אפריך ליה ק''ו ","159","","4371","True","True","False","","237","93.172.153.58","0","19087","סוטה|כט ע"ב",""),new Message("19091","19090","ומה חכמים חשבו? הרי הם חלקו עליו!","10/05/12 18:27","יח אייר","תשע"ב","18:27","דוד שפירא","","180","","4371","False","True","False","","273","31.44.142.166","0","19087","סוטה|כט ע"ב",""),new Message("19092","19091","תמשיך לקרוא את הגמרא שם","10/05/12 19:05","יח אייר","תשע"ב","19:05","עציוני","הם סוברים שגם אצל מרים מפרך הק"ו.","159","","4371","True","True","False","","196","93.172.153.58","0","19087","סוטה|כט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);