var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19132;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19132","0","מדוע הגרלה בין כל הכוהנים","14/05/12 18:10","כב אייר","תשע"ב","18:10","שלמה שטרסברג","מי שהוא רוצה לתרום את המזבח [וכו']: הא גופא קשיא אמרת מי שהוא רוצה לתרום את המזבח משכים וטובל עד שלא יבא הממונה אלמא לאו בפייס תליא מילתא והדר תני יבא ויפייס אלמא בפייס תליא מילתא אמר אביי לא קשיא כאן קודם תקנה כאן לאחר תקנה דתנן בראשונה כל מי שרוצה לתרום את המזבח תורם בזמן שהן מרובין רצין ועולין בכבש כל הקודם את חבירו בתוך ארבע אמות זכה היו שנים שוין הממונה אומר להם הצביעו ומה הן מוציאין אחת או שתים ואין מוציאין גוד במקדש מעשה (ב' היו) שוין רצין עולין בכבש ודחף אחד מהם את חבירו ונשברה רגלו וכשראו בית די שהיו באים לידי סכנה התקינו שלא יהו תורמין את המזבח אלא בפייס

בפשטות נראה שאם הגיעו שנים בריצה כאחד עושים הגרלה לא רק בינהם אלא בין כל הכוהנים כי אם רק בין שניהם אין את החשש של הרמאות בזרת ובבוהן

ולכאורה מה ההיגיון להוסיף את כל הכוהנים להגרלה מדוע לא הגרילו רק בין השניים שהגיעו כאחד","205","","4368","True","True","False","","1014","213.151.51.248","0","0","תמיד|כח ע"א",""),new Message("19137","19132","יומא כב ב","14/05/12 20:12","כב אייר","תשע"ב","20:12","עם הארץ","תוספות ביומא כב ב׳ מסביר שהסיבה לפיס בין כל הכהנים משום ששיטת הבחירה רק בין שני הכהנים שהגיעו ראשונים היא לא פרקטית . אם תגיד שיש רק שני כהנים בהגרלה התוצאה תמיד ידועה מראש וזה לא גורל. אם המספר שיצא הוא לא זוגי תמיד הכהן שאותו ימנו אחרון יהיה הכהן שנמנה ראשון ואם נבחר מספר זוגי תמיד הכהן שאותו ימנו אחרון יהיה הכהן שנמנה שני","248","","4368","True","True","False","","198","108.132.146.77","0","19132","תמיד|כח ע"א",""),new Message("19153","19132","אולי ההגיון בכך שהרבה החלו לרוץ והיות","15/05/12 05:11","כג אייר","תשע"ב","05:11","קותי","ולא היתה הכרעה "במשחק הזה" הרי בטל מעיקרו קריטריון הבחירה לגבי כולם.
ממילא כולם שותפים לפייס שיברור מי זוכה.","217","","4367","True","True","False","","181","85.250.185.244","0","19132","תמיד|כח ע"א",""),new Message("19140","19137","ספורטאים","14/05/12 22:57","כב אייר","תשע"ב","22:57","עלי","מהרבה הלכות למדים שבדורות הראשונים הכהנים היו ממש ספורטאים. חזקים מאד, זריזים מאד, מדוייקים מאד.
מן הסתם גם חכמים מאד. מי שלא היה כזה פשוט לא זכה בפיס.
כשראו ש'תרבות הגוף' גוברת ונעשו אלימים מדי, החלו לנהוג בפיס, כמו שנהגו מדאורייתא תמיד בשעיר המשתלח, אולי כרמז שגם הוא 'חושב עצמו' כזה, בר מזל שאינו נשחט ונשרף, חזק להלך מרחק גדול עד לראש ההר, ולבסוף - נופל נפילה אחת ודי.
ואם כן עדיף להיות 'לה' ', ואין צורך בריצה בדווקא, דיו לאדם אפילו בהושטת אצבע, ובלבד שיכוון לבו לשמים לקבל תפקידו !","209","","4368","True","True","False","","137","95.86.81.32","0","19132","תמיד|כח ע"א",""),new Message("19190","19140","1. ואם היו מגיעים שוין 3 ולא 2?","16/05/12 10:55","כד אייר","תשע"ב","10:55","יהודי_קדום","או 4 או יותר שהרי רוחב הכבש הוא שש עשרה אמה? אם כן מדוע נוקטת המשנה לשון "...היו שנים שוין הממונה..." ?

ואולי זה הנימוק מדוע עושים הגרלה בין כולם (ולאו דוקא כנימוק התוס') שהמשנה מלמדת שדין הוא: מה אם לשנים מפיסים כולם ק"ו ליותר.

2. חשבתי על הריצה בעזרה - כיצד הותרה? ע"ס חיבוב מצווה? איך הייתי מגיב אם הנקרא לתורה היה רץ מקצה בית הכנסת? מעניין למה הותרה ריצה.","233","","4366","True","True","False","","137","79.176.150.166","0","19132","תמיד|כח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);