var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1924;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","42"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1924","0","מיתתן של צדיקים רע להן","23/04/10 12:22","ט אייר","תש"ע","12:22","דוד כוכב","משנה... "מיתתן של רשעים הנאה להן והנאה לעולם, לצדיקים - רע להן ורע לעולם".

ואילו במסכת בבא קמא דף ס.
"תאני רב יוסף, מאי דכתיב: (שמות י"ב) ואתם לא תצאו איש מפתח ביתו עד בקר? כיון שניתן רשות למשחית אינו מבחין בין צדיקים לרשעים; ולא עוד, אלא שמתחיל מן הצדיקים תחלה, שנאמר: (יחזקאל כ"א) והכרתי ממך צדיק ורשע.
בכי רב יוסף, כולי האי נמי לאַיִן דומין!
א"ל אביי: טיבותא הוא לגבייהו, דכתיב: (ישעיהו נז) כי מפני הרעה נאסף הצדיק".
ופירש רש"י: "טיבותא הוא - שלא יראו ברעה העתידה לבא דכתיב כו'".

ולכאורה קשה על אביי מדברי משנתינו שמיתתן של צדיקים רע להן!

אלא יש לפרש את דברי אביי 'טיבותא הוא לגבייהו', שאינם דומין לאַיִן, כי הסתלקותם אינה לשוא, אלא זכות גדולה היא להם, שמכפרת על הדור, שלא תבא אותה צרה.
וכמו שאמרו במסכת מועד קטן דף כח.
"אמר רבי אמי: למה נסמכה מיתת מרים לפרשת פרה אדומה - לומר לך: מה פרה אדומה מכפרת - אף מיתתן של צדיקים מכפרת.
אמר רבי אלעזר: למה נסמכה מיתת אהרן לבגדי כהונה? - מה בגדי כהונה מכפרין - אף מיתתן של צדיקים מכפרת".
ושיעור הכתוב בישעיהו פרק נז, א
הַצַּדִיק אָבָד, וְאֵין אִישׁ שָׂם עַל לֵב, וְאַנְשֵׁי חֶסֶד נֶאֱסָפִים בְּאֵין מֵבִין, כִּי מִפְּנֵי הָרָעָה נֶאֱסַף הַצַּדִּיק.
מִפְּנֵי הָרָעָה - כדי שלא תבא. וְאֵין אִישׁ שָׂם עַל לֵב - כי אותה רעה נתבטלה. שכיון שנתכפר העון נתבטלה הגזירה.","125","","5141","True","True","False","","944","95.86.78.4","0","0","סנהדרין|עא ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82962);