var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=19257;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("19257","0","הערות למדות דף לד","20/05/12 01:53","כח אייר","תשע"ב","01:53","המכריע","א. מ"ב. איש הר הבית וכו'. יל"ע אי גם כהן שנרדם הוא הדין או רק לוי. ועוד יל"ע אי היה לו רק רשות לשרוף, במה היה תלוי האם לשרוף או לא. ועוד יל"ע במש"כ הרא"ש דליכא משום בל תשחית משום דהפקר ב"ד הפקר. ולכ' מאי שיאטיה דהפקר ב"ד לבל תשחית, הא שפיר י"ל דכיון דהוי לתועלת למיגדר מילתא ל"ה בל תשחית, והפקר ב"ד לא מהני לכאורה להתיר, אא"כ נימא דבהפקר ליכא בל תשחית וזח"ג. ויש לדחוק דהכוונה דביד ב"ד לקבוע דזה נחוץ למיגדר מילתא שהרי לכן הפקרם הפקר, וממילא ברגע שקבעו דזה נחוץ ולתועלת ממילא ליכא ב"ת ויל"ע.

ב. מ"ג. טדי מן הצפון לא היה משמש לכלום. מש"כ הרא"ש כי אם התשמיש היה שם, נראה ט"ס. ולהלן איתא דלחד מ"ד הטמאים היו יוצאים דרך שם (אם לא נפרש כהערוך המובא שם ברא"ש).

ג. (לד:) מה לך מקיף משמאל. לכאורה ראו זאת מיד בתחילת היקיפו, דאם ראוהו אח"כ אפשר דבחזירתו הוא. ונראה דלזה רומז הרא"ש בכתבו בכניסתו להר הבית פונה לשמאל.","199","","4365","True","True","False","","1021","212.179.87.186","0","0","מדות|לד ע"א",""),new Message("19271","19257","הוספת החכם הנסתר (כדי)","21/05/12 01:24","כט אייר","תשע"ב","01:24","המכריע","העירני ידידינו החכם כדי שליט"א לעיין בשו"ת בית דוד שהביא פסקי תוס' דגם לכהנים שרפו ושכ"ה גם בברטנורא. ועיין שם שהאריך מדוע אין בזה משום מעילה בשריפת בגדי כהונה המקודשים.

בהזדמנות אעיר להגאון הנ"ל דמלבד דמלכתחילה כל התנזרותו מלבוא בשער היא שלא כענין, לא היתה כל סיבה, ואם היתה אין מניעת הרבצת תורה תיקונה. עכ"פ אם רב כהנא יכול היה לומר יהא רעוא דשבע דרי יהיו כשבע שני, יוכל אף כת"ר לומר דימי נזרו יספיקו בעד הימים שקבע לעצמו. ואם הוצרך ל"יגערו בו חביריו" הרי גערתי הדלה מצורפת בזה. (לא הרשיתי לעצמי לומר זאת קודם, דלא נהיגי גבן דזעירא שאיל בשלמא דרבא וק"ו לא מביע דעות על הנהגתו, אבל בהזדמנות שהבאתי מדבריו, בחינת תורה מבחוץ, מי הם אלו שמימיהם אנו שותים וכו', נתחייבתי לצאת מגדר השתיקה).","199","","4364","True","True","False","","213","85.130.221.217","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19282","19271","[ללא נושא]","21/05/12 15:22","כט אייר","תשע"ב","15:22","יהודי_קדום","","233","","4364","False","True","False","","109","79.177.172.82","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19283","19271","נאה דורש נאה מקיים כבוד הרב","21/05/12 19:28","כט אייר","תשע"ב","19:28","הודו_כי_טוב","הנעלב מהסיפור של קמצא ובר קמצא חשב שגם הרבנן שהיושבים שם חושבים כך
שאליו לעזוב בבושת פנים ולכן הלשין
אך הוא לא הבין שאלו לא הרבנן האמיתיים לא גדולי ישראל האמיתיים אלה אלו שחיפשו כבוד
גדולי ישראל האמיתיים הסתגרו כמו היום בדלת אמות של הלכה
ודבריהם לא התפרסמו בשלטי חוצות אלה רק כל העם ראה רק את האותיות
שפרסמו עסקנים בכאילו בשמם אבל לא את קולות גדוליו
והתוצאה שרוב העם לא הכיר את גדולתם ולא את דעת תורה
אז בבקשה ממכם תפסיקו להתנזר מאיתנו
וסליחה ששמתי את ראשי בין שלשה עוקרי הרים","207","","4364","True","True","False","","208","46.117.14.249","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19284","19271","אם נרצה דוגמא והגדרה ל״אי הבנה״ הרי","21/05/12 20:53","כט אייר","תשע"ב","20:53","יהודי_קדום","זה המקרה.

לאחר ליבון של הדברים היום בין הנוגעים בדבר הבנו והסכמנו מעל לכל ספק שהכל מאחורינו ושלום ואחווה במחוזנו. בע״ה נמשיך ונילמד באכסניה יקרה זו כדי להפריח התורה גם אם לא תמיד נוכל להכריע בכל.

תודתי נתונה לכל היקרים שפנו באופן אישי ולימדוני.","233","","4364","True","True","False","","176","79.177.172.82","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19291","19283","ישר כח, אהבתי","21/05/12 23:12","כט אייר","תשע"ב","23:12","דוד כוכב","","125","","4364","False","True","False","","85","95.86.90.20","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19285","19284","שריפת בגדים - רק ללוים או אף לכהנים?","21/05/12 22:14","כט אייר","תשע"ב","22:14","איתן","לדעת הרמב"ם, איש הר הבית היה ממונה גם על הכהנים. כך כתב בפיהמ"ש שקלים פ"ה, ברשימת הממונים במקדש "בן בבי על הפקיע - על ההלקאה בשוט, כמו שיתבאר לך במסכת מדות שהכהנים והלוים שומרים סביב המקדש סביב סביב ... ומבקרין כל הלילה ומי שנמצא ישן - לוקה ובגדיו נשרפין", לכאורה פשוט שהסיפא - לוקה ובגדיו נשרפין - היא על כל מי שברישא, הן על הכהנים והן על הלוים, וכ"כ הרע"ב שם.
לענ"ד הרמב"ם רמז לכך גם בהל' בית הבחירה פ"ח ה"י "ומעמידין ממונה אחד על כל משמרות השומרים" ע"ש.

לעו"ז המפרש בצמיד (כ"ו סע"ב) כתב "איש הר הבית - ... והיו לו מפתחות הר הבית" ודייק התוי"ט (כאן במידות) - "אבל לא מפתחות העזרה", שהם היו בידי הכהנים (להלן משנה ח') וא"כ יוצא שהוא ממונה רק על הלוים. וכ"כ - כך התוי"ט - בספר "שלטי הגיבורים".","123","","4364","True","True","False","","245","95.86.74.180","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19313","19284","הבעת הערכה לכל הנוגעים בדבר","22/05/12 18:03","א סיון","תשע"ב","18:03","המכריע","ראשית, אני מעריך את מידותיו המצויינות של יהודי קדום שהוא מזקני החבורה כאן, ומוכן ליטול על עצמו בין השאר את חלקו באי ההבנה, בכזו ענוות חן. ובכזו בקשת שלום, ופירגון לכולם. אכן התרשמנו כבר בכמה הזדמנויות מאופיו המיוחד. כה לחי. עוד ינובון בשיבה דשנים ורעננים יהיו, להמשיך, להגיד כי ישר ה'.

שנית, מסתבר שאם היו כאן מגעים מאחורי הקלעים, הרי בודאי ידו של הראל יקירינו בדבר, שעושה הכל בצניעות ויעילות, ועל כך תודתינו בפרט, ובכלל על תחזוקת המקום.

שלישית. אחרי שכבר דובר, אני חש חובה מעט להרחיב. אני הצטערתי מאד על הרגשתו של הרב כדי שליט"א שבגלל שדבריו באים בקצרה ורמיזה כדרך חכמים, לא הובן ומצא עצמו מחוייב להתכפר ולשתוק. מנקודת מבטי הדלה דומני שבקיאותו של הרב כדי שליט"א היא ממש ללא הגזמה מן הגדולות שבדור. ידע אמיתי שבא מתוך למידת העניינים במקורם ביסודיות ברוב חדרי התורה. אני בטוח שהוא יכול לשבת בכל פורום שישתתפו בו גדולי הדור הבקיאים ודבריו יישמעו שם בקשב רב. בנוסף לזאת הוא גם בעל סברא ישרה להפליא. וגם נוהג בענווה ומודה על האמת (נדיר שהוא זקוק) תיכף ומיד ללא עקולי ופשורי. לצד כשרונו בכתיבה לעילא ולעילא.

לא אכחד מלומר שכבוד גדול הוא לכולנו שת"ח כמותו בכלל כותב כאן בינינו, והאמת היא שכנראה זה בבחינת זקן ואינו לפי כבודו. אבל כל זמן שהוא מוכן להמשיך, לנו התועלת עצומה.

אין כוונתי חלילה לדון עוד במה שכבר נסתיים לשביעות רצון כל הצדדים, אבל כואב לי שהיחס לתחושתו הקשה של תלמיד חכם כזה עבר כאן מדי בשקט. לכן גם נגעתי בזה בתחילת האשכול הזה, ואם היתה לי יד בפיוס הצדדים אני שמח ומודה על כך. (אני אישית במגעים על התנתקות מהמרשתת, ויתכן שזו שירת הברבור שלי).","199","","4363","True","True","False","","233","85.130.221.217","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19287","19285","על הספר "שלטי הגיבורים"","21/05/12 22:20","כט אייר","תשע"ב","22:20","איתן","הספר "שלטי הגיבורים" שהזכרתי בההערה הקודמת הכוונה לספרו של ר' אברהם הרופא הדן בענייני בית המקדש.
הספר יצא לאור השנים האחרונות מחדש, והיו שותפים לכך -
א - בכולל בית הבחירה בכרמי צור שקדו על הספר יצחק אימס הי"ד (מבית חגי, נרצח בפיגוע ליד חברון עם אשתו ושני נוסעים נוספים שהיו ברכב) וגדליה גינזבורג יבלחט"א - הנה מאמר שפירסמו בעלון "מעלים בקודש".
ב - מכון ירושלים, כמדומני באמצעות השלוחה בישיבת שעלבים. בזמנו העלו לרשת את ההרצאות בערב השקת הספר, אך לא הצלחתי למצוא את הקישור.
אני מצרף קישור לאתר של חנות ספרים מקרית המציעה את הספר למכירה, ולאתר של חנות נוספת בה אפשר גם לעלעל במקצת דפי הספר (!look inside).","123","","4364","True","True","False","","486","95.86.74.180","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19288","19287","ועוד הערה - הרמב"ם והירושלמי","21/05/12 22:27","כט אייר","תשע"ב","22:27","איתן","בההערה הקודמת ציטטתי את דברי הרמב"ם בפיהמ"ש לשקלים בן בבי על הפקיע - הממונה על ההלקאה בשוט.
פירוש זה הוא כדעת רב, ביומא כ"ג ע"א, ואביי קיבל את דעתו כששמע על כך. אך מתחילה סבר אביי כדעת אמוראי א"י, בירושלמי שקלים שם ומקבילות, שפירשו הממונה על הפקיע - על הפתילות, כלשון המשנה בסוכה שמפקיעים מבגדי הכהונה לפתילות לשמחת בית השואבה.
הזיקה בין הרמב"ם לירושלמי ידועה ומפורסמת, ומעניין שהרמב"ם לא נקט כאן כדעת הירושלמי, או לפחות להביא את שניהם.","123","","4364","True","True","False","","228","95.86.74.180","0","19257","מדות|לד ע"א",""),new Message("19322","19313","הבעת הערכה לכל הנוגעים בדבר","23/05/12 02:30","ב סיון","תשע"ב","02:30","דוד כוכב","אני מצטרף לכל מילותיו של הרב המכריע. הן בהערכה לכל העוסקים בהשכנת השלוה בארמונותיך, וביניהם הרב המכריע עצמו. והן בהערכה ליהודי קדום שזכיתי להיות עמו בקשר כבר בפורום אחר, ואפילו לפוגשו. והן בכל מילות הערכתו של חכם כדי.
רק יצויין שח"ו להעלות על הדעת שצער הפרישה עבר בשקט, אלא שעזרנו מנהל הפורום בהתקנת התקשורת הפרטית, ובה מתנהלים העניינים האישיים.
ועוד שאין מקום כ"כ לזעקה כאשר פת בסלו אחר שבועיים (כדב"ש דכתובות סא:).
ועוד שודאי שיש שנאלמו כי לא ירדו לעומק כוונתו באותה פרישה של פרישות.
אבל חס מהעלות על הדעת כל פרישה או צימצום קבוע של כל זקן והיא היא כבודו, שתמעט מאור התורה של חבורתא קדישא, הן ישירות, והן משום אותם המיעוטים והפרישות שייגרמו. ומצווה גוררת מצווה, וכל דבר תורה מביא לגרמא דגרמא עד אין סוף.
והן אמת שתקנה גדולה יש בסתימת חורי הרשת, אלא שכל כך ראוי להותיר ולו רק סדק צר למקום אורה זו תורה, להידבק במידתו של המציץ מן החרכים. ויהא זה צוהר התיבה שבתוך מי המבול.","125","","4362","True","True","False","","127","95.86.90.20","0","19257","מדות|לד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);