var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=1927;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","63"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","41"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","38")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("1927","0","בית המנוגע... כראב"ש - לא מובן לי מדוע?","24/04/10 21:26","י אייר","תש"ע","21:26","שאינו יודע לשאול","בגמרא נאמר:
כמאן אזלא הא דתניא בית המנוגע לא היה ולא עתיד להיות ולמה נכתב דרוש וקבל שכר כמאן כר' אלעזר בר' שמעון דתנן ר' אלעזר ברבי שמעון אומר לעולם אין הבית טמא עד שיראה כשתי גריסין על שתי אבנים בשתי כתלים בקרן זוית ארכו כשני גריסין ורחבו כגריס

למה? וכי לא אפשרי שמה שאמר ר' אלעזר ברבי שמעון יתרחש??","48","","5139","True","True","False","","1009","192.118.11.112","0","0","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("1939","1927","גם אבעיותיו של ר' ירמיה יתכנו עקרונית","26/04/10 00:45","יב אייר","תש"ע","00:45","דוד כוכב","ואף על פי כן 'על דא אפקוהו לרבי ירמיה מבי מדרשא'.

והחישובים מורים, כזכורני, שהסתברות של פחות מאחד לעשר בחזקת חמישים לא תתכן במציאות.","125","","5137","True","True","False","","117","95.86.72.175","0","1927","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("1941","1939","דומני שכוונת השואל","26/04/10 10:03","יב אייר","תש"ע","10:03","בבא רגל","היא שנגע בבית זה לא דבר טבעי ומציאותי,
אלא "אות" משמים (ולכן הנתון ההסתברותי לא משנה).

ואם-כן - אז מדוע זה נדיר? הרי כל הנגע זה דבר לא טבעי, ולכן מה 'הבעיה' של הקב"ה שהנגע יהיה מונח כך או כך על קירות הבית?","51","","5137","True","True","False","","166","192.118.11.112","0","1927","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("1944","1941","נגע הוא "אות" משמים, אך לא נס.","26/04/10 11:37","יב אייר","תש"ע","11:37","דוד כוכב","וכגון שאמרו במסכת פאה ח משנה ט
"וכל דיין שלוקח שוחד ומטה את הדין אינו מת מן הזקנה עד שעיניו כהות, שנאמר (שמות כג) ושוחד לא תקח כי השוחד יעור פקחים וגו' ".

ואם נראה שופט שאירע לו כן, האם נגדיר זאת כנס?
אמנם זהו נס במידה מסויימת. אך אם נבדוק את מחלת העינים שלקה בה, האם התפשטותה תהיה שונה מטבעה שבאדם אחר?
וכך הוא בנגעים.

וראה ברמב"ן במדבר יא, כב על הפסוק הֲצֹאן וּבָקָר יִשָּׁחֵט לָהֶם, וברבינו בחיי שם פסוק כא, שאין ניסים קורים כדבר שבשגרה.","125","","5137","True","True","False","","116","95.86.72.175","0","1927","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("1947","1944","עדיין צריך ביאור","26/04/10 17:20","יב אייר","תש"ע","17:20","משיב מאורות דף היומי","אבל גם הרמב"ם וגם הרמב"ן אומרים לגבי נגעי בגדים ובתים שזה נס גמור:

א. רמב"ם הלכות טומאת צרעת פרק טז
ושינוי עין הבגדים או הבתים קרוי צרעת, וזה השינוי האמור בבגדים ובבתים שקראתו תורה צרעת בשותפות השם אינו ממנהגו של עולם אלא אות ופלא היה בישראל כדי להזהירן מלשון הרע,

ב. רמב"ן ויקרא פרק יג פסוק מז'
והבגד כי יהיה בו נגע צרעת - זה איננו בטבע כלל ולא הווה בעולם, וכן נגעי הבתים, אבל בהיות ישראל שלמים לה' יהיה רוח השם עליהם תמיד להעמיד גופם ובגדיהם ובתיהם במראה טוב, וכאשר יקרה באחד מהם חטא ועון יתהוה כיעור בבשרו או בבגדו או בביתו, להראות כי השם סר מעליו.

ולפ"ז חוזרת ונשאלת שאלת שאינו יודע לשאול ובבא רגל ביתר שאת וביתר עוז: אם הקב"ה רוצה לשלוח נגעי בתים על אדם פלוני, אין אצלו ית' כל מניעה לשלוח לו נגע כשיטת ראבר"ש.","142","","5137","True","True","False","","263","82.166.18.134","0","1927","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("1950","1947","גם לראב"ש, קיים 'אות' ואזהרה בנגע פשוט","26/04/10 21:38","יב אייר","תש"ע","21:38","דוד כוכב","לכן אין צורך בנגע שדינו נתיצת הבית.

גם השליו היה נס גדול, וירד לישראל בדיוק בשעה שנצרכו לו.
למרות זאת הקשה משה: הֲצֹאן וּבָקָר יִשָּׁחֵט לָהֶם?! כי ידע שאפילו בדור המדבר הניסי, לא ראוי ולא צפוי נס מופלא גמור.
וכותב רבינו בחיי:
"והשיבו הקדוש ברוך הוא: "הֲיַד ה' תִּקְצָר", לתת להם שאלתם ולהספיקם בשר אפילו בדרך הטבע והמקרה ושלא בדרך הנס כלל".
כלומר שגם נס זה, שאינו פחוּת מנס הנגעים, נעשה ונראה כבדרכי הטבע וחוקיו.

תדע,
שהנגעים לא הופיעו פתאום כבמטה קסם, ולא נעלמו פתאום, אלא התפתחו בטבעיות:
לֹא פָשָׂה הַנֶּגַע, וְנִרְאָה שֵׁנִית אֶל הַכֹּהֵן: וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה פָּשְׂתָה הַמִּסְפַּחַת בָּעוֹר, וְאִם פָּשֹׂה יִפְשֶׂה הַנֶּתֶק בָּעוֹר אַחֲרֵי טָהֳרָתוֹ, וְאִם בֹּא יָבֹא הַכֹּהֵן וְרָאָה וְהִנֵּה לֹא פָשָׂה הַנֶּגַע בַּבַּיִת.
לכן גם נראו ככתמים טבעיים, בדומה למיני עובש שלנו.","125","","5137","True","True","False","","97","95.86.72.175","0","1927","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("1952","1950","ועדיין","27/04/10 07:40","יג אייר","תש"ע","07:40","משיב מאורות דף היומי","...לא הבנתי איך אתה עונה לשאלה.
למרות שנכון שלגבי אות ואזהרה די בנגע פשוט ואין צורך בנגע שדינו נתיצת הבית, עדיין היד ד' תקצר לשלוח נגע כראבר"ש בצורה של כתמים טבעיים, ובדרך הטבע וחוקיו, המחייב לנתוץ את הבית?

אז למה לא היה ולא עתיד להיות?","142","","5136","True","True","False","","204","85.130.130.141","0","1927","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("1953","1952","הסיבה","27/04/10 09:58","יג אייר","תש"ע","09:58","דוד כוכב","דרך הטבע וחוקיו שהארועים יתרחשו תוך הסתברות אקראית, ולא באופן שניכר בחוש שנעשו ביד מכוונת - "בשתי כתלים, בקרן זוית, ארכו כשני גריסין ורחבו כגריס".
אם יעשו סטטיסטיקה של מיקומי הנגעים אמורה להתגלות עקומת ה'פעמון' הידועה.

לכן לדברי רבינו בחיי שהשליו היה 'בדרך הטבע והמקרה ושלא בדרך הנס כלל', העופות ניראו ככל להקה אקראית, ולא היו כולם בעלי גודל וצורה אחידה, או חריגה.","125","","5136","True","True","False","","140","95.86.96.171","0","1927","סנהדרין|עא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);