var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20164;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20164","0","יוצא דופן בקדשים","04/07/12 11:53","יד תמוז","תשע"ב","11:53","מתפעל",""ומודה רבי שמעון בקדשים שאינו קדוש. מאי טעמא? גמר לידה לידה מבכור, מה התם פטר רחם אף כאן פטר רחם. ולגמר לידה לידה מאדם, מה התם יוצא דופן אף כאן יוצא דופן? מסתברא מבכור הוה ליה למילף שכן: אמו מאמו, אדרבה מאדם הוה ליה למילף שכן פשוט מפשוט? אלא מבכור הוה ליה למילף שכן: אם, בהמת קדשים, פגול, נותר, וטמא. אדרבה מאדם הוה ליה למילף שכן: פשוט, זכר, קדוש, במתנה. הנך נפישן".

כמה הערות:


א: בקדשים שאינו קדוש, יש 2 אפשרויות, או שלוקחים יוצא דופן חולין ומקדישים אותו בפה, או שנולד יוצא דופן לקרבן. האם הדין הזה שמודה בו ר"ש שלא נהיה קדושת הגוף נכון לב' האפשרויות או רק כשמקדישים חולין יוצא דופן?

ב: רש"י הביא: "אמו מאמו. בבכור כתיב (שמות כב) שבעת ימים יהיה עם אמו ובקדשים כתיב (ויקרא כב) והיה שבעת ימים תחת אמו".
לכאורה היה גם אפשר ללמוד 'שבעת ימים' מ'שבעת ימים' שיש בב' המקומות.

ג: לגבי הסברא ללמוד מבכור כי יש שם דינים שווים ולמשל פיגול נותר וטמא, קצת קשה מיניה וביה כי הדין שאנחנו כאן לומדים הוא שאם לקחת בהמה יוצאת דופן וניסית להקדיש אותה, היא לא נהיית קדושה בקדושת הגוף וא"כ ממילא באמת אין לה אפשרות להיות פיגול נותר וטמא וכיצד אמרינן שזה שווה לבכור לענין זה?","148","","4317","True","True","False","","1120","212.29.198.117","0","0","נידה|מ ע"א",""),new Message("20166","20164","עכשיו שלמדתי את דף מ"א","04/07/12 15:54","יד תמוז","תשע"ב","15:54","מתפעל","ראיתי ששאלה א' נפתרת שם בגמרא, יש פסוק מיוחד גם על וולדות קדשים.

זאת שאלה שהתשובה עליה היא: 'קוק וויטער' , עיין בהמשך.","148","","4317","True","True","False","","187","212.29.198.117","0","20164","נידה|מ ע"א",""),new Message("20171","20164","כמה תגובות וחידוש אחד","05/07/12 01:19","טו תמוז","תשע"ב","01:19","לומד","ב. כל קושייתך היא דווקא לדעת הרמב"ן שלמד שאמו אמו אין זו גזירה שווה אלא רק דמיון, ואם כן נכונה קושייתך שהיה אפשר למצוא דמיון אחר. אבל לפי דברי תוס' שאמו אמו היא גזירה שווה, אין מקום לקושיא זו, שהרי אין אדם דן גז"ש מעצמו
ג. הכוונה שנלמד מכללות דיני קדשים ששיך בהם פיגול נותר וטמא

ועוד חידוש אחד

ראיתי בדבריך בנתינת הפסיקים, שלמדת שבהמת קדשים זה דבר אחד שבו דומה בכור לקדשים ששניהם בהמת קדשים, אבל מדברי הריטב"א יש לי ראיה מוכחת שהם שני דברים נפרדים א. שהדמיון ששניהם בהמות. ב. ודמיון נוסף ששניהם קדשים
שהריטב"א כתב שמי שסבר ללמוד בכור מאדם יסבור שפיגול נותר וטמא נחשבים לדבר אחד. והוסיף הריטב"א "כיון דכן אמרינן אדרבה משום דסברא הוא למילף מאדם דרבייה קרא בהדיא". ואם נאמר שבהמת קדשים אף הוא דבר אחד מדוע היה צריך הריטב"א להאריך בלשונו ולבאר שיש סברא ללמוד מאדם, הרי כיון שפיגול נותר וטמא זה אחד, ובהמת קדשים זה אחד ואמו זה אחד, נמצא שיש שלש דמיונות לבכור, וארבע לאדם, ובלאו טעמא שאדם מאדם עדיף ללמוד, יש ללמוד מאדם בגלל שהדמיון בו מרובה. אלא בהכרח שבהמת וקדשים הם שני דברים והדמיון לאדם ולבכור שווה במנינו, הוסיף הריטב"א סברא שעדיף ללמוד מאדם.","193","","4316","True","True","False","","95","94.230.94.122","0","20164","נידה|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);