var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20799;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20799","0","שאלה על המשנה הראשונה בש"ס!","01/08/12 10:54","יג אב","תשע"ב","10:54","שאינו יודע לשאול","מעשה ובאו בניו מבית המשתה אמרו לו לא קרינו את שמע
אמר להם אם לא עלה עמוד השחר חייבין אתם לקרות
ולא זו בלבד אמרו אלא כל מה שאמרו חכמים עד חצות מצותן עד שיעלה עמוד השחר
הקטר חלבים ואברים מצותן עד שיעלה עמוד השחר
וכל הנאכלים ליום אחד מצותן עד שיעלה עמוד השחר
א''כ למה אמרו חכמים עד חצות כדי להרחיק אדם מן העבירה:


רש"י ד"ה כדי:
... והקטר חלבים דקתני הכא לא אמרו בו חכמים עד חצות כלל ולא נקט להו הכא אלא להודיע שכל דבר הנוהג בלילה כשר כל הלילה. והכי נמי תנן בפרק שני דמגילה (דף כ:) כל הלילה כשר לקצירת העומר ולהקטר חלבים ואברים:

מדוע המשנה נקטה כדוגמא דוקא את "הקטר חלבים ואברים" ו"כל הנאכלים ליום אחד", ולא נקטה גם את "קצירת העומר" המופיע במשנה במגילה לפני "הקטר חלבים ואברים"?","48","","4294","True","True","False","","842","84.228.197.17","0","0","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20800","20799","יודע לשאול","01/08/12 11:12","יג אב","תשע"ב","11:12","כדי","בשיטמ"ק תירץ שקצירת העומר יכולה להיות לכתחילה עד עמוד השחר, משא"כ הקטר חלבים ואיברים שלכתחילה הוא עד חצות, ואע"פ שלא נזכר דין זה במקום אחר, השמיענו אותו התנא כאן.","249","","4294","True","True","False","","178","109.65.227.208","0","20799","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20805","20799","לשיטת הרמב"ם לא קשה","01/08/12 13:17","יג אב","תשע"ב","13:17","הראל","שהרי לדעתו אף הקטר חלבים ואברים זה עד חצות.

ונדחקו המפרשים (תיו"ט, מלאכת שלמה) למצוא את המקור לדבריו.","46","","4294","True","True","False","","293","84.228.197.17","0","20799","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20811","20799","נקיטת הדוגמא של הקטר חלבים וכו'","01/08/12 14:25","יג אב","תשע"ב","14:25","אלף בית רשי","אפשרות נוספת להסבר: בקוצר האומר.
בראשית נסכם שיש סוגים שונים של מצוות הקשורות בלילה
1 מצוות המוטלות על האדם הישראלי ללא הנאת גופו
2 מצוות המוטלות על האדם בהנאת גופו כאכילת קדשים
3 מצוות המוטלות על כהנים או בי"ד

יש מקום להניח שבמצוות אכילה יש יותר סבירות להניח שעלולים להיגרר מעבר לזמן אף לכהנים שכהנים זריזים הם , משא"כ עבודות בית המקדש ודומיהם כולל קצירת העומר הרי שהן בי"ד, והן כהנים שזריזים הם בוודאי יספיקו לקיים את המצוה בזמן ועוד בתחילת הלילה, וע"כ לה היו צריכים לזרזם בהקטר חלבים , ובכוונה העדיף התנא לינקוט את זה כדוגמא ולא לייזיל כי רוכלא עם דוגמאות נוספות כי במצוה זו יש אפקט מסויים שכולל גם רובד של "אכילה" למזבח והיא כוללת את הניגוד שמותרת כל הלילה - כנגד מצוות 1 ו- 2","278","","4294","True","True","False","","212","174.91.195.22","0","20799","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20804","20800","י"ל הטעם","01/08/12 13:03","יג אב","תשע"ב","13:03","דוד כוכב","הלשון: "כדי להרחיק את האדם מן העבירה" - מה שאין כן דבר הנתון לבית דין, שאין כל כך צורך להרחיק אותם מן העבירה. שאפילו על עדים אמרו במסכת פסחים דף יב ע"ב: "עדות - מסורה לזריזים". וכעין שאמרו במסכת חולין דף קכג ע"ב: "כהנים זריזים הן".
וכן יכולים בי"ד לקדש את החודש בזמן בין השמשות דרבנן, עד שייראו שני כוכבים, ברמב"ם הלכות קידוש החודש ב הלכה ט:
"ראוהו בית דין עצמן בסוף יום תשעה ועשרים, אם עדיין לא יצא כוכב בליל שלשים, בית דין אומרים מקודש מקודש שעדיין יום הוא, ואם ראוהו בליל שלשים אחר שיצאו שני כוכבים, למחר מושיבין שני דיינין אצל אחד מהם ויעידו הם השנים בפני השלשה ויקדשוהו השלשה".","125","","4294","True","True","False","","160","95.86.80.51","0","20799","ברכות|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);