var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20851;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20851","0","שטיבלך בחתונה","03/08/12 01:25","טו אב","תשע"ב","01:25","דוד כוכב","מגיעים לחתונה לשטיבלך או לשמח?

על כך כאן.","125","","4291","True","True","False","","653","212.76.122.165","0","0","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20856","20851","נידון זה תלוי במחלוקת ראשונים בדף ט","03/08/12 01:46","טו אב","תשע"ב","01:46","לומד","רש"י כתב שם שבני רבן גמליאל היו אנוסים ואפשר לומר כמו שהערתם
אמנם הראשונים הרא|"ש והרשב"א שם חולקים שהם לא היו אנוסים וראה בבית יוסף סי' צט שכתב שהיה זה משתה הרשות והשכרות בו אינה נחשבת לאונס, וראה עוד בפירוש המשניות לרמב"ם שבגירסא הישנה כתב שהם השתכרו בבית משתה היין, ואילו בגירסא החדשה תרגם "מסבת משתה יין" ולשון זה ודאי משמע שהיתה זו מסיבת רשות","193","","4291","True","True","False","","267","31.210.191.131","0","20851","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20873","20856","תודה","03/08/12 10:59","טו אב","תשע"ב","10:59","דוד כוכב","לשון הרא"ש מסכת ברכות פרק א סימן ט:
"ובניו של ר"ג לא היו אנוסים אלא נמשך לבם אחר המשתה".
נראה לפרש דבריו שהתיר להם ר"ג רק עד עלות השחר, כי אילו היו נשארים במשתה עד אז היה זה יתר מהנצרך. ופשט לשון המשנה "ובאו בניו מבית המשתה" ששאלו מיד כשבאו ולא היו שיכורים כלל, דלא כההוא זוגא דרבנן דאשתכור בהלולא דבריה דרבי יהושע בן לוי (מסכת ברכות דף ט ע"א) שמשום כך היו אנוסים. גם הוזכרה להדיא שיכרותם משא"כ במשנה.
תדע, דאי אפשר לפרש שלראשונים משתה ר"ג היה של רשות, דכיון שאינו מפורש בגמרא מניין להם הא? ק"ו ממה שאמרו במסכתות עירובין דף צב ע"א ויבמות דף מג ע"א: "רבי לא שנאה, רבי חייא מנין לו".

ובפירוש המשנה לרמב"ם (קאפח): "בית המשתה, מסבת משתה יין". פירש מהו משתה - מלשון משתה יין. ולא נחית לבאר אם השתכרו ואם היה של מצוה או רשות.
גם בתרגום הישן הלשון: "מעשה שבאו בניו מבית המשתה וכו' - בית המשתה, בית משתה היין". לא הזכיר שהשתכרו.

ברשב"א לא מצאתי, גם לא במקום המצויין בב"י שם.","125","","4291","True","True","False","","195","212.76.122.165","0","20851","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20877","20856","האם לא ללמדנו ?","03/08/12 11:28","טו אב","תשע"ב","11:28","עלי","האם לא ללמדנו שרבן גמליאל נשאר ער והמתין לבניו וידע שעלולים הם לשוב הביתה בלי לקרא את שמע, או שמא פשוט נשאר ער כי למד גם בלילות כל או רוב הלילה, ובמטרה לזרזם, שהרי אינו סביר שלא ידעו את ההלכה קודם לדברי אביהם !
ובאמת היה אפשר ללמד שפעם אחת הגיעו הבנים לאחר חצות ואמר להם את ההלכה, ומה זה משנה שהיו בבית המשתה, אא"כ בגלל זה התעכבו וחשבו שייפטרו.","209","","4291","True","True","False","","241","194.114.146.227","0","20851","ברכות|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);