var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=20866;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("20866","0","קריאת שמע לאחר חצות הלילה?","03/08/12 08:53","טו אב","תשע"ב","08:53","maruvka","לכאורה יש חיוב דרבנן לומר קריאת שמע לפני חצות. מדוע אם כן לא ראינו את העולם מקפיד על כך?","93","","4290","True","True","False","","569","68.173.94.207","0","0","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20872","20866","לא ראינו אינה ראיה ,","03/08/12 10:02","טו אב","תשע"ב","10:02","אלף בית רשי","אני מכיר הרבה שמקפידים על כך כי זו ההלכה","278","","4290","True","True","False","","175","70.52.25.102","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20895","20872","גם נטילת לולב בחול המועד היא דרבנן.","03/08/12 22:53","טו אב","תשע"ב","22:53","maruvka","וגם אתה מכיר הרבה שלא מקפידים על הדין של קריאת שמע לפני חצות, אך בודדים או קלי דעת בלבד לא נוטלים לולב בחול המועד.

[נכתב בגולה הדוויה]","93","","4290","True","True","False","","225","68.173.94.207","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20896","20895","אינו דומה מצוה מעשית למצוה שתלויה בזמן","03/08/12 23:35","טו אב","תשע"ב","23:35","אלף בית רשי","","278","","4290","False","True","False","","223","70.52.25.102","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20922","20895","בשטיבלך זופניק המפורסם","05/08/12 00:25","יז אב","תשע"ב","00:25","דוד כוכב","בגבעת שאול, לא מרשים לקיים מניינים אחר חצות.","125","","4288","True","True","False","","160","95.86.116.250","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20946","20922","יש מקום נרחב למקילים.","05/08/12 05:45","יז אב","תשע"ב","05:45","maruvka","בשבת עיינתי מעט בסוגיא.

הפסיקה היא כרשב"ג, וישנה מחלוקות ראשונים מה סובר רשב"ג, האם הוא סובר שיש גזירת חכמים לא לקרוא קריאת שמע אחרי חצות(רמב"ם ועוד) או שכלל אין גזירה והוא רק הסביר את סברת חכמים (רשב"א ועוד).
השו"ע פוסק כדיעה הראשונה, אולם השאג"א פוסק כרשב"א, ומאריך להקשות על השיטה הראשונה. הביה"ל מיישב את קושיותיו, אך גם הוא אומר שבשעת הדחק, כגון מי שמוסר שיעור תורה לרבים, ניתן לקרוא קריאת שמע אחרי חצות.

ונראה שהמנהג הרווח (למעט בזונפיק, אם כי גם שם נראה שהיה בעצם נסיון להאבק במנהג) הוא לנהוג כשאג"א.","93","","4288","True","True","False","","130","68.173.94.207","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20947","20946","כפי שאמרת","05/08/12 07:35","יז אב","תשע"ב","07:35","דוד כוכב","רק בדיעבד, ושעת הדחק נחשב לדיעבד.","125","","4288","True","True","False","","121","95.86.116.250","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20950","20947","לא, אני אומר גם לא בדיעבד","05/08/12 07:38","יז אב","תשע"ב","07:38","maruvka","לפי השאג"א כל הענין להקדים הוא זיריזין מקדימין למצוות ואין שום יחוד ללפני חצות לעומת לאחר חצות","93","","4288","True","True","False","","268","68.173.94.207","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20951","20950","ואיך פסק הביה"ל?","05/08/12 07:52","יז אב","תשע"ב","07:52","דוד כוכב","","125","","4288","False","True","False","","212","95.86.116.250","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20971","20951","גם אחרי פסק הביה"ל","05/08/12 13:01","יז אב","תשע"ב","13:01","השכל הישר","גם אחרי פסקו של הביאור הלכה, עדיין מנהג זופניק צ"ע.
הרי כל הסוגיא כאן דנה רק בזמן ק"ש ולא בזמן תפילה, ובשחרית ראינו שנהגו לקרוא קר"ש בזמנה ולהתפלל אח"כ (ואני מניח שלא אוסרים בזופניק להתפלל שחרית אחר זמן קר"ש). וא"כ לכאורה אין סיבה שלא יתפללו מעריב אחרי חצות וכל א' יקרא ק"ש לפני כן.
והאמת היא שראיתי גם במקומות אחרים שגם הם עשו מעשה ואסרו להתפלל ערבית לאחר חצות הלילה.
ואולי היא הנותנת, דבשחרית ברור לכל אדם שיש סוף זמן קר"ש והוא כתוב בצורה מפורשת בכל לוח, ולכן גם אם מתפללים אחרי סזק"ש ידוע שהמתפללים קראו כבר קודם. משא"כ בקר"ש דערבית הדין הזה לא ידוע (כפי שלא היה ידוע לפותח השרשור) ולכן אם יהיו מניינים מאוחרים יכשלו בזה.","292","","4288","True","True","False","","148","79.183.155.121","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20978","20971","אכן העלת נקודה מעניינת","05/08/12 14:40","יז אב","תשע"ב","14:40","maruvka","הדין היה ידוע לפותח השירשור, מאז היה עולל רך בשנים, אלא שתמיד תמה על מנהג העולם. ניצלתי את ההזדמנות שנקרתה לרגלי כדי לברר נקודה זאת.

לגבי פסקו של הביה"ל. אם לגבי השו"ע והרמ"א אומרים שלא נתקבל פסקם כשהמנהג הפוך (לדוגמא עיין בתשובה של האג"מ לגבי אכילה בבית הכנסת), אני לא רואה שום צורך לומר משהו אחר לגבי הביה"ל. לכן לענ"ד הפסיקה היא בהחלט כשיטות שאומרות שאין איסור לקרוא קריאת שמע אחרי חצות.","93","","4288","True","True","False","","94","68.173.94.207","0","20866","ברכות|ב ע"א",""),new Message("20984","20971","נחלקו אחרונים בהצעה שלך.","05/08/12 17:16","יז אב","תשע"ב","17:16","maruvka","עיין בפסקי תשובות שמביא דעות בשאלה האם גם על תפילת ערבית יש דין של להתפלל לפני חצות.
קצות השלחן ודעימיה מתירים, ערוך השלחן ודעימיה אוסרים (וכן מדייקים מהמשנ"ב).","93","","4288","True","True","False","","110","68.173.94.207","0","20866","ברכות|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);