var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2099;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","48"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","32"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","22")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2099","0","מדוע הצורך לנקוט "טבול יום ששימש"?","06/05/10 12:47","כב אייר","תש"ע","12:47","שיננא","גמרא:
"גופא ואלו שבמיתה האוכל את הטבל וכהן טמא שאכל תרומה טהורה וזר שאכל את התרומה וזר ששימש וטמא ששימש וטבול יום ששימש ומחוסר בגדים ומחוסר כפרה ושלא רחץ ידים ורגלים ושתויי יין ופרועי ראש".

וקשה - שהרי מקובלנו (לדוג': מנחות כז:) שאף מחוסר כיפורים שנכנס לעזרה במזיד חייב כרת, אז פשיטא שטבול יום במיתה?","146","","5124","True","True","False","","924","84.228.64.158","0","0","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2104","2099","מדובר בטבול יום שאינו מחוסר כיפורים","06/05/10 17:48","כב אייר","תש"ע","17:48","משיב מאורות דף היומי","ברש"י זבחים טו' ב' ד"ה טבול יום ישנה תשובה על שאלתך:

מדובר בטבול יום דשרץ ודמת ודשאר טומאות שלא הוצרכו לקרבן.","142","","5124","True","True","False","","184","82.166.18.134","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2116","2099","ב"מצפה איתן"","06/05/10 22:59","כב אייר","תש"ע","22:59","הראל","הביא בדיוק קושיה זו,
ותירץ כמה תירוצים בשם הראב"ד (אלא שלא מצאתי את הראב"ד שציין אליו):
(1) בבמה
(2) דעשה ביתד ארוכה לצינורא והפך באיברים מבחוץ
(3) דנכנס דרך גגות דאינו חייב ע הכניסה כשלא שהה בפנים
(4) כששגג על הכניסה","46","","5124","True","True","False","","198","84.228.64.158","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2106","2104","אבל הקושיה עדיין קיימת","06/05/10 18:29","כב אייר","תש"ע","18:29","שיננא","דינו של טבול יום חמור יותר ממחוסר כיפורים.

ראה לדוגמא -
נגעים פרק יד משנה ג:
טבול יום אוכל במעשר העריב שמשו אוכל בתרומה הביא כפרתו אוכל בקדשים

ולכן, אם מחוסר כיפורים שנכנס לעזרה במזיד חייב כרת, אז פשיטא שטבול יום שנכנס לעזרה יהיה במיתה, ולמה צריך להשמיע לנו כאן לגבי טבול יום ששימש, והרי אין שימוש בלא כניסה?

כמו כן, קשה מדוע נקט כאן לגבי מחוסר כיפורים ששימש, והרי כאמור מהרגע שרק נכנס לעזרה - חייב כרת?","146","","5124","True","True","False","","193","84.228.64.158","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2108","2106","[ללא נושא]","06/05/10 18:35","כב אייר","תש"ע","18:35","משיב מאורות דף היומי","לגבי השאלה השנייה שמשעת כניסה כבר חייב, י"ל שנכנס בשוגג ועבד במזיד, ואז חייב רק על עבודה, או שעבד עבודה ע"י החזקת מקל ארוך מבחוץ לעזרה.

לגבי השאלה הראשונה, סליחה, אבל עדיין לא תפסתי.
כל מה שאתה מוכיח הוא נכון לגבי טבול שהוא גם מחוסר כיפורים, שהוא יותר חמור ממחוסר כיפורים לבד, אבל טבול יום שאינו מחוסר כיפורים כלל, מי אמר שהוא יותר חמור ממחוסר כיפורים?","142","","5124","True","True","False","","190","82.166.18.134","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2110","2108","[ללא נושא]","06/05/10 18:41","כב אייר","תש"ע","18:41","שיננא","התשובה שענית בתחילת דבריך - מצויינת. ישר כח!

לגבי מה שעדיין לא תפסת:
באופן כללי, ברור/ידוע לי שטבול יום חמור יותר ממחוסר כיפורים [גם טבול יום שלא אמור להביא קרבן למחרת].

כך גם משמע לי מפשט המשנה בנגעים שציטטתי לעיל: מחוסר כיפורים וכן מי שטרם העריב שמשו אסורים במעשר, ואילו טבול יום (גם אם אינו צריך להביא מחר קרבן) - מותר במעשר.","146","","5124","True","True","False","","189","84.228.64.158","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2112","2110","הצעת ביאור","06/05/10 18:48","כב אייר","תש"ע","18:48","משיב מאורות דף היומי","בהתחלה שאלת שאם הוא טבול יום הוא בהכרח גם מחוסר כיפורים, ואם כן למה לחזור פעמיים על אותו ציור, ועל זה באה התשובה של רש"י שיש טבול שאינו מחוסר כיפורים.

ועל זה אתה שואל מחדש: בשביל מה המשנה כתובת את שניהם, הרי אם מחוסר כיפורים כ"ש טבול יום. השאלה היא כבר הופכת להיות שאלה של ניסוח ולא של תוכן, בוממילא בעלת משקל שונה לגמרי.

קיימות הרבה אפשרויות: אולי "זו ואין צריך לומר זו", אולי "מילתא דאתי בק"ו טרח וכתב לה תנא"...","142","","5124","True","True","False","","192","82.166.18.134","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2119","2116","הראב"ד בהשגות על הרמב"ם","06/05/10 23:18","כב אייר","תש"ע","23:18","משיב מאורות דף היומי","רמב"ם הלכות ביאת המקדש פרק ד הלכה ד

וכן טמא שטבל ועבד קודם שיעריב שמשו עבודתו פסולה וחייב מיתה בידי שמים שנאמר ולא יחללו שם אלהיהם, מפי השמועה למדו שזו אזהרה לטבול יום שעבד שעדיין טמא הוא שנאמר ובא השמש וטהר מכלל שעדיין לא טהר, אבל מחוסר כיפורים שעבד אע"פ שעבודתו פסולה וחילל ה"ז פטור.

+/השגת הראב"ד/ וחייב מיתה בידי שמים. א"א כיון שטבול יום שנכנס למקדש בכרת היכי משכחת לה טבול יום ששימש במיתה והא איכא נמי כרת בשביל ביאת מקדש ואיני מוצא אותו אלא בבמה אי נמי שעשה בית יד ארוכה לצינורא והיפך באיברים מבחוץ.","142","","5124","True","True","False","","197","85.130.130.141","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2120","2119","תודה","06/05/10 23:23","כב אייר","תש"ע","23:23","הראל","אצלי במצפה איתן כתב פרק ה (וכן בעין משפט נר מצוה שאצלי לא ברור מה מודפס),
ולכן טעות דפוס זו הטעתה אותי...","46","","5124","True","True","False","","195","84.228.64.158","0","2099","סנהדרין|פג ע"א",""),new Message("2121","2120","איך מגיעים לכזה ראב"ד?","06/05/10 23:33","כב אייר","תש"ע","23:33","משיב מאורות דף היומי","פשוט מצאתי את זה בביאורי הדף שבש"ס לובלין, כי אני לא יודע את הראב"ד בעל פה.","142","","5124","True","True","False","","205","85.130.130.141","0","2099","סנהדרין|פג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);