var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21026;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21026","0","בענין "אל תקרי תלמדנו אלא תלמדנו"","06/08/12 08:08","יח אב","תשע"ב","08:08","הראל","... אלא מה ת''ל ומתורתך תלמדנו?
אל תקרי תלמדנו אלא תלמדנו - דבר זה מתורתך תלמדנו ק''ו משן ועין מה שן ועין שהן אחד מאבריו של אדם עבד יוצא בהן לחרות יסורין שממרקין כל גופו של אדם על אחת כמה וכמה.

בחכמת שלמה כתב:
ונ"ל יותר לגרוס אל תקרי תלמדנו אלא למדתנו.

ואילו בדפוסי הגמרא, במסורת הש"ס מובא בשם החכמת מנוח:
ר"ל הדלי"ת בסגול אלא בצירי (ח"מ)

ומבואר בחכמת מנוח שכתב (לאחר הבאת דברי החכמת שלמה):
הד' בצירי והנו"ן רפי למדבר בעדם לרבים כלומר תלמד לנו
אבל תלמדנו בדגש נסתר ליחיד
ודוק היטב","46","","4282","True","True","False","","1459","84.229.162.13","0","0","ברכות|ה ע"א",""),new Message("21042","21026","עיין עוד","06/08/12 10:51","יח אב","תשע"ב","10:51","כדי","בתוס' ערכין (טו:). וע"ש בהגהות החת"ס שהביא את דברי האב"ע בפרשת שמות: כל ממנו בספרי אנשי מזרח סימן לרבים הנו"ן רפה כמשפט להפריש בינו, ובין, ממנו פנה (זכרי' י, ד), שהוא סימן לשון יחיד שאיננו נמצא בפני המדבר (נסתר), שהוא דגוש כמשפט. וכל ספרי מערב שניהן דגושין בין שהוא סימן לשון יחיד, ובין שהוא סימן לשון רבים. ע"כ.
וע"ע בח"א למהרש"א בגיטין (נו:) ובמ"ש שם הרש"ש בחדושיו.","249","","4282","True","True","False","","210","109.65.217.15","0","21026","ברכות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);