var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21056;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21056","0","הסיפור לא מובן לי!","06/08/12 13:04","יח אב","תשע"ב","13:04","שיננא","רבי אליעזר חלש על לגביה רבי יוחנן חזא דהוה קא גני בבית אפל גלייה לדרעיה ונפל נהורא חזייה דהוה קא בכי ר' אליעזר א''ל אמאי קא בכית אי משום תורה דלא אפשת שנינו אחד המרבה ואחד הממעיט ובלבד שיכוין לבו לשמים ואי משום מזוני לא כל אדם זוכה לשתי שלחנות ואי משום בני דין גרמא דעשיראה ביר א''ל להאי שופרא דבלי בעפרא קא בכינא א''ל על דא ודאי קא בכית ובכו תרוייהו אדהכי והכי א''ל חביבין עליך יסורין א''ל לא הן ולא שכרן א''ל הב לי ידך יהב ליה ידיה ואוקמיה

1. מדוע הבכי (ומדוע זה מוצדק) על "האי שופרא דבלי בעפרא קא בכינא"?
2. לכאורה - הכוונה לשופרא של ר' יוחנן, אז מדוע כעת שר' אלעזר הוא החולה, הוא נזכר לבכות על ר' יוחנן דוקא?","146","","4287","True","True","False","","3728","84.228.87.55","0","0","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("21058","21056","בנוגע ל-2","06/08/12 13:32","יח אב","תשע"ב","13:32","השכל הישר","בפשטות, יופיו של ר' יוחנן נגלה לו רק עתה, כשגילה את זרועו ונפל אורה.","292","","4287","True","True","False","","341","79.177.150.58","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("21060","21056","תשובה","06/08/12 14:58","יח אב","תשע"ב","14:58","בתר ממוצע","מובא בשם המהרש"א כי ר' יוחנן היה משיירי ירושלים וברגע שהם ראו את היפי שנעלם, נזכרו בחורבן ירושלים ובכו על כך (למרות שחי שנים רבות אחרי החורבן)
כמו כן נזכר בהריגת הצדיקים וכמובא שהיו ילדי ירושלים יפים "מפז".","138","","4287","True","True","False","","366","193.27.93.1","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("21073","21056","נראה","06/08/12 17:13","יח אב","תשע"ב","17:13","כדי","לא בכה על היופי כשלעצמו אלא על היצירה המושלמת של חכמה ויופי גם יחד, שהיא שלימות גם בפן הגשמי וגם בזה הרוחני. אלא שהצד הרוחני היה יותר ידוע וניכר עד עת שגילה ר' יוחנן את זרועו ואז נחשפה גם ההרמוניה בין שניהם. וכמו שאמר לה ר' יהודה למטרוניתא בנדרים (מט:) "חכמת אדם תאיר פניו", שהיופי החיצוני עשוי במקרים רבים להעיד גם על היופי הפנימי, וזוהי תפארת השלימות כאשר שניהם הולכים יחד שלובי זרוע.
וזהו קרוב למה שפירש הרמ"א הפסוק: "שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל" שהיופי והחן הינם שקר רק כשעומדים כיישות נפרדת, אך אם קודמת להם היראת שמים, אזי תתהלל נוסף ליראת השמים שלה גם בחן והיופי הנזכרים בתחילת הפסוק (ויש אומרים חידוש זה בשם הגר"א, ואע"פ שיתכן שאמרו, כאמור, כבר קדמו הרמ"א והביאו מרן החיד"א בספר פתח עיניים סנהדרין ק:). ופירושו כנ"ל, שטיפוח הצד הגשמי לבדו כאשר הוא מנותק מתוכן רוחני, אין בו ממש. אך כאשר הוא בא כקומה נוספת על השלימות הרוחנית, הרי זה כליל השלימות.

אלא שמנגד לפירוש זה עומדת לכאורה גמ' דע"ז (כ.) שם איתא שבכה ר' עקיבא על יופיה של אשת טורנוסרופוס שעתיד לבלות בעפר, ובאשר היא שם, בוודאי יופייה לא היה אספקלריא למעשיה. ויתכן שבאמת בכל אובייקט יפה, טמון פוטנציאל של יתרון רוחני בהתאמה, אלא שמעטים המשכילים לזווגם יחד. ור"ע בכה על החן הפנימי שהיה גלום ביופי החיצוני בהכרח, אלא שלא יצא אז עדיין לאור עולם. ובאמת ימים הגידו שצדק, כאשר נישאה לו. ועי' בדעת ר' אבא בשבת (כה:) והכל חד הוא.","249","","4287","True","True","False","","328","109.65.229.35","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("66239","21056","בנערותי שמעתי ביאור על חז"ל זה","09/01/20 04:32","יב טבת","תש"פ","04:32","מגש14","בהספדו של הגה"צ ר"י גלינסקי זצ"ל על הסטייפלר זי"ע, ונשתכח ממני.
אולי מישהו ישיב לנו את אבדתי...","850","","1575","True","True","False","","185","109.66.86.87","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("21114","21058","נגלה לו זכוּת החומר של האדם כמו","07/08/12 03:25","יט אב","תשע"ב","03:25","קותי","לפני חטא אדם הראשון
ובכה על גזירת מיתה שנגזרה על האדם","217","","4286","True","True","False","","420","89.139.181.20","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("21062","21060","עוד מענין רבי יוחנן וירידת הדורות","06/08/12 15:13","יח אב","תשע"ב","15:13","דוד כוכב","כאן.","125","","4287","True","True","False","","348","95.86.116.250","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("21108","21060","יותר מכך","07/08/12 02:41","יט אב","תשע"ב","02:41","הרוצה בתשובה","כיוון שאמר ר' יוחנן "אנא אישתיירי משפירי ירושלים", א"כ במותו לא ישאר משפירי ירושלים וזה כחורבן נוסף,","297","","4286","True","True","False","","224","189.135.70.56","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("21125","21073","לשון דברי הגר"א עם הוספותיו","07/08/12 06:04","יט אב","תשע"ב","06:04","דוד כוכב","בספר קול אליהו על בראשית פרק כט פסוק יז:
בפסוק (שם כט. יז) ורחל היתה יפת תואר ויפת מראה. הנה שלמה המלך ע"ה אמר בסוף משלי (לא. ל), שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל, ובאמת מצינו גבי האמהות אשר נשתבחו בחן וביופי וגם ברבקה כתיב (בראשית כד. טז) והנערה טובת מראה מאד, וצ"ל דהפי' בפסוק כך הוא שקר החן והבל היופי היינו כשהן בלתי יראת ה', והם כנזם זהב באף חזיר אבל אשה יראת ה' היא תתהלל ר"ל דגם החן והיופי תתהלל, ועל דרך זה יש לפרש ג"כ הפסוק (ירמי' ט. כב - כג) אל יתהלל חכם בחכמתו וגבור בגבורתו וכו' כי בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי דבפסוק זה רבו הדקדוקים אבל לפי הנז"ל י"ל דהפירוש כך הוא שאין להתהלל בחכמה ובגבורה ובעשירות לבד אלא בזאת יתהלל ר"ל בכל אלה תתהלל כשישכיל וידוע אותי בהן דהיינו שידע איך להתנהג בהעשירות ובהגבורה ובחכמה שהכל יהיה כוונתו לשם שמים. (דרך אבות מהרה"ג מהר"ם נכד הר' אברהם אחי הגר"א זצ"ל).

במסכת עבודה זרה דף כ ע"א:
"שחק - דעתידה דמגיירא ונסיב לה, בכה - דהאי שופרא בלי עפרא".
הבכיה על האי שופרא דבלי עפרא, נשען על השלב הקודם - דעתידה דמגיירא.","125","","4286","True","True","False","","1322","95.86.116.250","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("66244","66239","אולי פה","09/01/20 10:46","יב טבת","תש"פ","10:46","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","1575","True","True","False","","223","213.151.39.241","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("66258","66244","אכן בדקה 33. מביא את המהרש"א","10/01/20 00:31","יג טבת","תש"פ","00:31","מגש14","ובדקה 27 מסביר בשם הרב שך למה רק הזרוע האירה ולא פניו, כי מקום מכוסה זורח יותר ממקום מגולה.","850","","1574","True","True","False","","150","109.66.86.87","0","21056","ברכות|ה ע"ב",""),new Message("66272","66258","קצת קשה","10/01/20 15:52","יג טבת","תש"פ","15:52","דוד כוכב","הרי זרוע הוא מקום מכוסה באשה אך לא באיש, כגון אמרם בירושלמי ברכות פרק ט ה"א: (ובכמה מדרשים) "חשיפת זרועו בקדושה, חָשַׂף ה' אֶת זְרוֹעַ קָדְשׁוֹ [לְעֵינֵי כָּל הַגּוֹיִם] (ישעיהו נב, י)". ובאוצר מדרשים (אייזנשטיין) ויושע: "ואמר יצחק לאביו אבא זרז עצמך וחשוף זרועך ואסור ידי ורגלי".","125","","1574","True","True","False","","217","213.151.39.241","0","21056","ברכות|ה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);