var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21095;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21095","0","תרי מכתבן מילייהו בספר זכרונות","06/08/12 23:39","יח אב","תשע"ב","23:39","אלעד סטופל","א. גמ' ו. "תרי מיכתבי מילייהו בספר זכרונות וחד לא מכתבי מילייהו". הגמ' מחדשת חידוש עצום שרק לימוד של שניים בחברותא נכתב בספר זכרונות ואילו אדם שלומד לבד לא נכתבים דבריו בספר זכרונות. ולכאורה קשה והרי אין שכחה לפני כסא כבודך. אמנם הגמ' בתענית מותחת ביקורת על הלומדים לבד (חרב על הבדים ונואלו - חרב על תלמידי חכמים שלומדים לבד...ולא עוד אלא שמטפשין...ולא עוד אלא שחוטאין), אך האם הלימוד לבד הינו כה חמור?! הרי נפש החיים אומר שבשעה שאדם לומד סוגיא, הקב"ה עסוק גם כן באותה סוגיא, וכהסברו הנפלא על הגמ' בגיטין ו::

"לזאת האמת שזו היא הדרך האמתי אשר בזה בחר הוא ית"ש. שבכל עת שיכון האדם עצמו ללמוד. ראוי לו להתיישב קודם שיתחיל. עכ"פ זמן מועט ביראת ה' טהורה בטהרת הלב. להתודות על חטאתו מעוקמא דלבא. כדי שתהא תורתו קדושה וטהורה. ויכוין להתדבק בלימודו בו בתורה בו בהקב"ה. היינו להתדבק בכל כחותיו לדבר ה' זו הלכה. ובזה הוא דבוק בו ית' ממש כביכול. כי הוא ית' ורצונו חד כמ"ש בזוהר. וכל דין והלכה מתורה הקדושה. הוא רצונו ית' שכן גזרה רצונו שיהא כך הדין כשר או פסול טמא וטהור אסור ומותר חייב וזכאי. וגם אם הוא עסוק בדברי אגדה שאין בהם נפקותא לשום דין ג"כ הוא דנוק בדבורו של הקב"ה. כי התורה כולה בכלליה ופרטיה ודקדוקיה. ואפי' מה שהתלמיד קטן שואל מרבו הכל יצא מפיו ית' למשה בסיני. כמ"ש רז"ל סוף פ"ב דמגילה. ובפ"ק דברכות ה' א' ובקהל' רבה ס"א פי"א ושם בסי' ה' פ"ו ובירושלמי פ"ב דפאה ובויקרא רבה פכ"ב ע"ש. ובשמות רבה פמ"ג כתב לך את הדברים האלה בשעה שנגלה הקב"ה בסיני ליתן תורה לישראל אמר למשה על הסדר. מקרא ומשנה הלכות ואגדות שנא' וידבר אלהים את כל הדברים האלה. אפילו מה שהתלמיד שואל לרב ע"כ. ולא עוד אלא כי גם באותו העת שהאדם עוסק בתורה למטה. כל תיבה שמוציא מפיו הן הן הדברים יוצאים כביכול גם מפיו ית' באותו העת ממש. כדאשכחן בפ"ק דגיטין גבי פלגש בגבע' ותזנה עליו פלגשו ר' אביתר אמר זבוב מצא לה רי"א נימא כו'. ואשכחי' ר"א לאלי' א"ל מאי קעביד קב"ה א"ל עסיק בפלגש בגבעה ומאי קאמר אביתר בני כך הוא אומר יונתן בני כך הוא אומר. והיינו מפני שר"א ור"י עסקו ביניהם בענין פלגש בגבע' אז באותו עת. גם הוא ית' שנה דבריהם ממש. והוא ית"ש ודבורו חד. וכמפורש בתוה"ק במשנה תורה לאהבה את ה' אלהיך כו' ופירשוהו רז"ל בנדרים (ס"ב א) דקאי על עסק התורה ע"ש וסיפי' דקרא ולדבקה בו. ולכן אמר דוד המע"ה טוב לי תורת פיך כו'. אמר כי לבי שמח בעמלי בתורה הקדושה ברוב עוז בהעלותי על לבי שהיא תורת פיך שכל תיבה ממש מהתורה שאני עוסק בה כעת הכל יצא וגם עתה היא יוצאת מפיך יתב'. ולכן כל התורה קדושתה שוה בלי שום חילוק ושינוי כלל ח"ו. כי הכל דבר פיו ית"ש ממש. ואם חסר בס"ת אות א' מפסוק אלוף תמנע היא נפסלת. כמו אם היה נחסר אות א' מעשרת הדברות. או מפסוק שמע ישראל. וכמ"ש גם הרמב"ם ז"ל והוא מתד"א סא"ז פ"ג:

אם כן מדוע עונשו של הלומד תורה לבד חמור עד כדי כך שלימודו אינו נכתב? האם זה מפני שיכול וטעה בלימודו שכן לא היה מי שיחדד אותו בלימוד, ואין רושמים בספר זכרונות דברים שאינם נכונים?

ב. "בשעה שהקב"ה בא לביכנ"ס ולא מצא עשרה מיד הוא כועס שנאמר מדוע באתי ואין איש קראתי ואין עונה" ומפשט הפסוק משמע שהקב"ה לא מצא אף לא אחד, ומדוע נאמר ולא מצא עשרה, והסביר הרב אלישיב זצ"ל כי דיוק הגמ' הוא מהמילים ואין איש ולא נאמר ואין אנשים, כלומר חסר אותו איש שישלים לעשרה ולכן קראתי ואין עונה שכן לא ניתן לענות לקדושה בלא עשרה.","282","","4284","True","True","False","","1315","95.86.95.87","0","0","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21111","21095","מהו ספר הזכרונות?","07/08/12 03:11","יט אב","תשע"ב","03:11","קותי","יש ספרם של צדיקים בינוניים וכו .
האם ספר הזכרונות מוזכר במקומות נוספים?","217","","4283","True","True","False","","201","89.139.181.20","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21132","21095","תשובות","07/08/12 07:00","יט אב","תשע"ב","07:00","דוד כוכב","א. הלומד בדד התורה נקבעת רק אצלו. הלומד עם אחר תורתו משתתפת מנפש לנפש. וכך הוא הספר, ענינו שיוכל גם אחר ללמוד ממנו.

ב. רש"י דקדק לתרץ: "ואין עונה - שיעור שיוכלו לענות דבר קדושה".
אפשר לפרש: אין מנין (שהוא שיעור חשוב) שיענה.
אך אני הבנתי: אין אפילו אחד שיענה, כי אין שום ענייה (קדיש קדושה קריאת התורה) בלא מנין.","125","","4283","True","True","False","","145","95.86.116.250","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21115","21111","ראה במאירי","07/08/12 03:36","יט אב","תשע"ב","03:36","לומד","שפירש שעל ידי הלימוד בחברותא יתבהרו הענינים ויוחקו היטב היטב במוחות הלומדים, וזה שאמרו שנכתבים הדברים בספר הזכרונות - בזכרון שלהם

ובמהרש"א פירש שספר הזכרונות הוא ספר שבו נכתבים דברי תורה אמיתיים, ומתאים הדברים עם דברי אלעד שהביא מנפש החיים שהקב"ה אומר אביתר בני כך הוא אומר וכו', ועל ידי הלימוד בצוותא יעמדו על האמת שיהיו ראויים דבריהם להכתב בספר הזכרונות","193","","4283","True","True","False","","237","31.210.191.126","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21445","21111",""ותפתח את ספר הזכרונות ומאליו ייקרא"","12/08/12 16:49","כד אב","תשע"ב","16:49","אלעד סטופל","בתפילת "ונתנה תוקף"","282","","4278","True","True","False","","158","95.86.91.1","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21121","21115","הארת עיני במאירי ישר כוח!","07/08/12 04:06","יט אב","תשע"ב","04:06","קותי","","217","","4283","False","True","False","","189","89.139.181.20","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21127","21121","ויש לשאול","07/08/12 06:17","יט אב","תשע"ב","06:17","עם הארץ","האם הפורטל הנל נחשב לחברותא, שבו יושבים ומפלפלים ומחדשים חידושים בעיניני
תורה מסביב לשעון תרתי משמע ומקיימים והגית...","248","","4283","True","True","False","","375","208.54.85.152","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21135","21127","אין לשאול! ברור שזה כך","07/08/12 08:49","יט אב","תשע"ב","08:49","קותי","","217","","4283","False","True","False","","276","89.139.181.20","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21448","21445","נכון אבל שם משמע ספר של מצוות ועבירות","12/08/12 17:36","כד אב","תשע"ב","17:36","קותי","שהכל נרשם בו

ואצלנו משמע שמדובר בספר נפרד ומיוחד ללומדי תורה.","217","","4278","True","True","False","","194","89.139.181.20","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21449","21448","הוזכר","12/08/12 17:47","כד אב","תשע"ב","17:47","כדי","בהקדמת הזוה"ק (דף ח.) לגבי הלימוד בליל שבועות: בגין דכלהו דמתקנין תקונהא בהאי ליליא וחדאן בה כלהו יהון רשימין וכתיבין בספרא דדכרניא וקודשא בריך הוא מברך לון בשבעין ברכאן ועטרין דעלמא עלאה. ע"כ.

וגם נזכר במגילת אסתר: "ויאמר להביא את ספר הזכרונות", ובמגילה (טו.) דרשו את הרישא של הפסוק "נדדה שנת שמלך" דקאי על מלכו של עולם, ומסתמא גם המשך הפסוק יכול להתפרש ע" זה. וצל"ע במפרשים שם.","249","","4278","True","True","False","","289","79.177.241.93","0","21095","ברכות|ו ע"א",""),new Message("21450","21449","יפה מאוד","12/08/12 18:28","כד אב","תשע"ב","18:28","קותי","מבחינת "כתוב זאת זכרון בספר"
דברים פרק ד

(מד) וְזֹאת הַתּוֹרָה אֲשֶׁר שָׂם מֹשֶׁה לִפְנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:","217","","4278","True","True","False","","183","89.139.181.20","0","21095","ברכות|ו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);