var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21196;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","51"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","44"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21196","0","הערות בדף ו:","07/08/12 22:32","יט אב","תשע"ב","22:32","אלעד סטופל","הערות לדף ו:

א. פנחס זה אליהו. פנחס בן אלעזר היה כהן ולכן גם אליהו היה כהן, ו"כ איך הרג את אותו אדם שהתפלל מאחורי ביהכנ"ס, והרי אין ספק שכהן ההורג במזיד אינו עולה לברכת כהנים, וזאת מבלי לגרוע מכך שיכול ונטמא למת. בפוסקים יש דיון נרחב אודות כהן שהרג נפש במלחמה והאם יכול לישא כפיו.

ב. הנהנה מסעודת חתן וכלה ואינו משמחו - עובר בחמישה קולות. יש שהסבירו שאם אדם בא לחתונה והדבר אינו משמחו, כלומר אינו שמחת חבירו לא גורמת לא לשמחה, אז עבר בחמישה קולות.

ראיתי לפני הרבה שנים בספר קובץ מאמרים לרא"ו הי"ד שהסתפק מה הסיבה לחיוב לשמח חתן - האם זה בגלל שאם אוכל ואינו נותן משהו בתמורה אז עובר על גזל או שמא בגלל שיש חובה על כל אדם ואדם לשמח, והביא נפק"מ באדם גדול שבא לחתונה שלטעם א' אדם מכובד שאוכל גורם הנאה לחתן גם אם אינו משמחו אך לטעם ב' יש חובה עליו לשמח בכל מקום, אך לא ירדתי לסוף דבריו ומה בדיוק חקירתו. האם יש למישהו את הספר הנ"ל ת"י ויוכל להאיר עינינו?

ג. כל היודע בחבירו שרגיל ליתן לו שלום ואינו משיב לו שלום עובר על גזל. לכאורה, מפשט הגמרא עולה שאם יודע שחבירו אינו מקדים לו שלום, אז אין עליו חובה להקדים לו שלום ואולי עדיף שלא יקדים לו שלום שכן יכול ויכשיל חברו ויהיה כאן לפני עייור לא תתן מכשול. האמנם כך?","282","","4283","True","True","False","","1103","95.86.91.1","0","0","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21210","21196","יסלח לי כבודו על בקשתי לשנות כותרת דבריו","08/08/12 00:37","כ אב","תשע"ב","00:37","יהודי_קדום","כיון שהורגלתי מדי יום ביומו לקרוא תחת כותרת דומה מאוד את דברי הרב המכריע.
שוב מחילה על בקשתי ואני מקווה שתתקבל בהבנה.","233","","4282","True","True","False","","187","109.67.176.52","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21244","21196","לגבי שאלה א'","08/08/12 13:11","כ אב","תשע"ב","13:11","מתפעל","יש שאלה דומה מאד כיצד הרג שמואל את אגג הרי היה נזיר שאסור לו להיטמא למת.

יש שתרצו שהרגו בחרב של עץ, ולכן לא נטמא.

עוד אפשר לתרץ שהרגו באופן שעשאו גוסס, ועדיין לא נטמא ממנו ורק אח"כ מת.

לגבי ברכת כהנים, אם יש מצוה בדבר, מסתבר שבודאי יכול להמשיך לברך ברכת כהנים.","148","","4282","True","True","False","","208","212.29.198.117","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21219","21210","מי יתן והיו כל עם ה' נביאים","08/08/12 04:03","כ אב","תשע"ב","04:03","המכריע","באמת ממש לא הבנתי מה הפגיעה. חלילה אין כל פגיעה בזה. מקסימום יש משהו בטענת ר' יהודי היקר שזה עלול לבלבל אחרי שהערותיי באות בכותרת דומה כעין מדור קבוע קצת. אבל ר' אלעד בתום ליבו אני בטוח שהוא ממש לא יבין מדוע נזעקו, בפרט אחרי שהפורום ריבע את ההודעה של ר' יהודי והזעקה ממש מהדהדת...","199","","4282","True","True","False","","392","85.130.221.217","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21220","21219","אבל אין כל הנביאים מתנבאים בסגנון אחד","08/08/12 04:29","כ אב","תשע"ב","04:29","קותי","","217","","4282","False","True","False","","355","89.139.181.20","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21221","21220","האמת והשלום אהבו","08/08/12 05:03","כ אב","תשע"ב","05:03","אלעד סטופל","אין בכלל בעיה. הכותרת תשונה על מנת שלא להטעות.
כיון שאין לי ספק שכל יושבי הפורום הינם יראי שמים, יש חובה להיענות לבקשת אחד החברים שכן כל מי שיש לו יראת שמים ידוע שדבריו נשמעים באשר "סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור", כלומר מי שבסוף דיבורו - כל דבריו נשמעים ומסכימים להם זה מפני שהוא ירא את האלוקים ושומר מצוותיו.
בברכת להגדיל תורה ול-ה-א-ד-י-ר-ה
אלעד","282","","4282","True","True","False","","152","95.86.91.1","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21247","21244","וישסף","08/08/12 13:16","כ אב","תשע"ב","13:16","דוד כוכב","רש"י: וישסף - חתכו לד'.
איכה רבה פרשה ג: וישסף מלמד שחתכו ארבע חתיכות.
רות רבה פרשה ז: חיתך בשרו זיתים זיתים.","125","","4282","True","True","False","","227","95.86.116.250","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21261","21247","זה נכון לגבי שמואל","08/08/12 15:03","כ אב","תשע"ב","15:03","מתפעל","אבל כאן לגבי אליהו ניתן ליישב כך.

אגב, רש"י כלל לא גורס שזה היה אליהו אלא גוי ישמעאלי. כמו שתמיד מפרשים טייעא.","148","","4282","True","True","False","","334","212.29.198.117","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21264","21261","לגבי הגוי","08/08/12 15:35","כ אב","תשע"ב","15:35","בתר ממוצע","יש 2 הסברים מי הגוי:

האם אליהו נדמה (התחפש) לגוי - ואז יצא קידוש השם שגוי הורג יהודי שלא מקיים את המצוות (נראה ככופר מתפלל ל-2 רשויות)

אן נאמר שהוא נדמה לאליהו כגוי - כדי שלא יהיה בעיה לאליהו להרוג

כי בהריגת יהודי לא כל כך פשוט מה שקרה כאן - למרות שרוצים להסביר כי משמים הורגים ולכן בא אליהו משמים לקיים את גזר הדין","138","","4282","True","True","False","","263","193.27.93.1","0","21196","ברכות|ו ע"ב",""),new Message("21266","21261","אליהו","08/08/12 15:47","כ אב","תשע"ב","15:47","כדי","עי' בנזיר (ד:) לגבי שמשון, וכן יש לומר כאן, ומדוייקת הלשון "שלף ספסירא".
ומיהו בעיקר הדבר אי מחוייב בכל המצוות אינו פשוט, עי' בעירובין (מג:) ובב"מ (קיד:) ובמהרי"ץ חיות (סוכה ה.) ובפסקי מהרא"י (סי' קב) ובמשך חכמה (ס"פ ויחי ד"ה ויהי נא) ובספר סדר משנה (פ"י מיסוה"ת דף כה ע"ב והלאה) וכו' וכו'.","249","","4282","True","True","False","","417","79.176.222.119","0","21196","ברכות|ו ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);