var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21275;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21275","0","בנוגע לדף","08/08/12 17:54","כ אב","תשע"ב","17:54","לומד צעיר","כתוב בנוגע לתפילת הקב"ה-
"מאי מצלי?- א"ר זוטרא בר טוביה אמר רב
יהי רצון מלפני "
אנחנו מתפללים לקב"ה שימלא את משאלותינו ובקשותינו, הקב"ה ממי הוא מתפלל ומבקש?
ועוד שאלה אחת:
כתוב (ו.)
"מנין לשלושה שיושבים בהם ששכינה עמהם" וכו'
ובהמשך הגמ' אומרים :"קמ"ל דדינא נמי היינו תורה"
אם כך אז מה במקרה שאחד יושב בדין, האם שכינה עימו? שהרי דיברו בדרשה רק על שלושה, ואילו בלימוד תורה מספיק אחד כדי שהשכינה תשרה.
תודה רבה!","304","","4285","True","True","False","","985","213.151.60.115","0","0","ברכות|ז ע"א",""),new Message("21276","21275","הרעיון","08/08/12 18:00","כ אב","תשע"ב","18:00","דוד כוכב","כמובן שאין הקב"ה מתפלל ומבקש דבר ממאן דהו. אין הוא נצרך לדָבָר.
רעיון התפילה הוא שרצונו של הקב"ה הוא שכך יקרה. התוצאה תלויה כמובן במעשי התחתונים. ולכן, כאשר התחתונים עושים רצונו זה מיסב לו 'נחת רוח' - גם זה 'כביכול'.","125","","4285","True","True","False","","120","31.44.128.137","0","21275","ברכות|ז ע"א",""),new Message("21280","21275","הקב"ה נותן דוגמא.","08/08/12 18:46","כ אב","תשע"ב","18:46","יאירה","כשם שהוא מתפלל, כפי שלמדנו בגמרא, כך ברואיו, דהיינו, אנחנו צריכים להתפלל.
יותר מזה: שורש המילה להתפלל - פ.ל.ל דהיינו לשפוט. ז"א, שתפילת הקב"ה הינה לא התפילה במובן שלנו: שחרית, מנחה וערבית אלא שיפוט ובירור המעשים. אפשר לומר, שהקב"ה בודק את המעשים, המתרחשים בעולם העליון ועלי אדמה.

בקשר לנוכחות השכינה עם יחיד: הגמרא מביאה פסוק: "בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך" - "אליך" זוהי לשון יחיד. ישנו הסבר נוסף:
הרי לימוד תורה הוא שיחה עם הקב"ה והתורה היא הדיבור האלוקי ואכמ"ל","192","","4285","True","True","False","","301","212.76.121.248","0","21275","ברכות|ז ע"א",""),new Message("21296","21275","הא-ל של הפילוסופים הוא א-ל רחוק ומנוכר","08/08/12 23:49","כ אב","תשע"ב","23:49","קותי","חז"ל רצו לתת לאדם תחושה של קירבה והזדהות של הקב"ה עם האדם
ולכן תמצא פסוקים שמדברים על אנוכי עמם בתוך טומאתם . צער השכינה וכו'
כמובן שמדובר באילוסטרציה בלבד על מנת שיתקבלו הדברים על לב האדם ולכן אין צורך לדקדק ממי הוא מבקש? ומה הוא מבקש וכו

ל-"שכינה עמהם" אין משמעות טכנית שאם התקבצו שלושה אז כך וכך
הכוונה שאם שלושה התקבצו ודנים דין אמת ביושר והגינות שכינה עמהם
בעצם שכינה עמהם ממילא שהרי הם עושים את דבר ה'
לכן זה ביטוי ציורי וכמובן שאחד שראוי לדון לבדו אז גם שכינה עמו","217","","4285","True","True","False","","191","89.139.181.20","0","21275","ברכות|ז ע"א",""),new Message("21277","21276","נכון שהתוצאה תלויה במעשה התחתונים,","08/08/12 18:05","כ אב","תשע"ב","18:05","לומד צעיר","אבל, אם הקב"ה רוצה לעשות דבר טוב אע"פ שהתחתונים
יעשו עבירות הקב"ה מאריך אפו ועושה זאת...
ובכל מקרה אין הוא צריך לבקש, שהרי גם לבקש מעצמו שכך יקרה, ולייחל לזה - אין זה כלל במושגים של הקב"ה!","304","","4285","True","True","False","","85","213.151.60.115","0","21275","ברכות|ז ע"א",""),new Message("21299","21277","לא בדיוק","09/08/12 01:51","כא אב","תשע"ב","01:51","דוד כוכב","בספר מסילת ישרים פרק ד:

"כי כאשר אין הקדוש - ברוך - הוא מניח מלשכוח כל מעשה טוב קטן - כמות שהוא, כן לא יניח מלשפוט ולהוכיח כל מעשה רע קטן כמות שהוא, ולהוציא מלב הרוצים להתפתות ולחשוב שלא יעלה האדון ברוך - הוא בדיניו הדברים הקלים ולא יקח חשבון עליהם, אלא כללא הוא (בבא קמא נ): כל האומר, הקדוש - ברוך - הוא ותרן הוא, יתותרו מעוהי. וכן אמרו: אם אומר לך יצר הרע, חטא, והקדוש - ברוך - הוא מוחל לך אל תשמע לו. וזה דבר פשוט ומבורר, כי הנה אל אמת ה'....
ואם תאמר, אם כן, מדת הרחמים למה היא עומדת, כיון שעל כל פנים צריך לדקדק בדין על כל דבר? התשובה... כי לפי שורת הדין ממש, היה ראוי שהחוטא יענש מיד תיכף לחטאו בלי המתנה כלל...
אמנם, מדת הרחמים היא הנותנת... שיתן זמן לחוטא ולא יכחד מן הארץ".


ואכן אין ה' צריך לבקש, ואין זה כלל במושגים של הקב"ה.
הדימוי של תפילתו של ה' רק ממחיש מהו תכלית הטוב שרצוי שיתקיים, ושהקב"ה מצפה לו.","125","","4284","True","True","False","","182","31.44.128.137","0","21275","ברכות|ז ע"א",""),new Message("21287","21280","תודה רבה","08/08/12 19:52","כ אב","תשע"ב","19:52","לומד צעיר","","304","","4285","False","True","False","","75","213.151.60.115","0","21275","ברכות|ז ע"א",""),new Message("21298","21296","אין צורך לקשר במקף אל לא מקושר.","09/08/12 00:54","כא אב","תשע"ב","00:54","כדי","","249","","4284","False","True","False","","283","109.64.247.177","0","21275","ברכות|ז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);