var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21438;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21438","0","2 שאלות והערה","12/08/12 13:15","כד אב","תשע"ב","13:15","amdavid","א''ר מני גדול הקורא ק''ש בעונתה יותר מהעוסק בתורה מדקתני הקורא מכאן ואילך לא הפסיד כאדם הקורא בתורה מכלל דקורא בעונתה עדיף:
ובתוס':
הכי קאמר יותר מהעוסק בתורה פעם אחרת שלא בשעת ק''ש.

2 שאלות:
1. בזמן ק"ש, אדם שכבר יצא י"ח ק"ש, יש עדיפות אם יחזור ויקרא פרשיות ק"ש על פני קריאת פרשיות אחרות שבתורה או כל לימוד אחר? מה הכוונה עונתה - זמנה או חיובה?

2. שלא בזמן ק"ש, האם יש עדיפות לקרוא פרשיות ק"ש יותר מכל פרשיות אחרות שבתורה? כי לכאורה הסיבה שק"ש עדיפה לא מפני שצריך להפסיק כי הגיע זמנה , כמו שהוכיחו תוס', אלא מפני מעלתה העצמית (אולי מפני עיקרי הדת שבה וכו'), וא"כ סיבה זו קיימת גם שלא בעונתה (לכאורה אם כן, הו"ל לר' מני לומר חידוש יותר גדול, שאפילו לא בעונתה גדול הקורא ק"ש יותר מעוסק בתורה).

הערה:
אמרי לך ב''ש א''כ נימא קרא בבקר ובערב:
אבל אי נימא קרא בבוקר ובערב לא הייתי יודע שאפשר בדיעבד לקרוא ק"ש דלילה אחרי עמה"ש (או של יום קודם הנץ החמה) .
דאין זה תלוי יותר בזמן שכיבה ולא אכפת לן אם עדיין בני אדם שוכבים שהרי מעמה"ש כבר מקרי בוקר ועבר זמן ק"ש דלילה.
ולכאורה דעת ב"ש שהקורא ק"ש של לילה אחרי עמוד השחר וכן של יום קודם הנץ החמה לא יוצא י"ח,
ואינם סוברים כרשב"י בדף ח: ("תניא ר''ש בן יוחי אומר פעמים שאדם קורא ק''ש שתי פעמים בלילה אחת קודם שיעלה עמוד השחר ואחת לאחר שיעלה עמוד השחר ויוצא בהן ידי חובתו אחת של יום ואחת של לילה" וכן באיכא דאמרי)","175","","4278","True","True","False","","1144","80.178.239.20","0","0","ברכות|יא ע"א",""),new Message("21441","21438","תשובות לשאלות ולהערה","12/08/12 14:10","כד אב","תשע"ב","14:10","כדי","1. פשוט הוא שהכוונה בזמנה דווקא, והוא משום דאית בה תרתי - גם מצוות ק"ש שמע, וגם מצוות ת"ת דפתיכא בהדה. לעומת מצוות ת"ת לבדה.

2. ממוצא הדברים הנ"ל מובן ששלא בזמן ק"ש אין לה עדיפות על פני פרשה אחרת.


לגבי ההערה:

לפי מה שכתבו הפנ"י והצל"ח (אמנם הם כתבו כן מהכרח קצת אחר) דכוונת הגמרא דנימא בבקר ובערב רק בפרשה אחת ואילו בפרשה אחרת ישאירו הכתוב כמות שהוא (בשכבך ובקומך), אין ראיה שחלוקים על רשב"י.","249","","4278","True","True","False","","197","109.64.223.97","0","21438","ברכות|יא ע"א",""),new Message("21453","21441","תודה, ואם הבנתי נכון","12/08/12 19:53","כד אב","תשע"ב","19:53","amdavid","אדם שקרא כבר ק"ש, מקיים מצוות ק"ש בכל פעם שיחזור ויקראנה כל עוד זהו זמנה.","175","","4278","True","True","False","","221","79.179.235.84","0","21438","ברכות|יא ע"א",""),new Message("21465","21453","ודאי שלא.","13/08/12 11:05","כה אב","תשע"ב","11:05","כדי","","249","","4277","False","True","False","","258","79.177.193.133","0","21438","ברכות|יא ע"א",""),new Message("21466","21465","מדוע?","13/08/12 12:57","כה אב","תשע"ב","12:57","amdavid","(כך הבנתי מדבריך - "בזמנה",
וזה גופא מה ששאלתי, האם בעונתה מקרי בזמנה, למרות שהגברא כבר יצא י"ח, או בעונתה מקרי בחובתה, דהיינו כל עוד שלא קרא ועדיין מחייב)","175","","4277","True","True","False","","306","65.49.14.75","0","21438","ברכות|יא ע"א",""),new Message("21467","21466","[ללא נושא]","13/08/12 14:24","כה אב","תשע"ב","14:24","כדי","כנראה שלא הבנתי אותך נכון.
עכ"פ, ודאי שכל המעלה שנאמרה בגמ' בק"ש היא רק כשקוראה בזמנה בתור חיוב (וזו כוונתי בהודעה הראשונה), שאז יש בה תרתי, אך לאחר שיצא יד"ח הרי הוא כקורא פסוקים בעלמא, כמו שהוא בהרבה המצוות, שלאחר שיצא יד"ח אין תוקף הלכתי למעשה המצוות כגון נטילת לולב, תקיעת שופר וכו'.","249","","4277","True","True","False","","190","79.182.232.30","0","21438","ברכות|יא ע"א",""),new Message("21468","21467","לענין נטילת לולב (למשל)","13/08/12 16:09","כה אב","תשע"ב","16:09","דוד כוכב","ראה בפיסקה האחרונה שבהודעה זו, שלשון "שירי מצוה' בכל מקום מורה שאמנם אין בו חיוב מהתורה, אך יש בו מצוה קיומית מהתורה. ובזה ניחא טפי מנהגן של אנשי ירושלים במסכת סוכה דף מא ע"ב, וכל הקפדות הנענועים.","125","","4277","True","True","False","","122","95.86.110.238","0","21438","ברכות|יא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);