var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21479;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21479","0","יַעֲקֹב יַעֲקֹב","14/08/12 04:20","כו אב","תשע"ב","04:20","דוד כוכב","כיון שחזר הכתוב וקראו יעקב, נתברר שהמילים: לֹא יִקָּרֵא שִׁמְךָ עוֹד יַעֲקֹב, אין משמעותם לאיסור. אם כן, כיצד אותן המילים ממש שנאמרו באברהם: וְלֹא יִקָּרֵא עוֹד אֶת שִׁמְךָ אַבְרָם משמעותן לאיסור?

על כך כאן.","125","","4281","True","True","False","","906","95.86.110.238","0","0","ברכות|יג ע"א",""),new Message("21488","21479","עיין","14/08/12 09:37","כו אב","תשע"ב","09:37","כדי","בזוה"ק פרשת וישלח (קעד.) ז"ל:
כך בזמנא דיעקב לא הוה בין שנאין ולא הוה בארעא אחרא, קרי ליה ישראל. וכד הוה בין שנאין, או בארעא אחרא קרי ליה יעקב.
אמר ליה, עדיין לא אתיישבא מלה. דכתיב לא יקרא, והא אנן קרינן ליה. ומאי דאמרת דכד הוה בין שנאין או בארעא אחרא קרי ליה יעקב, תא חזי: כתיב, (בראשית לז) וישב יעקב בארץ מגורי אביו בארץ כנען, והא לא הוה בארעא אחרא.
אמר ליה, הא בקדמיתא אתמר, כמה דקודשא בריך הוא לזמנין אתקרי יי, ולזמנין אתקרי אלהים. הכי נמי לזמנין אקרי ישראל ולזמנין אקרי יעקב וכלא בדרגין ידיען. ומה דאתמר לא יקרא שמך עוד יעקב, לאתישבא בשמא דא.
אמר ליה, אי הכי, הא כתיב, (בראשית יז) ולא יקרא עוד את שמך אברם והיה שמך אברהם. אמר ליה, התם כתיב והיה. ועל דא קיימא בההוא שמא. אבל הכא לא כתיב והיה, אלא כי אם ישראל יהיה שמך. ולא כתיב והיה שמך ישראל, ואפילו בזמנא חדא סגי ליה, כל שכן דלזמנין כך ולזמנין כך. וכד אתעטרו בנוי בכהני וליואי ואסתלקו בדרגין עלאין, כדין אתעטר בשמא דא תדיר. עכ"ל.

הרי לנו דבתחילה הזוה"ק רצה לחלק כעין חילוקך אך דחה זאת משום הכתוב "וישב יעקב בארץ מגורי אביו", ולכן הוכרח להוסיף נופך על ההסבר הראשון.

ועיין גם באוה"ח הק' פרשת וישלח לה, י.","249","","4281","True","True","False","","214","79.176.213.177","0","21479","ברכות|יג ע"א",""),new Message("21490","21488","ועיין עוד","14/08/12 10:52","כו אב","תשע"ב","10:52","המכריע","בדעת זקנים פ' לך לך ריש פרק יז, ועי' בברכת פרץ למרן הקה"י שני מהלכים בזה. (מובא בקונטרס "בשער" בענין יעקב ועשו).","199","","4281","True","True","False","","136","85.130.221.217","0","21479","ברכות|יג ע"א",""),new Message("21498","21488","ולקיים את החילוק הראשון","14/08/12 14:22","כו אב","תשע"ב","14:22","דוד כוכב","החילוק הראשון שהוסבר בהרחבה לא נדחה, כך גם משמע מלשון "ועדין לא אתיישבא" שהמשך הדברים הם לתוספת, ומתרץ את הפסוק וישב יעקב.
והגמרא לא הזכירה את החילוק השני שהאיסור הוא רק בלשון "והיה", אלא תירצה במקום זה: "שאני התם, דהדר אהדריה קרא". לכן י"ל דסבירא לה שכיון שכתוב "בארץ מגורי אביו" הרי לשון גרות ועראיות, וישיבה זו עומדת להעקר, וכחילוק הראשון.","125","","4281","True","True","False","","119","95.86.110.238","0","21479","ברכות|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);