var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21483;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21483","0","תורתך שעשועי לדף י"ג ע"א","14/08/12 08:06","כו אב","תשע"ב","08:06","אלעד סטופל","הגמרא מביאה שתי שיטות בענין הקורא לאברהם אברם. לשיטה אחת עובר בעשה ולשיטה שניה עובר בלאו. מבלי להיכנס לשאלה האם הפוסקים הביאו ענין זה להלכה, מדוע לא מצינו דעה שאומרת שעובר גם בעשה וגם בלאו, ובדומה למעקה, אבידה ושילוח הקן, וכן מצוות צדקה (תוס' ד"ה אכפיה ב"ב ח:) שאלו מצוות שיש בהם גם לאו?אודה למי מהקוראים אם יאיר עיני.","282","","4282","True","True","False","","947","95.86.91.1","0","0","ברכות|יג ע"א",""),new Message("21486","21483","השאלה אכן מתבקשת","14/08/12 08:46","כו אב","תשע"ב","08:46","הראל","והציקה גם לי.

וראיתי במהרש"א בח"א ד"ה עובר שכתב:
מר אמר חדא ומר אמר חדא ולא פליגי כדמוכח בירושלמי ובב"ר...

ובדק"ס בהערה ר כתב בפשיטות:
בר קפרא דריש רישיה דקרא ור' אלעזר מוסיף שהוא עובר גם בעשה מסיפיה דקרא...

ואגב, המהרש"א הנ"ל סיים בצ"ע:
ודע כי הקורא לאברהם אברם לא זכרוהו הפוסקים דאית ביה לאו ועשה ואפי' לא היה רק אסמכתא בעלמא הוה להו להזכיר דאית ביה מיהא איסורא וצ"ע ודו"ק.","46","","4282","True","True","False","","242","84.228.97.97","0","21483","ברכות|יג ע"א",""),new Message("21491","21486","אסמכתא","14/08/12 11:02","כו אב","תשע"ב","11:02","המכריע","מש"כ המהרש"א אולי הוא אסמכתא, כ"כ בפר"ח שציינו הגה"ש על אתר.

וראיתי בקונטרס אחד (בשער) שכתב דאין לומר דכל האיסור הוא רק להקורא כך לאברהם עצמו בחייו ולכן השמיטוהו הפוסקים דאינו נוגע בזמנינו, משום דהרי מקשינן מנחמיה שאמר אשר בחרת באברם.","199","","4282","True","True","False","","134","85.130.221.217","0","21483","ברכות|יג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);