var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21566;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21566","0","יום ולילה בו זמנית","15/08/12 10:20","כז אב","תשע"ב","10:20","עלי","מי שמעוניין יכול גם בפרקנו זה לעיין במאמר שהעליתי בשעתו במסכת מנחות בעניין דישון המנורה וסדר הדלקת נרותיה( ניתן למצוא בקלות בחיפוש במדור ה'מאמרים' לפי שמי 'עלי טל-אור' במסכת מנחות ), שם דנתי בין השאר בשיטת רש"י, לפיה כשהכהן נכנס להטבת הנרות במקדש, הטבת הנרות פוצלה לשני שלבים, כאשר בשלב הראשון הוא דישן חמישה נרות ובשני את השנים הנותרים, ולכן לגבי השנים הנותרים עדיין נחשבת עת ההטבה הראשונה שהיא כבר בקר לגבי חמשת הנרות, עדיין לילה לכל דבר, ולכן אם מצאם שכבו עליו לדשנם ולהדליקם עד עת ההטבה השניה.
זו עוד דוגמה לכך שיתכן שהיום והלילה ישמשו בעירבובי-ה. יתירה מכך, לענ"ד( לא התייחסתי לכך באופן מפורש במאמר הנ"ל ), דין זה נוהג גם אם קרה ומשום מה הכהן נכנס לדישון המנורה לאחר הנץ החמה !. זהו שכתוב בבראשית 'להבדיל בין היום ובין הלילה' ועיין בפירוש הנצי"ב.
מעניין לעניין בעוד עניין דומה :
לגבי הפרוכת ואמת הטרקסין בביהמ"ק :
כידוע הסתפקו חז"ל בשאלה אם אמת הטרקסין כמו הפרוכת במשכן עמדו בקדש הקדשים או בקדש אך אין דעה בחז"ל שהם עמדו גם וגם, חצי בזה וחצי בזה, למרות שמיקום הפרוכת הוא 'בין הקדש ובין קדש הקדשים', וצריך עיון מדוע, במיוחד לאחר שהסבר כזה מתבקש מאד !","209","","4274","True","True","False","","942","194.114.146.227","0","0","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21568","21566","ישנו עוד זמן כזה","15/08/12 11:07","כז אב","תשע"ב","11:07","כדי","והוא בין השמשות לפי ביאור הגאון הרוגאצו'בי בצפנת פענח (פ"ה משבת ה"ד) עפ"י גמ' דנזיר (ז.), שמורכב מיום ולילה גם יחד. ע"ש שהאריך.","249","","4274","True","True","False","","157","79.180.201.179","0","21566","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21569","21568","וכבר קדמו הריטב"א יומא מז ע"ב ד"ה אמר","15/08/12 14:07","כז אב","תשע"ב","14:07","הראל","(וראה לפני כן שם את תוס' ד"ה הדר)","46","","4274","True","True","False","","205","77.124.175.74","0","21566","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21570","21569","יישר כח.","15/08/12 14:25","כז אב","תשע"ב","14:25","כדי","ועיין גם ביסוד זה בגליוני הש"ס (שבת לד.) בשם המהר"ל ביתר ביאור.","249","","4274","True","True","False","","171","79.180.209.122","0","21566","ברכות|יד ע"א",""),new Message("21594","21570","יום ולילה יחד","16/08/12 01:57","כח אב","תשע"ב","01:57","דוד כוכב","בתנחומא פרשת בשלח סימן כח:
"מה עשה משה העמיד גלגל חמה ולבנה וערב את שעותיהן שנאמר (חבקוק ג) שמש ירח עמד זבולה".

ובילקוט שמעוני חבקוק רמז תקסד:
"מה עשה משה, ערבב את המזלות הה"ד שמש ירח עמד זבולה".

(זכריה יד, ז) וְהָיָה לְעֵת עֶרֶב יִהְיֶה אוֹר.


אבל בין השמשות הוא יום גמור. חוץ מכהרף עין כשיש ב' כוכבים.
בשו"ת רדב"ז חלק ה סימן ו:
"תשובה. צריך להקדים לכם תחילה כי הזמן נחלק ליום ולילה ובין השמשות כהרף עין זה נכנס וזה יוצא לדעת ר' יוסי וחכמים החמירו והמשיכו זמן בין השמשות משתשקע החמה עד שיצאו ג' כוכבים בינונים".

לכן אפשר לקדש אז את החודש.
ברמב"ם בהלכות קדוש החדש פרק ב הלכה ט:
"ראוהו בית דין עצמן בסוף יום תשעה ועשרים אם עדיין לא יצא כוכב בליל שלשים בית דין אומרים מקודש מקודש שעדיין יום הוא ואם ראוהו בליל שלשים אחר שיצאו שני כוכבים למחר מושיבין שני דיינין אצל אחד מהם ויעידו הם השנים בפני השלשה ויקדשוהו השלשה".","125","","4273","True","True","False","","183","212.76.124.192","0","21566","ברכות|יד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);